VMware השיקה פלטפורמה שמאפשרת לארגונים לפרוס קונטיינרים בדטה סנטרים

החברה השיקה בכנס השנתי שלה את vSphere Integrated Containers ואת פלטפורמת Photon, שתפקידם לאפשר לארגוני ה-IT לפרוס קונטיינרים בדטה סנטר, בחצר הארגון או בענן הציבורי של VMware

ממציאה את עצמה מחדש. VMware

VMware השיקה שני בכנס השנתי שלה, שמתקיים בסן פרנסיסקו, שני מוצרים חדשים: vSphere Integrated Containers ופלטפורמת Photon, שתפקידם לאפשר לארגוני ה-IT לפרוס קונטיינרים בדטה סנטר, בחצר הארגון או בענן הציבורי של VMware, שנקרא VMware vCloud Air.

ענקית הווירטואליזציה החלה לפני 17 שנים עם מכונות וירטואליות – טכנולוגיה קריטית למרכזי הנתונים המודרניים, שמאפשרת לארגונים להריץ יותר מ-"מחשב אחד", על כל הכרוך בו – מערכת הפעלה, יישומים וכו'… – על מכונה אחת פיזית.

טכנולוגיית הווירטואליזציה הפכה לסטנדרט בכל ארגון גדול במהלך 15 השנים האחרונות. ואולם, ב-2013 החלה לבלוט בשווקים טכנולוגיה חדשה בשם "תוכנת קונטיינרים" (Software containers), של דוקר (Docker), שמאפשרת לנהל ולהעביר יישומים בלי להשתמש במכונות וירטואליות.

הולכת עם האויב

במקום לצאת לקרב מול האיום, החליטה VMware לחבק את טכנולוגיית הקונטיינרים ולפני שנה, בכנס השנתי שלה, הודיעה על שותפות עם דוקר, שתקל על לקוחות משותפים של שתי החברות לנהל מכונות וירטואליות וקונטיינרים, אלה לצד אלה.

בהודעתה כעת, לוקחת VMware את ההחלטה בת השנה עוד צעד קדימה. ראשית, היא הכריזה על מוצר vSphere Integrated Containers, שמאפשר ללקוחות מוצר הדגל של החברה, סוויטת vSphere, להתחיל ליצור ולשלב קונטיינרים לתוך תשתית מרכז הנתונים מבלי לבצע שום שינויים. הפתרון החדש מיועד לפעול כמעין שכבה מעל תוכנת vSphere המריצה מכונות וירטואליות במרכזי הנתונים של ארגונים.

"פתרון VMware vSphere Integrated Containers יאפשר לצוותי IT לתמוך בכל יישום, כולל ביישומים שנבנו בקונטיינרים, על גבי תשתית פשוטה", אמר ריי או'פרל, ה-CTO ומנהל הפיתוח של החברה. "זוהי תשתית בסיסית, שתאפשר ללקוחות לפרוס יישומי ענן לסביבת הייצור בביטחון מלא. הכל עניין של בחירה. לקוחות יוכלו להתניע במהירות יוזמות חדשניות שנבנו בקונטיינרים מעל סביבות vSphere, או להשתמש בתשתית חדשה שעוצבה במיוחד עבור יישומי ענן טבעיים".

ריי או'פרל, CTO ומנהל הפיתוח של VMware

ריי או'פרל, CTO ומנהל הפיתוח של VMware

פלטפורמת Photon, שתהיה זמינה בהמשך השנה, מכוונת כעת יותר לגל החדש של מפתחים, שבונים אפליקציות בטכנולוגיות חדשניות, ומסייעת להם לנהל את היישומים והתשתית גם בקני מידה גדולים יותר. בעתיד תכלול הפלטפורמה אפשרויות שילוב עם פתרונות VMware NSX, VMware Virtual SAN, ו-VMware vRealize Suite.

הטכנולוגיה כוללת את פתרון VMware Photon Controller בקוד פתוח, שיאפשר לצוותי פיתוח להאיץ את פיתוחם של אלפי קונטיינרים באופן מיידי ולתמוך במאות עומסי עבודה סימולטניים, ואת פתרון מכונת Photon, שיכלול ESX Microvisor חדש, המבוסס על ליבת ESXi, ו- Photon OS – מערכת הפעלה Linux רזה שהותאמה לסביבות העבודה של VMware עבור יישומים שנבנו בטכנולוגיית קונטיינרים.

בנוסף, החברה ציינה כי פלטפורמת Photon שלה תשתלב בעתיד עם Pivotal Cloud Foundry, תוכנה פופולרית של Pivotal Labs – צאצאית של VMware, שמסייעת למפתחים ליצור ולהריץ יישומים בענן.

הדלק של המהפכים הדיגיטליים

עוד הכריזה החברה ביומו הראשון של הכנס על שיפורים וחידושים בפלטפורמת unified hybrid cloud, שיאפשרו ללקוחות לבנות יישומים במהירות, לשפר את אבטחת ה-IT ולהתאושש במהירות רבה יותר מתקלות. המהפכים של עסקים דיגיטליים יוצרים הזדמנויות חדשות וגם סיכונים חדשים בכל התעשיות", ציין ראגו ראגוראן, סגן נשיא ומנהל חטיבת מרכז נתונים מוכוון תוכנה ב-VMware. "יישומים הם הדלק של המהפכים הדיגיטליים שעוברים הארגונים. האסטרטגיה שלנו של 'ענן אחד, כל יישום ועל כל מכשיר' ופלפורמת הענן האחוד נותנת בידי מובילי התעשייה כלים לספק יישומים המאופיינים ביציבות, באבטחה ובאמינות של ארגון גדול, תוך שהיא מתירה להם להיות חדשניים וגמישים כמו סטארט-אפים".

ראגו ראגוראן, סגן נשיא ומנהל חטיבת מרכז נתונים מוכוון תוכנה ב-VMware

ראגו ראגוראן, סגן נשיא ומנהל חטיבת מרכז נתונים מוכוון תוכנה ב-VMware

ההכרזה השלישית של VMware בסן פרנסיסקו קשורה להפשטה דרמטית של תפעול מרכז הנתונים מוגדר התוכנה. החברה הציגה בכנס המתקיים בסן פרנסיסקו את EVO SDDC – סוויטת תוכנה אוטומטית לחלוטין לפריסה של מרכז נתונים מוגדר תוכנה כמערכת משולבת, ואת גרסה 6.1 של VMware Virtual SAN – פתרון האחסון עבור מכונות וירטואליות בסביבת vSphere.

מרכז הנתונים מוגדר התוכנה – הבסיס של פלטפורמת הענן ההיברידי האחוד – מגשים הלכה למעשה את עקרונות הווירטואליזציה של הפשטה, שילוב ואוטומציה בקרב כל המשאבים והשירותים. כתוצאה מכך, מרכז הנתונים יהיה יעיל יותר בזכות הרחבת הווירטואליזציה לכל חלקי מרכז הנתונים, וארגוני ה-IT יוכלו להפחית את זמן הביצוע מימים לשעות.

EVO SDDC יאפשר ללקוחות להקים ולתפעל בצורה קלה את התשתית הווירטואלית כשירות, לספק יעילות, מהירות ושליטה לצורך בניית ותפעול של ענן פרטי, ציבורי או היברידי, והוא כולל את כל מרכיבי הבסיס של התשתית ההיפר אחודה של החברה – vSphere virtual SAN ו-NSX – המספקים יחד משאבי מחשוב, אחסון ורישות לתוך שכבה אחודה של תוכנה, שאפשר להריצה על כל תשתית x86.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים