טוויטר: התוצאות דלפו – והמנייה ירדה; מספר המשתמשים עבר את ה-300 מיליון

הדלפה של הנתונים הביאה לגל של בקשות מכירה, שהורידו את ערך המנייה ב-18% ● ההכנסות אמנם זינקו, אולם העלייה בהוצאות הייתה גבוהה יותר ולכן ההפסד הנקי עלה

דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר

טוויטר (Twitter) סיימה את הרבעון עם תוצאות מעורבות – עלייה בהכנסות ובהפסד הנקי – והשיגה אבן דרך במספר המשתמשים, שעקף את רף ה-300 מיליון. מניית החברה בוול-סטריט ירדה ב-18.2% ל-42.27 דולר, משום שהתוצאות דלפו עוד לפני סגירת יום המסחר.

הרשת החברתית פרסמה את התוצאות לאחר שאלה הודלפו על ידי חברת Selerity, מה שהביא לגל של בקשות מכירה.

מהנתונים עולה כי ההכנסות הרבעוניות של טוויטר עלו אמנם ב-185.45 מיליון דולר ל-435.94 מיליון (או 74.03%), אולם העלייה בהוצאות הייתה גבוהה יותר מספרית – 202.69 מיליון דולר (או 53.36%) – ולכן ההפסד הנקי עלה. ההוצאות עמדו בתום הרבעון על 582.56 מיליון דולר, ההפסד הנקי גדל ב-22.73% ל-162.44 מיליון וההפסד הנקי למנייה – ב-8.79% ל-0.25 דולר. סיבה נוספת לעלייה בהפסד היא גידול של פי 8.08 בהוצאות המימון נטו, שעמדו על 15.19 מיליון דולר.

ההוצאות הגולמיות צמחו ברבעון ב-67.8% ל-143.48 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-72.26% ל-292.46 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-67.09%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-49.16% ל-439.08 מיליון דולר, מה שהביא לעלייה של 6.84% בהפסד, ל-146.16 מיליון.

מספר המשתמשים בטוויטר עמד בתום הרבעון על 302 מיליון – גידול של 5%, או 14 מיליון, לעומת הרבעון האחרון של 2014. הנתון נמצא ברבעונים האחרונים בעלייה רציפה, ומדובר בשיפור לעומת קצב הגידול בין הרבעונים השלישי לרביעי אשתקד, שעמד על ארבעה מיליון בלבד.

דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר, ציין כי "ההכנסות לא עמדו בציפיות והיו קטנות במקצת מההערכות שלנו. הסיבה לכך היא שחלק מהמוצרים שלנו עדיין חדשים מדי. עם זאת, יש לנו מספר רב של מוצרים חדשים בצנרת. אנחנו ממשיכים באסטרטגיה העסקית שלנו, שמתבססת על חיזוק הליבה, הקטנת מחסומי הצריכה, ופיתוח שירותים ואפליקציות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים