ירוקות: אמזון ו-HP יוצאות לפרויקטי אנרגיה מתחדשת מבוססי רוח

החווה של אמזון תמוקם בצפון קרוליינה ותייצר 670 אלף מגה-וואט לשעה ● HP תתפעל על בסיס רוח את החשמל לחוות השרתים שלה בטקסס ● שתיהן מצטרפות ל-"גל ירוק" של חברות שהודיעו השנה על פרויקטים דומים

הרוח נושבת לאנרגיה ירוקה. צילום אילוסטרציה: BigStock

שתי ענקיות IT – אמזון (Amazon) ו-HP – יוצאות לפרויקטי חסכון בחשמל ולתפעול הדטה סנטרים הענקיים שלהן עם אנרגיה מתחדשת, מבוססת רוח. כל אחת מהן מבצעת את הפרויקט ללא קשר לחברה השנייה.

חברת הענן של אמזון, AWS, תבנה חוות רוח בצפון קרוליינה, "הגדולה ביותר שלה", לדבריה. את ההקמה והתפעול של החווה תבצע Iberdrola Renewables. זאת, כחלק מיעד עליו הכריזה ענקית הרכישות המקוונות בנובמבר האחרון – להגיע למצב שבו כלל תשתיות ה-IT שלה יצרכו אנרגיה מתחדשת. חוות הרוח, שתיקרא Amazon Wind Farm US East, תמוקם בשני מחוזות במדינה – פרקווימנס ו-פסקוטנק, ותייצר החל מהשנה הבאה 670 אלף מגה-וואט לשעה (MWh) מדי שנה. האנרגיה שתיווצר תועבר לרשת המספקת חשמל לדטה סנטרים הקיימים והעתידיים של AWS.

זהו פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול ביותר של אמזון, אך לא הראשון: בינואר השנה היא חברה ל-Pattern Energy לבניית חוות רוח במחוז בנטון במדינת אינדיאנה, שצפוי לייצר חצי מיליון מגה-וואט לשעה מדי שנה. באפריל היא הודיעה כי רבע מצריכת החשמל העולמית שלה מבוססת על אנרגיה מתחדשת.

ג'רי האנטר, סגן הנשיא לתשתיות של AWS, ציין כי החווה בצפון קרוליינה תביא לכך שעד סוף 2016 תצרך החברה יותר מ-40% מכלל הצריכה שלה באנרגיה מתחדשת. סך החשמל המיוצר על ידי אנרגיה מתחדשת אותה צורכת אמזון עומד על יותר מ-1 מיליון מגה-וואט שעה – כמות אנרגיה השווה לזו שצורכות יותר מ-100 משפחות בשנה בארצות הברית.

הפרויקט הירוק של HP

גם ענקית ה-IT המתפצלת הופכת ירוקה יותר: HP חתמה על חוזה בן 12 שנים לצריכה של אנרגיית רוח מ-SunEdison ועל בסיסו היא תתפעל את חוות השרתים שלה בטקסס. ההסכם יספק ל-HP חשמל מבוסס רוח בהיקף של 112 אלף מגה-וואט לשעה ויניב חיסכון השווה לצריכת 340 אלף טון פחמן.

החשמל יסופק לחוות השרתים של HP בטקסס, המשתרעת על פני 140 אלף מ"ר.

HP הודיעה כי ההסכם יקדם אותה אל היעד שלה – להיות ידידותית לסביבה – מהר מהצפוי. בחברה ציינו בנוסף כי השימוש באנרגיה זו יוביל לעלויות תפעול נמוכות.

אמזון ו-HP לא לבד

שתי החברות אינן היחידות ש-"הולכות" על אנרגיה ירוקה. למעשה, הן מצטרפות ל-"גל ירוק": כך, למשל, אפל (Apple) הודיעה בפברואר שבכוונתה להשקיע 1.7 מיליארד יורו בבנייה ותפעול של שני דטה סנטרים באירופה, שיתופעלו אך ורק באנרגיה מתחדשת.

ביוני, גוגל (Google) הודיעה כי תמיר את תשתית האנרגיה מבוססת הפחמן המספקת חשמל לדטה סנטר שלה באלבמה לתשתית אנרגיה "מתייעלת".

פייסבוק (Facebook) מסרה לפני חודשים אחדים כי תקים את חוות השרתים החמישית שלה על אנרגיה מבוססת רוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים