אשר רשף, לאומי קארד: "הפתרון ל-'בכל מקום ובכל עת' – הסלולר"

"הלקוח רוצה הכל ובקלות, ואנו נדרשים להמציא את עצמנו מחדש, לשנות את נהלי העבודה, ולתת מענה לצורך זה תוך התאמה לרגולציה", אמר רשף, סמנכ"ל מערכות המידע של החברה

אשר רשף, מנמ"ר לאומי קארד. צילום: קובי קנטור

"ארגונים מכל מגזר, לרבות ארגונים מהמגזר הפיננסי, נדרשים לתת מענה שירותי בכל עת ובכל מקום. המענה לכך הוא פיתוח פתרונות בעולם המובייל", כך אמר אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע, לאומי קארד.

רשף דיבר בפאנל פיננסי שנערך במסגרת כנס המנמ"רים החצי-שנתי של אנשים ומחשבים. הכנס נערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, בהשתתפות מאות מנמ"רים וספקי IT. את הפאנל הנחה אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

לדברי רשף, "הפתרון לזמינות המידע והשירותים זה סלולר. הלקוח רוצה הכל ובקלות, ואנו נדרשים להמציא את עצמנו מחדש, לשנות את נהלי העבודה, ולתת מענה לצורך זה תוך התאמה לרגולציה". המענה של מתן השירותים הללו, אמר רשף, "כולל התייחסות להגעה מהירה יותר של פתרונות, TTM. בהיבט הטכנולוגי, המשמעות היא החלפת מערכות פשוטה, היא קריטית לצלע העסקית של החברה ולצורך הבסיסי והיכולת לתת שירות זה".

האתגר הגדול, אמר רשף, "הוא לבנות מערכות תשתית, כאלו אשר יביאו גמישות ויספקו עבודה אינטגרטיבית מאחורי הקלעים של כל הערוצים. בדרך זו תתקבל פלטפורמה רב-ערוצית, עם שירותים פשוטים וקלים בעולם המובייל".

אלדד הרשטיג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת טכנולוגיות מידע תפעול, הבורסה לניירות ערך. צילום: קובי קנטור

אלדד הרשטיג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת טכנולוגיות מידע תפעול, הבורסה לניירות ערך. צילום: קובי קנטור

אלדד הרשטיג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת טכנולוגיות מידע תפעול, הבורסה לניירות ערך, אמר כי "הבורסה היא גוף שונה משאר הגופים במגזר הפיננסי, אנו לא סוחרים באינטרנט, יש לנו 27 לקוחות".

על פי הרשטיג, "יש חשיבות רבה לפעילות במובייל. לכן נדרש לפתח אפליקציות לסלולר, כי אם אין לך אפליקציות כאלו, אתה לא שם ואתה לא קיים". הוא ציין כי יותר מ-20% מהגישות לאתר הבורסה, נעשות דרך מכשירי סלולר.

מצב זה, ציין הרשטיג, "מחייב אותנו להתמקד. עלינו להבין מה אנו רוצים לבשר בהיבט השיווק, ומי הוא קהל היעד. בנוסף, עלינו לחשוב על הדור הבא של המשקיעים בבורסה". הוא סיים בציינו כי "נדרשת עבודה ברשתות החברתיות, פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter). גם פה נדרש לדעת מהם המסרים אותם אנו רוצים להעביר".

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל. צילום: קובי קנטור

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל. צילום: קובי קנטור

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס (Nutanix) ישראל, אמר כי "המנמ"רים רוצים לקבל את השירותים והיישומים מהדטה סנטר בפשטות. עליהם להיפטר מהמורכבות הקיימת בדטה סנטר הנוכחי שלהם".

לדבריו, "נדרש להחליף את כל רכיבי ושכבות ה-IT בפתרון אחד, אשר כולל כמה שכבות. נוטניקס עשתה זאת בשל העובדה שמקימי החברה היו בין האנשים שבנו את פתרונות ה-IT הענקיים לגוגל (Google) ולאמזון (Amazon). בשל עברם, הם הבינו את החשיבות שבפשטות התפעול של ה-IT, ואת הצורך החיוני להיפטר מכל הפעילות הלא רלוונטיות ולהעלים את כל הרכיבים המסבכים את הפעילות". המטרה, הסביר, היא "לאפשר לצוות ה-IT להתרכז בחדשנות, במציאת פתרונות מאפשרים עסקית ולא בתחזוקת המחשוב הקיים".

המנמ"רים בישראל, סיכם טוביאס, "ממוקדים בצמצום עלויות ה-IT ואנו בחברה עונים על מטרה זו: החברה מספקת יכולת לצמצום העלות בעלות כוללת (TCO) של 40%-60% בתוך שלוש שנים. אנו מביאים לצמצום הנדל"ן בדטה סנטר בהיקף הקטן פי 5-10 מהשטח הקיים, לצד צמצום עלויות האנרגיה והיקף כוח האדם המנהל את הדטה סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים