אפל: למעלה משני מיליארד יישומים הורדו מ-App Store בשנה האחרונה

על פי סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, מדובר במספר "מדהים" ● קצב הגידול של מספר היישומים המוצעים בחנות עומד על כ-14% לחודש ● על פי ההערכות, עד סוף השנה יוצעו בה יותר ממאה אלף יישומים

עובדת היותה של App Store – חנות היישומים של אפל (Apple) למכשירי iPhone ו-iPod Touch – פופולרית הינה ידועה, אולם אתמול (ב') היא קיבלה אישור בנתונים. זאת, לאחר שהחברה הודיעה, כי מספר היישומים שהורדו בשנה האחרונה מהחנות הגיע ללמעלה משני מיליארד, כאשר בשלושת החודשים האחרונים הגיע מספר ההורדות מהחנות ליותר מחצי מיליארד.

"הורדת היישומים מ-App Store נמשכת בקצב מואץ, ותוך קצת יותר משנה הורידו המשתמשים את המספר המדהים הזה", אמר סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל. לדבריו, "פתחנו בחנות שלל אפשרויות חדשות למכשירים סלולריים, ואין ספק שהמשתמשים שלנו אוהבים אותה מאוד".

מפרסומי החברה עולה, כי היא מציעה ב-App Store למעלה מ-85 אלף יישומים ליותר מ-50 מיליון משתמשים. מנתוני חברת המדידה Flurry, שמתמחה במכשירי iPhone, עולה שקצב הצמיחה של החנות עומד על 14% לחודש, ועד סוף השנה הנוכחית יוצעו בחנות מאה אלף יישומים. בנוסף, קצב הצמיחה של מספר הפרויקטים לפיתוח יישומים חדשים בחנות עמד בחודשים האחרונים על 30% לחודש. לפי הערכות החברה, מדובר ביותר פריטים מאשר בחנות ממוצעת של רשת המרכולים האמריקנית וול-מארט (WalMart).

קצב הצמיחה המהיר מביא עמו בעיות חדשות: בגרסה 9 החדשה של iTunes , שבעזרתה ניתן לגשת ל-App Store ממחשבים אישיים, החיפוש בקטגוריות של החנות פחות נגיש. עובדה זו גררה מחאות מצד מפתחים קטנים, שחוששים שיהיה קשה להגיע ליישומים שלהם. במקביל, גובר חוסר שביעות הרצון של המפתחים מתהליך האישור של היישומים על ידי אפל: התהליך נמשך שבועות ארוכים, ואף חודשים, ובסיומו עלולה החברה להודיע, כי היישום נפסל. חוסר השקיפות של תהליך האישור פגע בחברות גדולות שביקשו להשיק יישומים באירועים מסוימים, אולם האישור להם התקבל לאחר שהאירוע הסתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים