חוקרים: תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל אינן תמיד הרלוונטיות ביותר

על פי טענות החוקרים, גוגל עורכת מניפולציות בתוצאות החיפוש ונותנת עדיפות למוצרים שלה עצמה, גם אם יש מידע מתאים יותר באתרים אחרים

גוגל. צילום: BigStock

מרבית המחפשים במנוע החיפוש גוגל (Google) נוטים ללחוץ על אחת מהתוצאות הראשונות, ורק במקרים נדירים לוחצים על תוצאה שאינה נמנית על חמש הראשונות. אולם על פי מחקר שערכו המומחה המשפטי טים וו, פרופסור מייקל לוקה מבית הספר למנהל עסקים בהרווארד ומדעני נתונים מ-Yelp, במקרים רבים מי שמסתפקים בתוצאות החיפוש הראשונות מחמיצים את המידע החשוב והרלוונטי ביותר.

זאת מפני שעל פי החוקרים, גוגל עורכת מניפולציות בתוצאות החיפוש ונותנת עדיפות למוצרים שלה עצמה. בדרך כלל, למי שמחפשים מסעדה, רופא, או עסק מקומי, תציג גוגל קודם כל מידע מהאתרים שלה, גם אם יש מידע מתאים יותר באתרים אחרים.

"האלגוריתם של תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל מזהה מצוין מידע רלוונטי ברשת, אבל למרבה הצער הוא אינו מיושם בחיפושים הנפוצים ביותר בגוגל – חיפושים של מידע מקומי", טוען לותר לאו, סגן נשיא למדיניות ציבורית ב-Yelp. על פי הנתונים של Yelp, שליש עד מחצית מכלל החיפושים בגוגל הם חיפושים של מידע מקומי.

בתגובה מסר דובר גוגל כי "טענות אלה אינן חדשות. ב-Yelp משמיעים אותן כבר מזה חמש שנים מפני שהם דורשים מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. במחקר החדש נעשה שימוש במתודולוגיה שגויה מפני שהוא מתמקד במספר מצומצם ביותר של שאילתות שנבחרו בקפידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים