Wanted: ה-FBI מציע מיליונים בתמורה לאיתור פושעי סייבר

זה הזמן להפעיל את כל הקשרים שלכם בעולם הפשע, הבולשת הפדרלית לא תהסס להעשיר כל מי שרק ייתן יד במציאת הפושעים הכי מבוקשים בתחום הסייבר ● נא להוציא את הרשימה השחורה

ה-FBI מחלק מיליונים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הבולשת הפדרלית האמריקנית FBI עדכנה את רשימת הדרושים שלה בקרב פושעי הסייבר ומציעה פרסים בסך של 4.3 מיליון דולר למי שיסייע לה לאתר את המבוקשים.

רשימת המבוקשים המעודכנת כוללת כעת 15 גברים ואף לא אישה אחת. הסוכנות עדיין לא מציעה תגמולים כספיים עבור מידע שיוביל למעצרם של חמישה חברים בצבא השחרור העממי של סין שנותרו ברשימה. בשנה שעברה הוגשו כתבי אישום נגד החמישה, בטענה שפרצו למערכות מחשב של חברות אמריקניות הפועלות בענפי האטום, המתכת והאנרגיה הסולרית, על מנת לגנוב סודות מסחריים.

זו הפעם הראשונה שבה מוגש כתב אישום פלילי לבית משפט בארצות הברית נגד אישים זרים ספציפיים. לפי כתב האישום, חברות סיניות בבעלות ממשלתית "שכרו" את יחידה 61398 של צבא השחרור העממי של סין "כדי לספק שירותי מחשוב" שהיו, למעשה, פעילות של ריגול מקוון. החמישה משרתים ביחידה 61398.

רוב הסכום הכספי, 3 מיליון דולר, מוקדש לתפיסת יבגני מיכאלוביץ' בוגצ'ב, האקר רוסי שחשוד כאחראי לגניבה של יותר מ-100 מיליון דולר מחשבונות בנק. זהו הפרס הגבוה ביותר שהוצע על מידע לגבי פושע סייבר עד כה. בוגצ'ב הוא המנהיג של כנופיית פושעי סייבר מרוסיה ואוקראינה שאחראים לשתיים מהנוזקות המפורסמות והמסוכנות של השנים האחרונות: Gameover Zeus ו-Cryptolocker.

Gameover Zeus היא גרסה משודרגת של זאוס, שהסבה נזק רב ברשת כבר בעשור הקודם. הגרסה המשודרגת הופצה באמצעות פישינג ובפייסבוק (Facebook) ואפשרה להאקרים לחדור ולהשתלט על המחשבים ולצרפם לבוטנט – רשת מחשבים נגועים שנשלטים בחשאי על ידי ההאקרים. אותם מחשבים העבירו למפעילי הרשת מידע על חשבונות הבנק של בעליהם, כולל סיסמאות שאפשרו להם לחדור לחשבונות ולהוציא משם מידע וכסף. כך הם הצליחו לגנוב יותר מ-100 מיליון דולר.

Cryptolocker היא נוזקה שחדרה למחשבים, הצפינה קבצים, ודורשת כופר, בדרך כלל בביטקוין, כדי לשחרר אותם. לפי משרד המשפטים האמריקאי, כרבע מיליון בני אדם נפגעו מהנוזקה, ומפעיליה הצליחו לסחוט כ-3 מיליון דולר מהקורבנות.

ה-FBI מציע CBUX; מיליון דולר בתמורה למידע על ניקולאי פופסקו, אזרח רומני, בשל השתתפותו ב"תכנית הונאה מתוחכמת באינטרנט" במהלך 2012, תכנית שפעלה באירופה בכלל וברומניה בפרט. הוא מואשם בקשירת קשר לביצוע הונאה מקוונת, הלבנת הון, וזיוף והונאת דרכונים. לבולשת אין מושג על מיקומו והסוכנות משערת כי הוא מתגורר היכן שהוא באירופה.

אלכסיי בלאן הרוסי נמצא ברשימת הדרושים של ה-FBI על מכירת מידע אודות מיליוני משתמשים שנגנב משלוש חברות מסחר אלקטרוני גדולות בנבאדה ובקליפורניה שבארצות הברית. גובה הפרס על בלאן עומד על 100 אלף דולר והסוכנות משערת שהוא נמצא ברוסיה, יוון, לטביה, האיים המלדיביים – או תאילנד.

תעריפי התגמול הכספי לשאר המבוקשים עומדים על עשרות אלפי דולרים האחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים