סופו של עידן: HP שינתה את שמה של EDS; תהפוך לחלק מ-"חטיבת השירותים הארגוניים של HP"

המהלך, שמוחק מותג בן 47 שנים, מהווה צעד משמעותי נוסף בבליעת EDS בתוכה של ענקית המיחשוב ● במקביל: ביקורת על פיטורי עובדי EDS ועל צמצום בשכר כלל עובדי HP ● גורמים המקורבים ל-HP ישראל: "התכנית הגלובלית תיושם גם בישראל במהלך החודשים הקרובים" ● עמוס אילון, מנהל EDS ישראל, צפוי ככל הנראה, להישאר בתפקידו

ענקית המיחשוב HP הודיעה, כי היא שינתה את שמה של EDS – חברת שירותי מיקור החוץ אותה רכשה לפני יותר משנה, ושהיא תהיה מעתה לחלק מ-"חטיבת השירותים הארגוניים של HP". שינוי השם מהווה צעד משמעותי של HP, במסגרת תהליך האינטגרציה של EDS בתוכה. בהודעה שהוציאה החברה היא הדגישה, שוב, את החשיבות שהיא רואה בקידום תחום השירותים במסגרת תכניותיה האסטרטגיות העתידיות, וההיצע שלה ללקוחות. כזכור, HP שילמה בעבור EDS באוגוסט אשתקד סכום של 13.9 מיליארד דולרים, במסגרת תכניתה להעצים את תחום שירותי המיחשוב שלה.

חטיבת השירותים הארגוניים החדשה ב-HP תכלול, לצד EDS, גם את TSG – קבוצת הפתרונות הטכנולוגיים הקיימת של HP, אשר אחראית לתוכנה, לשרתים, לרשתות תקשורת ולאחסון בחברה. כמו כן תכלול החטיבה החדשה שנוצרה גם את השירותים שסיפקה HP בעצמה, עוד בטרם רכישתה את EDS – עבור ארגונים עסקיים וממשלתיים.

מ-HP ישראל לא נמסרה תגובה רשמית לידיעה. מקורות המקורבים ל-HP בארץ מסרו לאנשים ומחשבים, כי "התכנית הגלובלית תיושם גם בישראל במהלך החודשים הקרובים, כפי שקרה עם כל הפעילות העסקית של EDS ו-HP".

כך, כבר לפני שבועות אחדים, באוגוסט האחרון, עם השלמת ההיבטים החוקיים של המיזוג, שולבה פעילות מיקור החוץ של HP ישראל בזו של EDS ישראל. לגבי עמוס איילון, מנהל EDS ישראל, שהחליף את גלעד רבינוביץ' בתפקיד לפני כמה חודשים, לא ידעו לומר המקורבים מה יעלה בגורלו. למרות זאת, הם, כמו גם גורמים ב-EDS ישראל, העריכו, כי אילון צפוי להישאר בתפקידו.

מיד לאחר הרכישה צמצמה HP את כמות עובדיה, פיטרה 25,000 מעובדי EDS, והפחיתה לכלל עובדי HP עד מ-20% משכרם. עובדי EDS עברו למשרדי HP ברחבי העולם, ושוכנו בחללי משרדים ב-"קוביות" בגודל 2×2 מטרים. אנליסטים בארה"ב העריכו, כי למרות הסיכון שלקח על עצמו מארק הארד, מנכ"ל HP, בביצוע עסקת ענק שכזו, הרי שבסופו של דבר, הוא ייצא ממנה נשכר. אישוש לכך ניתן היה למצוא בהודעה של דל (Dell) השבוע, על רכישתה את חברת שירותי מיקור החוץ פרו סיסטמס תמורת 3.9 מיליארד דולרים. את החברה הקים איש העסקים והפוליטיקאי לשעבר רוס פרו, מיד לאחר שמכר את EDS, שגם אותה הקים.

הארד מוחק מותג בן 47 שנים, והשם החדש, "חטיבת השירותים הארגוניים של HP", משקף שלב מהותי נוסף במיזוג שבין שתי החברות. אנליסטים בארה"ב ציינו, כי כך תוכל HP להתחרות בצורה טובה יותר בספקיות שירותי IT אחרות, דוגמת יבמ (IBM), אינפוסיס (Infosys) ואחרות.

לדברי בן רייצס, אנליסט בברקליס קפיטל, "ההשקעה ב-EDS הוכיחה את עצמה במיתון. מכירות המדפסות, המחשבים האישיים וכן החומרה עבור מרכזי המיחשוב בארגונים ירדו במהלך המשבר הכלכלי העולמי, ואילו השירותים ש-EDS מספקת הצילו את HP מתוצאות כספיות גרועות יותר". מנגד, אנליסטים מתחו ביקורת על הפיטורים ההמוניים של עובדים, שלדבריהם "גרמו לדאגה פנימה ב-HP-EDS וגם בקרב הלקוחות". גם עובדי EDS בהווה ולשעבר, הסבירו כי בניגוד למכירת מוצרים, הרי שבעת אספקת שירותי מיקור-חוץ, קיימת חשיבות רבה ליחס האישי ולקשר עם הלקוחות. את החשיבות הזו, אמרו במרירות עובדי EDS לשעבר, "מארק הארד אינו מבין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים