סער גילאי, ישראלי בכיר ב-HP העולמית: "המנמ"ר נדרש לטפל במקביל בטכנולוגיות רבות – ולשרוד"

"התקופה הנוכחית יוצרת אתגרים לא פשוטים עבור המנמ"ר: עליו להחליט מאילו טכנולוגיות ישנות להיפטר ובעיקר איך להטמיע, במקביל, את כל הטכנולוגיות החדשות - והענן בראשן", אמר גילאי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל היחידה לפתרונות תקשורת ב-HP

סער גילאי, מנכ"ל טרידיון

"אנחנו חיים בתקופה דינמית וסוערת טכנולוגית. הדבר יוצר אתגרים לא פשוטים עבור המנמ"ר: עליו להחליט מאילו טכנולוגיות ישנות להיפטר ובעיקר איך להטמיע, במקביל, את כל הטכנולוגיות החדשות – והענן בראשן. עליו לדאוג שה-IT יצרך ויטופל דרך מחלקת ה-IT – ולא באופן עצמאי על ידי המשתמשים, שיעקפו אותו. לצד כל אלה, הוא נדרש להראות ערך עסקי לארגון", כך אמר סער גילאי, סגן נשיא בכיר ב-HP ומנכ"ל היחידה לפתרונות תקשורת. היחידה כוללת, בין השאר, וירטואליזציה של פונקציית הרשת.

גילאי אמר את הדברים בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים. הוא יליד ישראל ובוגר ממר"ם. בעברו עבד בכמה סטארט-אפים, כמו גם בסיסקו (Cisco), ולאחר מכן כיהן כמנהל בכיר ב-3Com והיה בין האחראים על מכירתה ב-2009 ל-HP, תמורת 2.7 מיליארד דולר. הרכישה הרחיבה את יכולותיה הטכנולוגיות של HP בעולם התקשורת ואת ההיצע שלה עבור מרכזי המחשוב.

לדברי גילאי, "מעמד המנמ"ר משתנה: בעבר, כשאנשי הארגון או מנהליו רצו שירות IT, הם פנו למנמ"ר. כיום, במקרים לא מעטים, המשתמשים הולכים לפתרון בענן, ועוקפים אותו. אולם, אם השירות לא עובר דרך ה-IT בארגון, זה עלול לגרום לבעיות ביצועים או אבטחת מידע – ועדיין יבואו למנמ"ר בטענות. לכן, המנמ"ר נדרש להיות מתווך (ברוקר) לשירותי IT".

בתפקידו הקודם שימש גילאי כסגן נשיא בכיר לתחום הענן המאוחד ב-HP. לדבריו, "הסביבה הטכנולוגית משתנה במהירות. זה חשוב ועל המנמ"ר להפנים זאת. יש הרבה שינויים והדבר הקריטי ביותר עבורו הוא איך לעבור למחשוב ענן ולעשות וירטואליזציה, על מנת להניב כמה שיותר ערך עסקי מה-IT לטובת הארגון. בעבר, ה-IT היה טכנולוגיה לכשעצמה. כיום הוא מאפשר עסקית, ולכן המנמ"ר נדרש ליצור IT אג'ילי ככל האפשר, על מנת לספק לארגון יתרון תחרותי. זה ייעשה בעיקר, אבל לא רק, על ידי המעבר למחשוב ענן. אין ספק, אלה זמנים מאתגרים עבור המנמ"ר".

להכניס תוכנה לחומרת הרשת

בשבוע שעבר הודיעה HP שהיא רוכשת את קונטקסטרים (ConteXtream) הישראלית. פרטי העסקה לא פורסמו אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי היא עומדת על כ-70-80 מיליון דולר.

קונטקסטרים פועלת בתחום ה-NFV – וירטואליזציה של פונקציונליות של רשתות התקשורת. היא פיתחה תוכנה המסייעת לפשט את תחום התקשורת: הטכנולוגיה של קונטקסטרים מבוססת על פרויקט הקוד הפתוח OpenDaylight, אותו אימצה HP. הנרכשת מאפשרת לספקיות תקשורת שונות, כגון סלולר, למנף את חומרת השרתים הקיימת שלהן ובעזרת הכנסת תוכנה ו-וירטואליזציה לשכבת הרישות לספק ללקוחות (המנויים של ספקיות הסלולר) שירותים ויכולות תקשורת רבות יותר. זאת, בהתבסס על וירטואליזציה של תפקוד הרשת – העברת חלק מהפונקציות שברשת מהחומרה לתוכנה או למחשוב ענן. קונטקסטרים מציעה לספקיות שירותי התקשורת פתרונות הגורמים לרשת להיות גמישה יותר, על בסיס תפיסת רישות מוגדר תוכנה (SDN).

יצוין כי בעבר, התחום לא נחשב משמעותי, עד שב-2012 רכשה VMware את Nicira.

גילאי הסביר כי "תחום ה-NFV הוא מההתפתחויות המשמעותיות בתעשיית הטלקום. עולם ה-IT בארגונים הלך קדימה, ממערכות חומרה ייעודיות ומכונות המיינפריים הגדולות לעבר שירותי IT מבוססי מחשוב ענן. ואולם, עולם רשתות הטלקום נשאר מאחור ולא עשה את אותה קפיצת מדרגה. ברשתות הטלקום יש אינספור פונקציות: פיירוולים, Caching ופעילויות שונות, ועבור כל אחת מהן יש קופסאות חומרה מונוליטיות. תפיסת ה-NFV גורסת: 'למה שלא נשים את הפונקציות המגוונות הללו במחשוב ענן, על שרתים? למה לכל פעילות ותפקוד נדרשת חומרה ייעודית?'. ספקיות הטלקום מתמודדות עם אתגרים של רוחב פס, ריבוי תעבורה – כולל וידיאו וריבוי נתונים. עם התפיסה החדשה הן יכולות לספק למנויים שלהם יותר שירותים ובאופן מהיר יותר, וגם להנפיק במהירות רבה יותר מבעבר שירותים חדשים. כשאני מכניס תוכנה לשכבת הרישות, אני מעניק לספקיות הטלקום יכולת לתת יותר שירותים, עם יותר אג'יליות, להרבה מנויים ובו זמנית".

לדבריו, "ה-NFV הוא ה-Killer app עבור ה-SDN – רישות מבוסס תוכנה. ה-SDN היה בשוק כבר כמה שנים, אבל עד ה-NFV לא הייתה דרישה מסחרית חזקה לטכנולוגיה הזו. שוק הטלקום ברמה של הספקיות הוא 'כבד' ומגלגל מאות מיליארדי דולרים, ועם הרכישה הזו אנחנו מציעים טכנולוגיה גמישה. הרכישה תחזק עוד יותר את ההובלה של HP בשוק ה-NFV, המצוי בצמיחה מהירה. זה שוק שהאנליסטים צופים שיגיע להיקף של 11 מיליארד דולר ב-2018".

הנקודה הישראלית

בהמשך ציין גילאי ש-"אחת המגמות המעניינות במגזר הטלקום היא ITfication, משמע – 'הכנסתן' לתחום של טכנולוגיות הקיימות בארגוני אנטרפרייז וטכנולוגיות מחשוב ענן. בתחום ה-אי-טי-פיקציה של הטלקום פועלות הרבה חברות ישראליות. הסיבה לכך היא שישראל היא מקום עם הרבה ידע, חדשנות ויצירתיות".

הוא ציין כי "אנחנו מפעילים בישראל את HP OpenNFV Program – מיזם משותף ומעבדה שתומכים באקו-סיסטם של NFV, שמטרתם לגרום ליותר IT בעולם הרישות. בעולם, המיזם מונה יותר מ-150 חברות. בארץ, אנחנו עושים זאת בשיתוף פעולה עם IMA – איגוד המובייל הישראלי. המיזם בישראל כולל 30 חברות סטארט-אפ שמפתחות פתרונות בתחום ומסייע לאינקובציה של עוד חברות, לקידומו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים