האיחוד האירופי: הסכם ראשוני לביטול של דמי הנדידה תוך שנתיים

טיוטת ההסכם מציינת צעד חשוב במסגרת התוכנית של האיחוד האירופי לקידום של השוק הדיגיטלי ביבשת וסגירת הפער מול ארצות הברית ומדינות אסיה

האיחוד האירופי

באיחוד האירופי הגיעו להסכם ראשוני לביטול דמי הנדידה בין 28 המדינות החברות עד שנת 2017. ההסכם גם מחייב את כל מפעילות הטלקום להתייחס לכל הסוגים של תעבורת האינטרנט בצורה שוויונית.

טיוטת ההסכם, שעל פיה תבוטל הגבייה של דמי הנדידה ב-15 ביוני 2017, מציינת צעד חשוב במסגרת התוכנית של האיחוד האירופי לקידום של השוק הדיגיטלי ביבשת, הגברת הצמיחה וסגירת הפער מול ארצות הברית ומדינות אסיה.

עם זאת, בארגוני הצרכנים קיבלו את החדשות ללא התלהבות רבה, בשל העובדה שטיוטת ההסכם כוללת סעיף שמתיר למפעילות הטלקום להגביל את צריכת הנתונים במסגרת הנדידה להיקף המייצג "שימוש הוגן". זאת כדי למנוע מהצרכנים אפשרות לנדידה קבועה אל ספקיות זרות שגובות מחירים נמוכים יותר.

ההסכם כפוף עדיין לאישורו של הפרלמנט האירופי ולאישורן של המדינות החברות באיחוד האירופי, ובחלק מהמדינות מבקשים לדחות את מועד הכניסה של ההסכם לתוקף לשנת 2018.

על פי טיוטת ההסכם, כצעד ביניים יוזלו מחירי הנדידה החל מאפריל 2016, והתעריף המרבי יהיה 5 יורו-סנט לדקה של שיחה או מגה בייט אחד של תקשורת נתונים, ושני יורו-סנט להודעת טקסט. מדובר בהוזלה של כ-75 אחוזים ביחס לתעריף המרבי כיום, על פי הנציבות האירופית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דינגו

    לא הבנתי. 5 יורו-סנו למגה אחד? זו בשורה? זה יורו ל-20 מגה. כבר היום יש לי סים ספרדי של אורנג' ספרד orange.es פרה-פייד שנקרא mundo עם הרחבה חינמית שנקראת go europe ושם עולה לי יורו אחד ל-100 מגה...

אירועים קרובים