תוכן שיווקי

שלוש דרכים לבחון את צרכי קידום האתר של העסק

10/05/2015 18:33
לקדם, לקדם ולקדם

כתב: ישי מרזל

לאנשים שאינם מקצוענים בתחום קשה להעריך את מטרות הקידום. במיוחד בשבילכם, הנה שלוש נקודות חשובות לבחינת חלופות קידום אתרים (SEO) שונות לאתר שלכם.

קידום אתרים הוא תהליך העלאת האתר לראש תוצאות החיפוש. המטרה כפולה: לאפשר לקהל חדש להכיר את העסק ולמצוא אותו בחיפושים רלוונטיים. להעלות את חשיפת האתר בפני המחפשים כדי שיהיה נוכח יותר בתודעה הציבורית.

רבים טועים כשחושבים שקידום מייצר מכירות. קידום אתרים מסייע למכירות בכך שהוא חושף את האתר והעסק ללקוחות רבים יותר, שמחפשים את השירות, אבל הפיכת הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות בפועל נשענת על אופי ואיכות השירות או המוצר שהאתר מספק, ולא על איכות הקידום.

צרכים עסקיים

ראשית, חשוב להבין מה העסק צריך ומה אתם רוצים מהאתר שלכם. לקידום יש שתי מטרות ברורות: העלאת התנועה הרלוונטית לאתר, מה שיאפשר ליותר לקוחות פוטנציאליים להכיר אותו.

הגברת זהות המותג של העסק וחיזוקו על ידי הגברת החשיפה של האתר, העסק והמוצרים. כדי להגביר את התנועה לאתר, צריך לחזק את האתר בביטויים הרלוונטיים, ובשביל לחזק את זהות המותג צריך להעלות את נראות האתר ברוב הביטויים. ההבדל הוא עצום – היקף העבודה הדרוש כדי לקדם את האתר ברוב הביטויים הוא עצום, ולכן גם לרוב יקר משמעותית.

לכן, כל בחינה משמעותית של צרכי הקידום של העסק צריכה להתחיל בשאלה אחת פשוטה: "מה אנחנו רוצים להשיג?"  התשובה לשאלה הזאת צריכה להנחות את האסטרטגיה השיווקית של כל עסק.

מגבלות הקיים: לא כל האתרים נוצרו זהים. כאשר בוחנים את הקיים יש להתמקד בשלוש בעיות: מיקום האתר הנוכחי, איכותו של האתר והתחרות בשוק.

האתר הנוכחי כבר ממוקם בעמודי התוצאות של גוגל (Google) עוד לפני הקידום, או בגלל פעולות קידום קודמות, וככל שהמיקומים טובים יותר, כך העבודה שיצטרכו לעשות מקדמי האתרים תהיה קלה יותר. בנוסף, הרבה מעבודת הקידום היא עבודה טכנית על האתר עצמו: ככל שהאתר מודרני, נקי, מהיר, נגיש ויעיל יותר, כך יהיה קידומו קל יותר.

משאבים ותקציב

האלמנט השלישי הוא החשוב ביותר להבנה. קידום אתרים הוא משחק סכום אפס – רק אתר אחד יכול להיות במקום הראשון בעמוד התוצאות. לעתים קרובות, התחרות הופכת את העניין לפחות כדאי – אם מדובר במתחרה נמרץ אחד, גם המקום השני יספיק; אם מדובר ב-20 מתחרים נמרצים, אולי כדאי לבחון את החלופות.

חלק עצום מעבודת הקידום הוא בנייה מחדש של האתר והתאמתו לדרישות המשתנות של מנועי החיפוש. לכן, צריך להתקיים קשר רציף עם המקדם. במקרים רבים, ללקוח אין זמן או אפשרות להקצות עובד לשמירה על קשר עם מקדמי האתרים, ולכן עדיף לתת למקדמים גישה ישירה לאתר. בנוסף, לרוב עדיף להתמקד בביטויים בעלי מספר חיפושים מצומצם (זנב ארוך) ולהגיע בהם לתוצאות גבוהות מהר בגלל היעדר תחרות, מאשר להשיג הרבה התקדמויות קטנות המפוזרות על הרבה ביטויים תחרותיים.

הבנה הוליסטית

כמו שראינו, חשוב לנסח מטרה עסקית ברורה ומדוייקת, שתאפשר לבנות אסטרטגיית קידום מתאימה לאתר. לאחר מכן יש להבין את המצב הקיים – מצב האתר והדירוגים הנוכחיים, וגודל התחרות. לבסוף, יש להקצות לקידום את המשאבים המתאימים, האנושיים והתקציביים כאחד, ולהבין שהרווח מהקידום יהיה זהה להשקעה.

הבנה כזאת של צרכי הקידום תאפשר למנהל החכם לאתר מקדם שיוכל להוביל אותו למקום הנכון, ולבנות יחד איתו אסטרטגיה מצליחה, שתזניק את העסק למיקומים הגבוהים ביותר.

המאמר נכתב על ידי ישי מרזל, ראש תחום תוכן בחברת סרבולה כתיבה שיווקית.

אירועים קרובים