הקמפיין שסוחף את טוויטר: "להוציא את הסקסיזם מההיי-טק"

ציוץ שהעלתה מהנדסת תוכנה אמריקנית הפך לקמפיין ויראלי שנועד לעקור את הסטריאוטיפים המגדריים מהתעשייה ● אלא שיש עוד הרבה עבודה: היא זכתה לתגובות סקסיסטיות רבות

התמונה שפתחה את הקמפיין. צילום: מתוך טוויטר

הנה עוד הוכחה שהרשתות החברתיות יכולות לשמש למטרות טובות ולשינוי חברתי, או לפחות לניסיון שינוי: קמפיין שסוחף בימים אלה את טוויטר (Twitter) שם לו למטרה לנסות לעקור את אפליית הנשים והסקסיזם בהיי-טק.

החלה את הקמפיין, שנועד גם לגייס עובדים לחברת אבטחת המידע OneLogic, מהנדסת תוכנה אמריקנית בת 22 בשם אייסיס וגנר. היא סחפה אחריה אלפי היי-טקיסטים, ובעיקר היי-טקיסטיות, שפרסמו ציוצים דומים, תחת ה-האשטאג ILookLikeAnEngineer#.

וגנר העלתה לטוויטר תמונה בה היא נראית מחזיקה שלט שעליו כתוב: "אני עוזרת לבנות תוכנה לארגונים". היא תיארה את עצמה כ-"מהנדסת שלמדה את המקצוע לבד, חנונית של מדעים ואוהבת אנימציה".

בהמשך ציינה וגנר התנהגויות ואמירות סקסיסטיות שחוותה, וכתבה כי חלק מהגברים בתעשיית ההיי-טק "מפגינים חוסר אמפטיה בולט ולא מבינים שהתנהגויות שונות שלהם גורמות אי נוחות לאחרים".

מגיבות רבות – חלקן סטודנטיות לתחומי המחשוב ואחרות כבר מועסקות בתעשייה – חיזקו את דבריה וצילמו בעצמן תמונות שלהן עם שלטים דומים. אלא שלצד זאת קיבל הקמפיין תגובות שליליות רבות, שחלקן תהו האם וגנר היא באמת מהנדסת תוכנה. הטענה שלהם הייתה שהיא "לא נראית ככה" – סטריאוטיפ אותו מבקשת וגנר לעקור, כאמור.

היא הגיבה על הטענות הללו בציוץ נוסף, בו כתבה כי "הדעות השליליות שאנשים מרשים לעצמם להביע הן דוגמאות לסקסיזם שרווח בתעשייה".

לדבריה, "אם באמצעות הקמפיין הזה יושם הדגש על ענייני מגדר בעולם ההיי-טק, אחשיב זאת כניצחון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים