תוכן שיווקי

איך שהרשתות מתחברות – חלק ב'

מהיום כל תלמיד בישראל יוכל ליהנות מרשת יומנים - רשת חברתית בית-ספרית המובילה בישראל, בעזרת שיתוף פעולה של החברה עם ספקית פתרונות המחשוב המובילה במגזר הציבורי, מטרופולינט

02/09/2015 12:11
דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים

"בעבר הקמתי מערכת לרשת אורט ולרשת עמל לניהול עצמי של בתי-ספר בכל מה שקשור לפן הפדגוגי בלבד – לא מערכת שלמה כמו שיומנים מציגה", אמר יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט. פיתחנו מערכת מאוד גדולה ומאוד נחשבת בשוק הזה, ואני יכול להגיד שמערכת של יומנים בהחלט עולה, קודם כל מהבחינה הטכנולוגית, על מה שפיתחנו אז. היא גם ממש מצוינת מבחינה פונקציונאלית. מערכת ברמה מאוד גבוהה".

"בנינו תוכנית כניסה לשוק ואנחנו מתחילים לייצר קשרים ולקבוע פגישות עם לקוחות שלנו שאנחנו מכירים מבתי-ספר, עם מנהלי החינוך ברשויות המקומיות, וכך נתחיל להכניס את המערכת הזאת. אני מאמין שבשנה הקרובה ניכנס למאות של בתי-הספר. יש למערכת הזאת ערך מוסף מאוד גדול לבית-הספר. חשוב להבין שאנחנו לא מוכרים עוד מערכת ובית-הספר אמור להתלבט האם להתחבר או לא. זאת מערכת שמכסה את התפעול של בית-הספר מקצה לקצה, ואני מאמין שהם יקפצו על המציאה. הראינו את המערכת הזאת בכמה רשויות כולל רשת אורט ועמל, והם מאוד אהבו ונתנו מחמאות. גם שם צפו למערכת הזאת הצלחה גדולה. לכן אני מאמין שאנחנו נצליח להיכנס ולהשתלט על השוק בהקשר הזה, כי יש מתחרים בשוק שמביאים פתרונות מאוד חלקיים, לא פתרון שלם כמו זה לבית-הספר. הפתרונות החלקיים האלה, גם אם הם טובים, הם עדיין פתרון חלקי".

"אנחנו נמליץ על פתרון מלא שנותן למשתמשים דרך מערכת אחת בממשק אחד את כל מה שבית-הספר צריך. אני מאמין שאנחנו ניכנס חזק מאוד בשנתיים הקרובות.
הגדרנו יעד חיבור של כמה מאות בתי-ספר בשנה הראשונה, ועוד כמה מאות בתי-ספר בשנה השנייה. השאיפה היא להגיע בתוך שלוש שנים לפחות לחצי מהשוק. זה אומר, סדר גודל של 2,000 בתי-ספר שיעבדו עם המערכת הזאת מקצה לקצה".

"תמחרנו כרגע את השימוש במערכת באופן מאוד אגרסיבי. בית-הספר שירצה להתחבר יקבל מחיר כניסה טוב מאוד בגלל שאנחנו כרגע בשלב של חדירה, כך שישתלם מאוד להיכנס לאותם הראשונים שיקפצו על העגלה. אני מאמין שהכיוון הוא סופר-חיובי. יש פה שילוב מאוד מוצלח. גם הקשרים שלנו וגם היכולות של המערכת שיומנים מביאה. זה פשוט מדהים".

יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט

יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט

גם דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים, בירך על חתימת ההסכם עם מטרופולינט והתייחס למוצר הנפלא שבעזרת השת"פ יכבוש לבבות של רבבות לקוחות חדשים: "שוק החינוך בכלל ושוק הטכנולוגיות החינוכיות בפרט מאוד דינמי ומשתנה כהרף עין. במחלקות החינוך ביישובים רבים בארץ מתחילים לחשוב על החלפת המערכות הישנות בחדשות. בעבר נתקלנו בקושי מסוים במספר יישובים שסימן מגמה – מורים רבים שאינם הולכים יד ביד עם ההתפתחות הטכנולוגית חוששים מהמעבר מהנייר למחשב. מכאן גם נבע החשש משימוש בחידושים טכנולוגיים. אבל מהר מאוד הצלחנו להסביר ולשכנע את החוששים, שהמעבר איננו מפחיד. להיפך, הם מהר מאוד יתרגלו להשתמש במערכת הידידותית של יומנים ויגלו את מלוא היתרונות שלה ותוך זמן קצר יצחקו על הפחדים והחששות שהיו להם שנשארו מאחור. יתירה מזאת, השימוש בכלים הרבים שמציעה מערכת יומנים, כגון פורטל בית-ספרי ברשת חברתית סגורה, ממשק משותף עם המנב"ס, ניהול ציונים, נוכחות, מערכת LMS, ספריות התוכן, למידה בשלט רחוק ומה לא – מהר מאוד ישכיח מהם את הקושי הרב בעבודה מול ממשקים רבים ובדומה לתגובה הרגילה של כל מי שיש לו טלפון נייד, יאמרו, איך יכולנו קודם לחיות בלי יומנים?"

"לאור השינוי בחשיבה והסתגלות לתמורות בפן הטכנולוגי, מחלקות החינוך מוציאות מכרזים להטמעת מערכות מן הסוג הזה שתאפשרנה לנהל ביעילות את בתי-הספר וגם ינגישו למשתמשים תוכן חינוכי איכותי ומאושר על ידי משרד החינוך".

"יומנים מתאימה לכל הצרכים הללו כמו כפפה ליד ונכון להיום המערכת שלנו הנה מוצר עוצמתי בחוק החינוך בתחום הניהול הפדגוגי והאדמיניסטרטיבי של מוסדות החינוך. אנחנו משוכנעים שבשנתיים הבאות מצפה לנו אתגר רב ועבודה מעניינת מאוד למען לקוחותינו".

נוסיף, כי ליומנים הבינלאומית 40,000 בתי-ספר ו-14 מיליון משתמשים בעולם.

אירועים קרובים