גידי חלמיש, החברה לאוטומציה: "בשנה האחרונה עברנו 'מתיחת פנים' טכנולוגית"
כתב: הילל יוסף
"בשנה האחרונה החברה לאוטומציה עברה 'מתיחת פנים' טכנולוגית מתוך ראייה אסטרטגית לפיה עליה להציע לרשויות המקומיות בישראל יותר היצע של שירותי מחשוב", כך אמר גידי חלמיש, מנהל מחקר ופיתוח, החברה לאוטומציה.
חלמיש התראיין לאנשים ומחשבים לקראת כנס שעורכת החברה לאוטומציה החדשה מבית One1. הכנס יתקיים ביום ג', ה-19 למאי, במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. הוא יישא את הכותר "Smart City 360°", ובמסגרתו יוצגו מיטב החידושים הטכנולוגיים שיהוו כלים לניהול ערים ורשויות מקומיות חכמות.
לדברי חלמיש, "'מתיחת הפנים' הטכנולוגית נבעה מתוך ראייה אסטרטגית, לפיה ההיצע המחשובי שיינתן לרשויות המקומיות , ייעשה עם מיקוד על מתן שירותים הפונים ללקוחות של הלקוחות, קרי התושבים. במסגרת זו, נערך שינוי מבני-ארגוני בחברה לאחר רכישתה על ידי One1 ". כך, אמר חלמיש, "הוקמה בנפרד חטיבה טכנולוגית בחברה לאוטומציה, והיא מהווה חטיבה נפרדת ועצמאית משאר חטיבות החברה".
על פי חלמיש, "אנו בחברה לאוטומציה צועדים לכיוון של שירות סטנדרטי, כמו ארגוני IT מובילים בתעשייה, עם מיקוד על פעילות מבוססת סטנדרטים של ITSM ותקנים נוספים".
"אנו עוסקים בכמה תחומי פעילות", ציין חלמיש, "תחום פעילות אחד הוא פנימי: ערכנו שדרוג למערכות ה-IT שלנו. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך שדרוג מערכות הליבה שלנו. לדוגמה, המערכת למחלקה המשפטית ברשויות המקומיות, שעברה שדרוג והיא מספקת כיום יותר שירותים ויישומים. פעילות שניה, היא הכניסה של החברה לאוטומציה לתחומי ה-BI. זה נעשה לטובת פיתוח פתרונות בתחום הבינה העסקית עבור הרשויות המקומיות, והפקת לקחים עסקיים ברמה המוניציפאלית".
פעילות נוספת, אמר חלמיש, "היא פעילות משלימה לפעילויות נוספות שלנו, והיא פיתוח ושיפור חווית המשתמש, UX".
עוד ציין חלמיש כי "בעולם ניהול שירותי לקוחות, CRM, במסגרת הידוק הקשר של הרשויות המקומיות עם התושבים, פיתחנו מערכת CRM מבוססת מיקרוסופט (Microsoft). חיברנו מערכת זו רמה התהליכית, באופן מלא – לרוב מערכות הליבה אותן אנו מספקים לרשויות. בדרך זו, אנו מספקים לרשויות תמונת לקוח מלאה, של 360 מעלות".
ישנן מערכות נוספות אשר מטרתן הידוק הקשר עם התושב העירוני, ציין חלמיש, "האחת היא 'שוברים במייל', אשר מאפשרת שליחה של שוברים לתשלום והתראות בצורה אוטומטית ו'ירוקה'. מערכת שניה תפותח בשלב מאוחר יותר השנה. בימים אלה היא עוברת אפיון, והיא תספק את כלל השירותים אותם מספקת הרשות לאזרח, במערכת אחודה". כלומר, הסביר, "יהיה פורטל שירותים אחד, בו ניתן יהיה לבצע כמה פעילויות שונות, החל מרישום לגנים וכלה בתשלום קנסות חנייה".
"במסגרת החדירה של מגמות העל-הטכנולוגיות: מובייל, מחשוב חברתי, ומחשוב ענן", אמר חלמיש, "אנו שמים דגש השנה על פיתוח פתרונות לעולם הנייד. פתרונות אלה נחלקים לשני עולמות. האחד, לטובת התושב, והשני, לטובת עובד הרשות הנמצא בשטח, למשל הפקחים".
"אנו מבצעים מהפכה שקטה בתחום המחשוב", סיכם חלמיש, "כאשר המטרה היא לגרום לרשויות המקומיות להיות ערים חכמות, עם מיקוד על מתן כמה שירותים ויישומים בצורה מקוונת וממוכנת, בדגש על שיפור השירות לתושבים".