האמריקנים חושדים: האקרים רוסיים תקפו את המחשבים של הפנטגון

4,000 מחשבים במשרד ההגנה נפגעו ממתקפת מיילים נגועים ● בכירים בממשל משייכים אותה לרוסיה, אם כי הפנטגון לא אישר זאת רשמית ומסר שהמקרה מצוי בחקירה

בפנטגון "ממשיכים לחקור" את המקרה. צילום: הממשל האמריקני

הממשל האמריקני חושד כי האקרים רוסיים הם אלה שתקפו בחודש שעבר את המחשבים של הפנטגון – כך אמר בכיר בממשל, שמסרב להיחשף בטענה שהחקירה נמצאת בעיצומה.

התוקפים שלחו אי-מיילים נגועים בווירוס לכתובות רבות – צבאיות ואזרחיות – וכ-4,000 מחשבים נפגעו כתוצאה ממנה. כתוצאה מכך, הפנטגון החליט לפני כשבועיים להשבית את מערכת הדואר האלקטרוני שלו. כדי לבצע את המתקפה השתמשו ההאקרים בחשבונות מוצפנים ברשתות החבריות ובמערכת אוטומטית שאספה מידע רב – ובמהירות.

דבר המתקפה פורסם עוד בסוף החודש שעבר, אולם ללא ציון מי ביצע אותה. גם כעת, האמריקנים לא מוסרים רשמית האם מדובר בהאקרים יחידים או בכאלה שנשלחו על ידי השלטון הרוסי. עם זאת, הם כינו את המתקפה "מתוחכמת". בכיר אמריקני אף אמר כי "ברור שמי שביצע את המתקפה היה שלוח של מדינה".

יצוין כי על פי הידוע, לא נגנב במסגרת המתקפה כל מידע סודי.

הפנטגון מסר בתגובה לדיווחים כי "אנחנו ממשיכים לנטר ולזהות איומי סייבר על המערכות שלנו. בהתחשב במטרה הזאת, הורדנו את המערכת ואנחנו ממשיכים לחקור את הנושא. המטרה המרכזית שלנו היא להשיב את המערכת לפעולה מוקדם ככל האפשר".

במשרד ההגנה הוסיפו כי "כעניין של מדיניות ומסיבות מבצעיות, אנחנו לא מוסרים על אירועי או מתקפות סייבר על המערכות שלנו".

יצוין כי לפי חברות אבטחת מידע, מספר מתקפות הסייבר מגורמים רוסיים על ארצות הברית גדל מאז הטלת הסנקציות על רוסיה בשנה שעברה, בעקבות הפעולות הצבאיות שלה באוקראינה. לפי מספר חודשים אף דיווח הניו-יורק טיימס (New York Times) כי האקרים רוסיים הצליחו לחדור למערכת המיילים של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ולקרוא את ההודעות שלו, אם כי לא למערכת המאובטחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים