עסקת ענק: וריזון רוכשת את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר

וריזון הציעה לרכוש את מניות AOL לפי ערך של 50 דולר – בכ-20% יותר משער המנייה אמש (ב') ● הרוכשת מעוניינת לחדור לתחומי שידורי הווידיאו בדור 4 והאינטרנט של הדברים

עסקה טובה: וורייזון ו-Aol

ענקית הטלקום וריזון (Verizon) רוכשת את AOL בעסקה בשווי 4.4 מיליארד דולר. העסקה כפופה לאישור הרגולטורים בארצות הברית. מדובר בערך של 50 דולר למנייה של AOL, שהייתה שווה 42.59 דולר בסיום יום המסחר בוול-סטריט אתמול (ב').

העסקה כוללת חוב של הנרכשת בסך 300 מיליון דולר. בין הנכסים של AOL יש כמה אתרים נחשבים: האפינגטון פוסט (Huffington Post), טק-קראנץ' (Techcrunch) ו-AOL.com.

וריזון מסרה כי הרכישה תיתן תנופה לכוונות שלה לחדור לעולם שידורי הווידיאו האלחוטי בדור 4 ולתחום האינטרנט של הדברים, במגמה לייצר הכנסות נוספות.

טים ארמסטרונג, יו"ר ומנכ"ל AOL, ימשיך להוביל אותה. הוא אמר כי "יחד עם הצוות של וריזון ניצור את הדור הבא של תקשורת ומדיה מבוססות מובייל ו-וידיאו".

שש רכישות בישראל

AOL ביצעה שתי רכישות בולטות בישראל: באוגוסט 2013 היא קנתה את Adap.tv הישראלית, חברה שעוסקת בתחום הפרסום בווידיאו, תמורת 405 מיליון דולר. הייתה זו הרכישה הגדולה ביותר שביצעה AOL בשנים האחרונות – מאז נכנס ארמסטרונג לתפקיד. Adap.tv הוקמה ב-2006 ומספקת פלטפורמה אחודה לפרסום בווידיאו, שניתנת להגדרה על פי תוכנית ומאפשרת ללקוחות להשתמש בכלים אוטומטיים לתכנון, רכישה ומעקב אחר פרסומות בטלוויזיה ובאינטרנט. אחד הדברים שהיו חשובים ל-AOL הוא קצב הצמיחה המהיר שהשיגה Adap.tv בשנים האחרונות, עם זינוק של 100% בהכנסות משנה לשנה. גידול זה הושג בזכות אימוץ רחב של הפלטפורמה בידי סוכנויות פרסום ומפיצי מודעות גלובליים, כולל 83 חברות מרשימת Ad Age 100 ו-70 חברות מרשימת comScore 100.

הרכישה השנייה ותיקה הרבה יותר: לפני 17 שנים רכשה AOL בישראל את מירביליס (Mirabilis), יצרנית ICQ, תמורת 407 מיליון דולר. הרכישה בוצעה פחות משנתיים מיום הקמתה של מירביליס, שנוסדה ב-1996 על ידי ארבעה ישראלים: יאיר גולדפינגר, ספי ויגיסר, אמנון עמיר ואריק ורדי. המשקיעים העיקריים בחברה היו איש העסקים ד"ר יוסי ורדי, אביו של אריק, דן פרופר ואריסון השקעות. הם הבינו שיש אנשים רבים שמחוברים לאינטרנט וגולשים באמצעות מערכת הפעלה שאינה יוניקס (Unix), ושלא קיימת תוכנה שמאפשרת חיבור מידי ביניהם. מה שהיה חסר הוא טכנולוגיה לאיתור ולקישור בין אנשים באמצעות Windows. כך עלה הרעיון שהוביל לפיתוח התוכנה ICQ, שהייתה מאוד פופולרית בזמנה ברחבי העולם.

ב-2006 רכשה AOL את Relegence תמורת 60 מיליון דולר. ב-2007 רכשה ענקית התוכן את Quigo תמורת 363 מיליון דולר. עוד באותה שנה נרכשה ידע (Yedda) הישראלית תמורת 12 מיליון דולר. ב-2010 נרכשה 5min תמורת 65 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים