מחקר: רק שליש מהארגונים מטפלים במידע בזמן אמת

יותר ממחציתם לא עושים זאת ביעילות - כך מעלה מחקר שבוצע בחסות EMC ● הנסקרים ענו שדור המידע מציב דרישות חדשות שהן עבור ארגונים בבחינת להיות או לחדול

עידן המון המידע. מקור: BigStock

אף ש-70% מהמנהלים בארגונים טוענים שהם יכולים לקבל תובנות ממידע, רק 30% מהם מסוגלים לפעול על פי המידע שברשותם בזמן אמת. יותר ממחציתם, 52%, מודים שהם לא משתמשים במידע שברשותם בצורה יעילה – או שהם טובעים בעודף של נתונים. הדברים עולים ממחקר חדש שנערך בחסות EMC.

המחקר, אותו ערכה EMC יחד עם המכון לעתיד (Institute For The Future) ו-Vanson Bourne, בחן את השפעת עלייתה של החברה האזרחית הדיגיטלית. מדובר בדור חדש של אנשים שתמיד מחוברים ונמצאים באינטראקציה מקוונת כלשהי, כאלה שהמידע באשר הוא נמצא תמיד בכף ידם. כפועל יוצא מכך, ראיית העולם שלהם מאוד שונה מהדור הקודם. המחקר התבסס על משובים מ-3,600 מובילים עסקיים – מנהלים בכירים ודירקטורים מ-18 מדינות.

באופן לא מפתיע, 96% מאמינים שטכנולוגיות חדשות שינו לנצח את חוקי עולם העסקים. 93% ציינו שחידושים טכנולוגיים משנים את ציפיות הצרכנים ואף צופים שתהליך זה יואץ בעשור הקרוב. היה בקרב הנסקרים קונצנזוס כמעט מוחלט שציפיות הצרכנים הן גישה מהירה יותר לשירותים, זמינות סביב השעון, גישה וקישור ללא תלות במיקום הצרכן או במכשיר הקצה, וחוויה אישית ייחודית.

על פי המחקר, דור המידע מציב דרישות חדשות, שמאלצות עסקים לבצע שינוי קריטי, על מנת להיות או לחדול. החוקרים זיהו חמש תכונות שנדרשות לעסק בעידן דור המידע: לחזות הזדמנויות חדשות בשווקי היעד; להציג שקיפות ואמון; לחדש בצורה גמישה; לספק חוויות ייחודיות ומותאמות אישית; ולפעול בזמן אמת.

בעוד שהמנהלים מסכימים שהתכונות הללו הן בעלות חשיבות עליונה, הם מודים בנוסף שמעט מאוד ארגונים מתמודדים עימם בצורה טובה. רק 12% מהם מצליחים לחזות הזדמנויות חדשות, 9% מחדשים בצורה גמישה, 14% מציגים שקיפות ואמון ו-11% מספקים חוויה ייחודית ופועלים בזמן אמת בצורה טובה ורוחבית.

מה צופן העתיד?

על פי גרטנר (Gartner) ו-IDC, עד 2020, יותר משבעה מיליארד אנשים, באמצעות 30 מיליארד מכשירי קצה, ייצרו 44 זטה-בייט (44 מיליארד טרה-בייט) של מידע. העלייה המטאורית הזו בכמות המידע מובילה את העולם לכך שכמעט כל אלמנט בו יהיה מונע ממידע. כמעט מחצית מבעלי העסקים – ליתר דיוק, 49% – מודים שהם עדיין לא יודעים איך להפיק מהמידע ערך ורק כרבע (24%) מחשיבים את עצמם כ-"טובים מאוד" בכך.

המכון לעתיד גורס שהטכנולוגיה תייצר שינויים מהותיים ברמת המקרו עד 2024: בודדים וארגונים ימכרו, יתרמו ויסחרו במידע בבורסות פתוחות; חפצים דוממים יקומו לתחייה מסביבנו תוך שהם הופכים למודעים, מגיבים ומתקשרים; קבלת ההחלטות שלנו תועצם על ידי בינה מלאכותית בצורות שלא נראו כמותן בעבר; מידע יתוקשר וייספג בחושים אנושיים מרובים; צרכנים יוכלו לשלוט בפרטיותם בצורה הדוקה יותר באמצעות כלים חדשים; ובסדר העולמי החדש הזה, הערך יוסט ממוצרים ושירותים למידע שהם מייצרים.

לדברי רייצ'ל מגוויר, מנהלת מחקר במכון לעתיד, "ארגונים שיצליחו להבין ולהתמחות במידע, אם יתכוננו כמו שצריך, יובילו את אחת המהפכות החשובות בהיסטוריה".

דיוויד גולדן, מנכ"ל EMC תשתיות מידע, ציין כי "צרכנים דורשים יותר מהארגונים עימם הם יוצרים אינטראקציה. עסקים ש-'נולדו בענן' כבר מקדמים את צורת החיים החדשה הזו ועסקים ותיקים חייבים לחשוב מחדש כיצד עליהם להתפתח ולהתאים עצמם לציפיות החדשות של הצרכנים. אלה שמגדירים את עצמם מחדש לטובת העולם החדש הזה השינוי צריכים לבצע את השינוי באופן ממוקד, תכליתי ולרוחב הארגון כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים