תוכן שיווקי

מתרגלים את האנגלית העסקית בפקק

רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט, מספרת על המסלול המיוחד של הקבוצה לאנשי עסקים ועובדי היי-טק לאימון טלפוני המיועד לשיפור יכולת הדיבור באנגלית

04/08/2015 15:30
רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט

אין ספק שכיום, הצורך באנגלית ברמה גבוהה רק הולך וגובר בכל התחומים – אקדמיה, עסקים, שימוש ברשתות חברתיות וכדומה. מעבר לעזרים הטכנולוגיים שקיימים בימינו ושמסייעים בתחום זה, חשוב לשפר את רמת התקשורת הבינאישית הנדרשת בתחומים מגוונים. עבור אנשי היי-טק שמתקשרים ברמה יומיומית עם עמיתים בחו"ל, הצורך הזה קריטי, ולעתים מהווה חסם וגורם מעכב בקשרים אלה. רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט (Jerusalem Post), מספרת על המסלול המיוחד של הקבוצה לאנשי עסקים ועובדי היי-טק לאימון טלפוני המיועד לשיפור יכולת הדיבור באנגלית.

מה אתם מציעים לאנשי עסקים והיי-טק?
"קורסי ה-Lite Talk שלנו מציעים אימונים קצרים ותמציתיים של רבע שעה בכל פעם עם מאמן אישי טלפוני דובר אנגלית, בכל שעה ומכל מקום. כל אדם אשר לומד שפה זרה יכול להעיד עד כמה קשה להגיע לרמה של דיבור שוטף וספונטני. לרוב האנשים, ובמיוחד אלה העובדים מול עמיתים בחו"ל, היכולת לדבר בחופשיות היא המיומנות החשובה ביותר אותה היו רוצים לשפר. זו הסיבה שהחלטנו, בג'רוזלם פוסט, להעמיד לרשות קהיליית ההיי-טק והעסקים המעוניינים לשפר את יכולות האנגלית שלהם, צוות של מורים פרטיים שישוחחו עמם ויעזרו להם לשפר את הדיבור".

מה הנסיון שלכם עם קהל לקוחות זה?
"אנשי היי-טק ואנשי עסקים לעיתים חוששים להודות שקשה להם להתנהל באנגלית, כיוון שמצופה מהם לעשות זאת ברמה גבוהה. כל עוד מדובר בתכתובת במיילים ההתנהלות קלה יותר, אבל ברגע שנדרשים לשוחח בטלפון או פנים מול פנים עם גורמים בחו"ל רמת החשש עולה. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בשיחות ועידה רבות משתתפים שם ההתנהלות קשה יותר ולעיתים גם יש קולגה ישראלית, כך שאתה מרגיש בסוג של מבחן".

מה היתרון של השיטה שלכם?
"מחקרים רבים מראים כי 'חבר לשיחה' שדובר את השפה כשפת אם וניתן לשוחח עימו בצורה קבועה מהווה דרך יעילה ומוכחת לצבור ביטחון ושטף בדיבור. כיוון שמדובר באנשים שעובדים שעות רבות וקשה להם להקדיש זמן רב לנושא, השיטה שלנו יכולה לחסוך הרבה זמן, להתעכב על הנקודות החשובות לכל אחד ואחד, למידה בקצב אישי, ללא התחייבות לקורס ארוך וללא צורך אפילו לצאת מהבית – ניתן לשוחח גם מהפקקים בדרך הביתה. בנוסף, השיטה מאפשרת להישאר "אנונימי" מבלי הצורך לשבור שיניים מול מורה או קבוצה. אין ספק שזהו פתרון שמתאים לקצב החיים של אנשים עסוקים ולהעלאת תחושת הביטחון בכל הקשור למיומנויות השפה".

מה הרשמים שלכם מאלה שכבר עברו את הקורס?
"תהליך הלמידה עצמו מאוד נוח לאנשי העסקים וההיי-טק, גם בשל הגמישות של הקורס – כך שאתה יכול ללמוד היכן ומתי שנוח לך, וגם בשל העובדה שמדובר באימון אישי ללא קהל. אנשים חזרו אלינו וסיפרו כי רמת הביטחון שלהם עלתה באופן משמעותי בכל פעם שהם נדרשו לשוחח באנגלית, ובדיוק לשם כך פיתחנו את השיטה".

אירועים קרובים