מוטי סדובסקי, SAS: "מערכות המידע הופכות את קבלת ההחלטות של מפקדי צה"ל לטובה יותר"

"ה-Analytics הופך להיות רכיב מרכזי ב-BI הצבאי, כולל בצה"ל", אמר סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחון ב-SAS ישראל

מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחון ב-SAS ישראל

"מערכות Analytics, ניתוח צופה פני עתיד, הופכות להיות רכיב מרכזי במערכות ה-BI – בצבאות העולם ובכללם בצה"ל. מערכות אלה מביאות להנגשת המידע למפקדים בדרגי הפיקוד השונים ומטייבות את קבלת ההחלטות שלהם – ברמה המנהלית-תפעולית וברמה המבצעית", כך אמר מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר הביטחון ב-SAS ישראל.

סדובסקי התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי לתקשוב ביטחוני C5I 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ב', 6 ביולי, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדבריו, "מערכות BI מראות מה היה ולעומתן, מערכות Analytics מראות מה יהיה". הוא ציין כי "המערכות של SAS נמצאות בצבא במגוון פעילויות. כך, למשל, מידע על משך הזמן שרכיב הוחלף בכלי כלשהו נותן אינדיקציה כמה זמן הוא יחזיק מעמד ומתי נדרש להחליף אותו. דוגמה אחרת: כשיחידות עוברות ממיקום למיקום, למשל מהצפון לדרום, נדרש לתכנן את ציר הנסיעה בכבישים ועוד, וכך לקצר תהליכים".

"היבט נוסף מצוי במערכות חקר וקשרים ברמה המודיעינית", ציין סדובסקי. "SAS הכריזה על מערכת לעולם הסייבר המאפשרת לקלוט עד 180 אלף פרטי מידע בשנייה, לזהות מה קורה איתן, מה החריגים וכך להבחין בהתנהגויות חריגות. הדגש הוא על איתור התקלות במהירות. פתרון SAS Cybersecurity מוריד את הסיכון של הארגון מפני מתקפת סייבר. הוא מבוסס על מערך מוצרים שאוחדו למערכת אינטגרטיבית אחת, בה הוכנסה תובנה סייברית רבה".

"המערכת מכילה ארבעה מרכיבים מרכזיים: יכולת לנתח אנליטית כמויות ענקיות של מידע מכל מקור נתונים באמצעות כלים סטטיסטיים ולהציג אנומליות, קשרים בין גורמים ברשת, חיזוי וזיהוי נתונים שאינם תואמים את חוקי ונהלי הארגון והרגולציה; יכולת לחקור מידע ולהציג למקבלי החלטות את המידע הרלוונטי שנברר מכלל המידע, עם לוח מחוונים חכם וגמיש; בנייה של מחסן נתונים על סייבר, מבוסס Hadoop; ויכולת לקלוט קבצים מכל מקור בכמויות מידע גדולות ובמהירות, ובהתאם למפת האיומים של הארגון. הוא מהווה מערכת על, שמקבלת מידע ממערכות האבטחה השונות ונותנת פתרון לארגונים גדולים, עד לרמה של מדינה", הוסיף סדובסקי.

הוא סיכם באמרו כי "הצבא מאתגר את התעשיות הביטחוניות לספק תוצרים איכותיים".

מתעניינים בתקשוב במגזר הביטחוני? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס C5I של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים