eBay עקפה את התחזיות: היקף המסחר זינק ב-20%

בסך הכול עמד היקף המסחר ברבעון השני על 66 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים של 63.7 מיליארד ● במקביל, אישרה החברה את מכירת חטיבת שירותי האנטרפרייז תמורת 925 מיליון דולר

הכרזת העסקה - בימים הקרובים. eBay

eBay אישרה היום (ה') אחר הצהרים (שעון ישראל) כי היא מוכרת את חטיבת האנטרפרייז שלה תמורת 925 מיליון דולר. ההודעה באה בד בבד עם פרסום התוצאות של החברה, שמראות על עלייה בהכנסות, זינוק בהיקף המסחר ועקיפה של תחזיות האנליסטים.

הרווח הנקי של eBay ירד ל-83 מיליון דולר, או שבעה סנט למנייה, ברבעון השני השנה, לעומת 676 מיליון דולר, או 53 סנט למנייה, באותה התקופה אשתקד. עם זאת, ההכנסות עלו ב-6.4% מ-4.1 מיליארד דולר ל-4.38 מיליארד, בדומה לתחזיות האנליסטים.

יצוין כי ללא הוצאות חד פעמיות שרשמה החברה ברבעון המדווח, היה הרווח הנקי שלה למנייה מגיע ל-76 סנט – ארבעה סנט יותר מהתחזיות. בנוסף, היקף המסחר של eBay עקף את האנליסטים: הוא קפץ ב-20% ל-66 מיליארד דולר, בעוד שהתחזיות דיברו על 63.7 מיליארד "בלבד".

על פי הציפיות של ענקית המסחר המקוון, ההכנסות שלה יעלו ב-2015 בשיעור של בין 3% ל-5% ואלה של חטיבת התשלומים, PayPal – בין 15% ל-18%. יצוין כי זהו הרבעון האחרון בו נכללות התוצאות של PayPal בתוך אלה של eBay, לפני הפיצול והפיכתה לעצמאית – מה שאמור להיות מוצג בקרוב.

עסקה שצפויה להניב הפסד של 1.5 מיליארד דולר

חטיבת שירותי האנטרפרייז היא אחת החטיבות החיצוניות האחרונות שנותרו ברשות eBay ומכירתה תעזור לה למקד את פעילותה עוד יותר בעולם בו היא חזקה, המכירות המקוונות. עם זאת, העסקה תניב לה הפסד של 1.5 מיליארד דולר, שכן רכישת GSI Commerce ב-2011, שעליה מבוססת החטיבה, התבצעה תמורת 2.4 מיליארד דולר.

הקונה של חטיבת שירותי האנטרפרייז של eBay היא קבוצת משקיעים, שבראשה עומדת קרן ההשקעות הפרטית Permira. החברה חיפשה רוכש לחטיבה מאז ינואר השנה.

החטיבה הוקמה ב-2013 ומתמקדת בפיתוח פלטפורמות מסחר מקוון לארגונים גדולים, דוגמת איקאה (IKEA). היא ספגה מכה בשבוע שעבר, כאשר אחד מלקוחות הדגל שלה, Toys R Us, הודיע כי יחזיר את פעילות המסחר המקוון שלו "הביתה", ל-IT של הארגון, באמצע 2016.

סייע בהכנת הכתבה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים