הלוגו החדש של גוגל – שינוי אמיתי או תרגיל במיתוג?

החברה החליפה את הלוגו הוותיק מפני שלדעתה הוא לא מספיק מתאים למכשירים החדשים דרכם גולשים - סמארטפונים, שעונים וטלוויזיות ● לעומת זאת, יש הטוענים שמדובר במיתוג שלא ממש מחויב המציאות

גוגל

גוגל (Google) השיקה אתמול (ג') את השינוי הגדול ביותר של הלוגו שלה מאז שנוסדה ב-1998. השינוי מעורר תגובות רבות ברשת: כמובן שיש כאלה שאוהבים אותו ואחרים שלא, אבל יש גם כאלה שטוענים שיותר משהוא שינוי אמיתי, גוגל ממתגת את עצמה במהלך זה מחדש.

הלוגו עדיין פשוט, ומופיע בו שם החברה ללא ציורים ותוספות (אלה נשמרים כנראה רק לצרכי הגוגל דודלים). הגופן החדש של אותיות השם Google הוא מסוג סן-סריף (Sans-serif) שטוח, שמשמש גם בעיצוב מערכת ההפעלה אנדרואיד לוליפופ, שהושקה ב-2014. הצבעים כחול-אדום-צהוב-ירוק, המזוהים כל כך עם החברה, נשמרו, כמו גם סדר הופעתם, אבל מי שיצפה באנימציה שמופיעה בדף הבית של החברה יגלה שה-G זוכה מדי פעם למראה רב גוני, שבו מככבים כל הצבעים יחד.

על פי החברה, "העיצוב החדש משקף טוב יותר את האופנים הרבים שבהם משתמשים בני האדם בגוגל – בסמארטפונים, בשעונים, בטלוויזיות, במכוניות או במחשבים האישיים שלהם".

גוגל לא צריכה את המהלך כדבר מה שמביא לה בולטות. היא חברה מאוד מוכרת ושיקום גולש שלא משתמש לפחות בשירות אחד שלה. ואף כי נדמה כאילו אין לגוגל כל צורך במבחר תעלולי מיתוג ויחסי ציבור, היא משתנה בכל זאת.

מדובר בהחלטה המהותית הראשונה של סונדר פיצ'אי, המנכ"ל החדש של גוגל. הוא מונה לתפקיד בחודש שעבר, בעקבות שינוי אסטרטגי שביצעה הענקית במבנה היסוד שלה. במסגרת השינוי, גוגל הפכה את עצמה לקונגלומרט אחזקות העונה לשם אלפבית, והיא עצמה כעת חברה בת שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים