כדי לא להיסגר: העין השביעית יוצא בקמפיין מימון המונים

באתר ביקורת התקשורת מבקשים לגייס מיליון שקלים, לאחר שהמכון הישראלי לדמוקרטיה הפסיק את המימון

כדי שלא ייסגר. העין השביעית

אתר העין השביעית החל בקמפיין מימון המונים, בו הם מבקשים לגייס מיליון שקלים, במטרה למנוע את סגירת האתר. זאת, לאחר שבסוף החודש שעבר הפסיק המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהעין השביעית פעל עד כה במסגרתו, את תמיכתו באתר.

העין השביעית עוסק בביקורת התקשורת. לצד סקירה יומית של העיתונים, מדור משפטי ומאמרי דעה על הסיקור התקשורתי של העניינים האקטואליים, מעלה האתר סוגיות מרכזיות ובעייתיות בתחום, כגון הקשרים בין בעלי ההון לעיתונים, הקרב בין ישראל היום לידיעות אחרונות, שבא היטב לידי ביטוי במערכת הבחירות האחרונה, ותוכן שיווקי. העין השביעית ראה אור ב-1996 כעיתון מודפס. לאחר המעבר לאינטרנט ב-2006 והצמיחה בנתוני הגלישה שלו החליטו במכון הישראלי לדמוקרטיה לסגור את המהדורה המודפסת.

התקציב אותו מבקשים בעין השביעית נועד לממן את העסקתם של שלושה עיתונאים במשרה מלאה, תשלום שכר סופרים לכותבים והוצאות תחזוקה. עורך האתר, שוקי טאוסיג, כתב במאמר שפרסם כי "המפעל הזה לא יוכל להמשיך ללא תמיכתכם. ובתמיכה, סליחה על הבוטות, אני מתכוון, כמובן, קודם כל לכסף".

הקמפיין יבוצע באתר עצמו והכסף יועבר לעמותה אותה הקימו אנשי האתר באחרונה.

עוזי בנזימן, העורך המייסד של העין השביעית, אמר כי "הסכנה שהמפעל החיוני הזה ייסגר, בעידן שבו העיוותים האתיים שהתגלו בתקשורת לפני 19 שנים נראים כמו משחק ילדים, היא בלתי נתפסת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים