אולמונט סמית, סגן נשיא אינטל: "האינטרנט של הדברים – הזדמנות עסקית, רק אם נטפל באבטחה"
"התחום מבוסס על כך שהרכיבים ה-'טיפשים' יהפכו לחכמים; שכמות המכשירים החכמים תגדל באופן אקספוננציאלי; ושיתקיים חיבור בין יותר 'דברים' ובין קישוריות, ככה שתהיה בינה בכל מקום", אמר סמית, סגן נשיא לאיפשור טכנולוגי בחברה
"עולם האינטרנט של הדברים טומן בחובו הזדמנות עסקית לארגונים רבים, ב-IT ומחוצה לו. אלא שהמימוש של כל זה לא יצלח אם לא נטפל לעומק בהיבטי אבטחת המידע", כך אמר אולמונט סמית, סגן נשיא לאיפשור טכנולוגי באינטל (Intel).
סמית התראיין אמש (ב') לאנשים ומחשבים לאחר מסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב, במסגרתה הודיעה אינטל על הקמת מעבדת פיתוח וחדשנות לתחום האינטרנט של הדברים בחיפה.
צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין
לדבריו, "האינטרנט של הדברים מבוסס על שלוש תפיסות: האחת, שהרכיבים ה-'טיפשים' יהפכו לחכמים, משמע – מידע שאצור אצלם ייקלט, ייפלט ויביא ערך. כיום, 85% מהמכשירים הם 'טיפשים', אבל הנתון הזה צפוי להצטמצם משמעותית בשנים הקרובות. השנייה היא שכמות המכשירים החכמים תגדל באופן אקספוננציאלי: המחקרים מצביעים כי עד 2020 יהיו כ-50 מיליארד מכשירים המחוברים לאינטרנט, כלומר – כאלה שיקלטו מידע וישלחו אותו. התפיסה השלישית גורסת שמימוש האינטרנט של הדברים יבוא מחיבור בין יותר 'דברים' ובין קישוריות, ככה שתהיה בינה בכל מקום".
כדוגמה לכך נתן סמית את הרמזור. "מדובר ברכיב טיפש", ציין. "יש לו בקר, אבל אין בו כל יתרון כי הוא לא אוסף מידע והפעולה שלו לא יכולה להיות מבוססת מידע. אבל בעתיד הקרוב, במסגרת כל תוכנית להפיכת לעיר חכמה בהיבט התחבורה, הרמזור יוכל להיות רכיב חכם, שמשפיע על הפחתת פקקי התנועה ומצמצם את זיהום האוויר".
"לוודא שהתווך התקשורתי לא נפרץ"
"לאבטחת המידע יש תפקיד חשוב בתהליך זרימת המידע בתפיסת האינטרנט של הדברים", אמר סמית. "יש לוודא שהתווך התקשורתי בו זורמים הנתונים לא ייפרץ ושהנתונים לא ישתנו".
"לאינטל יש היסטוריה ארוכה בעולם אבטחת המידע, בין בשל הרכישה את מק'אפי (McAfee) ובין בשל יכולות אבטחה נוספות שפיתחה, על מנת לאפשר את תעבורת הנתונים באופן מאובטח", ציין. "יש לה יכולת להצפין את הנתונים, לוודא שהם אותנטיים ולאפשר גישה מאובטחת אליהם".
"כך", סיכם סמית, "יתקבלו נתוני אמת לאורך כל מימוש האינטרנט של הדברים מבלי שמישהו ייגע בנתונים בדרך. לאחר מכן ניתן יהיה לאסוף, לאחסן ולנתח אותם לטובת קבלת החלטות מושכלות עם טיוב משמעותי תפעולית. יש פה הזדמנות לכלל התעשייה – ולאינטל בתוכה – לממש את התפיסה הזו באופן מוצלח. אנחנו מאמינים באינטרנט של הדברים כי זה מתאים ל-DNA שלנו".
כיצד משפיע האינטרנט של הדברים על המנמ"רים?
לואיז סאמרטון, מנהלת מכירות לתחום האינטרנט של הדברים באינטל לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), אמרה כי "כבר כיום אנחנו רואים נתונים רבים שנאספים מחיישנים רבים. המגמה הזו משפיעה הן על תעבורת הנתונים והן על היכולת לאסוף אותם. היא בהכרח משפיעה גם על המנמ"רים בארגון ותחתם על מנהלי המידע, אנשי האחסון ואלה האמונים ליצור תובנות מהנתונים שמנתחים אותם. ככלל, מגמת האינטרנט של הדברים משפיעה על עסקים".
היא ציינה כי "אתגרי המנמ"ר כיום הם להתמודד עם כמות המידע הרב, הבלתי נתפס, לטפל בעומסי תעבורת הנתונים ולהפיק מהם ערך עסקי. זה חיוני עבורם".
לדברי סאמרטון, אינטל כבר הקימה כמה מרכזי מו"פ וחדשנות לתחום האינטרנט של הדברים ברחבי אירופה – בסווינדון שבבריטניה, מינכן, שטוקהולם ואיסטנבול. היא ציינה כי לאחר הקמת המרכז בחיפה ייפתחו מרכזים נוספים בדבלין, מוסקבה ודובאי.
לסיום היא אמרה כי "אינטל מנסה לסייע לארגונים לאסוף את הנתונים, לדלות אותם ולחלץ מהם תובנות מבוססות ניתוח. זאת, לטובת שיפור וקיצור התהליכים העסקיים בארגונים".
תגובות
(0)