האם פייסבוק מנפחת את נתוני הצפייה בסרטונים?

האנק גרין, אשר מפעיל ביוטיוב ערוץ פופולארי עם יותר מ-2.6 מיליון עוקבים, טוען כי הרשת החברתית מודדת צפיות אחרי שלוש שניות בלבד במקום 30, ובכך מוסרת נתונים מוטעים

מתגמשת בנתוני הצפייה? פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

בפייסבוק (Facebook) מודדים צפיות בסרטונים כבר אחרי שלוש שניות, והדבר תורם לניפוח של נתוני הצפייה, טוען האנק גרין, אשר מפעיל ביוטיוב (YouTube) ערוץ פופולארי יחד עם אחיו, סופר הנוער המצליח – ג'ון גרין, עם יותר מ-2.6 מיליון עוקבים. על פי גרין, המדידה צריכה להתבצע רק לאחר 30 שניות, ואז, לדבריו, שיעורי הצפייה הם רק חמישית מכפי שטוענת פייסבוק.

באפריל טענה ענקית הרשת החברתית שמדי יום נרשמות אצלה עד ארבע מיליון צפיות בוידיאו, אך על פי גרין, נתון זה נובע משיטת המדידה האופטימית. עוד מתח גרין ביקורת על כך שבפייסבוק לא מפעילים מערכת יעילה למניעת גניבה של תכנים מאתרים אחרים.

בתגובה נמסר מפייסבוק כי החברה "הקימה מערכת אקולוגית בת קיימא של וידיאו, אשר משרתת היטב את כולם". מאט פאקס, מנהל מוצר בפייסבוק, הסביר כי בחברה מודדים צפיות בוידיאו כבר לאחר שלוש שניות כי הדבר מעיד, לדבריו, על "כוונה לצפות". עוד אמר פאקס כי החברה מפעילה מערכות לזיהוי של תכנים גנובים וכי בעלי התוכן יכולים לדווח על גניבה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים