תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - MATRIX BMC

"מערכות שו"ב רבות נכשלות ברגעי אמת בגלל כיסוי חלקי וחוסר בכלי Predictive Intelligence מובנים"

03/09/2015 16:22
טרוור הייוורד, יועץ בכיר לניהול רשתות ומערכות באזור EMEA ב-BMC

טרוור הייוורד, יועץ בכיר לניהול רשתות ומערכות באזור EMEA, הגיע לישראל מטעם BMC על מנת להרצות באירוע שקיימה מטריקס בשיתוף BMC בנושא שליטה בקרה ואוטומציה של רשתות תקשורת.

הייוורד פתח את האירוע בהצפת אמת כואבת מאחורי הקלעים של עולם הרשתות וה-IT: "כשדברים לא עובדים, דבר ראשון שמאשימים זה את הרשת – כי אף פעם אי אפשר לדעת אם זה נכון או לא. הגרוע מכך הוא שמערכות שליטה ובקרה רבות לא מספקות את הסחורה דווקא ברגעי האמת בגלל כיסוי חלקי בלבד של הסימפטומים האפשריים לתקלות, ובגלל חוסר בכלים אנליטיים ל-Predictive Intelligence שמסוגלים לנתח באופן מהיר ואוטומטי את כל המידע הנדרש לשם תחקור וזיהוי שורש התקלה".

ה"כאב" של ביצועי הרשת וחוסר השקיפות שלה בנושא, עמדו במרכז המשך הרצאתו של הייוורד, כשהוא מציף את החשיבות של ניטור הרשת, כדי לגלות בעיות ולהביא לפתרונן במהירות לפני שהן גורמות לנזק ממשי.

צורך בניטור אחיד ודינאמי

"הרשת נמצאת מתחת לכל דבר שעושים, וכשהיא לא עובדת כולם יסבלו – שירותים, חוויית לקוח ואפליקציות. אצל לקוח שמפעיל מכירות ברשת ומקצר את זמן הפתרון מיומיים לחצי שעה, מדובר בהכנסות אמיתיות. פתרון אחד הוא לעשות ניטור מעשי כדי למנוע את הבעיות, אבל גם אז מחכים עד שיהיה מאוחר מדי. יש צורך בניטור אחיד ודינאמי כדי לזהות מראש בעיות ולפתור אותן במהירות", אמר הייוורד.

אחת מהבעיות המרכזיות של ניטור שאינו אפקטיבי, הסביר הייוורד, נובע משימוש במערכות מבוזרות שונות – האחת לפתיחת תקלות, שניה לניטור וכו'. "כאשר לא קיימת מערכת ניהול מרכזית שרואה את התמונה בהיבטים של זמינות, ביצועים, ניהול תצורה, ניתוח Flow, Capacity וכו', הקושי והזמן שנדרשים כדי לזהות ולנטר את  הבעיות, מובילים לכך שהרבה גורמים מעורבים בניתוח הבעיות ובביצוע משימות תחזוקה יומיומיות של הרשת. יש צורך בגישה מאוחדת לפתרון בעיות". הייוורד הוסיף כי "יצרני תוכנה שמנסים לפתור את הבעיה על ידי רכישה של כלים שנתפרה בינם אינטגרציה, גורמים ללקוחות לקושי גדול ביישום פתרונות השליטה והבקרה, מה שבא לידי ביטוי בזמן, בכסף ובמקרים רבים בחוסר יכולת להטמיע פתרונות מתחרים".

הייוורד הביא כדוגמא את אחת מיצרניות התוכנה הגדולות בעולם שלמרות שהם מוכרים ללקוחותיהם פתרון מתחרה, בארגון שלהם הם משתמשים דווקא בפתרון של BMC ולא בפתרון אותו הם מוכרים ללקוחות. וזאת בגלל המורכבות הנדרשת ליישם את הפתרון אותו הם מייצרים.

התמצאות מהירה ברשת הסבוכה בארגונים

בהמשך הציג הייוורד את פתרון Entuity, שיכולות הניטור הייחודיות והמאוחדות שלו מספקות יתרונות כגון ניטור ביצועי חומרה עד רמת מדדי החום של החומרה. כך שאם התקן רשת מתפקד לא טוב בגלל שמזגן יתקלקל, מנהל הרשת יוכל לאתר זאת במהירות. הפתרון גם מציג נקודות גיבוי חשמל, ומאפייני חומרה נוספים שמאפשרים התמצאות מהירה ברשת הסבוכה בארגונים.

הניטור המקיף מספק גם יתרון של חסכון מתמשך ו-ROI. טרוור סיפר כי אחד הלקוחות הגדולים בישראל רצה להשיג אחידות בכל הסניפים ולכן התקין את אותם מתגים בכולם. באמצעות דו"חות המפרטים את השימוש בפורטים בארגון, המנמ"ר גילה שבמקומות מסוימים נוצר מצב של עשרות פורטים על משתמשים בודדים. זאת בעוד במרכז המידע יש מחסור בפורטים. הפתרון הפשוט מאוד של החלפת מתגים בין המקומות, יצר חסכון עצום לחברה. פתרון שלא היה מתאפשר ללא הידע הבסיסי על מצב השימוש של כל פורט ברשת. בנוסף, פתרון הניטור מאפשר לקבל תמונת מצב כללית על ביצועי הרשת, האם הארגון מקבל את מה שהבטיחו לו, וכיצד שינויים משפיעים על הפעילות הכוללת.

בהמשך, הרצה שי עובדיה, מנהל מרכז התמחות IT Operations & ITSM במטריקס, על הכלים BMC TrueSight לשיפור יכולות השליטה והבקרה על בסיס חיזוי אנאליטי וכן BMC Network Automation לאוטומציה של ניהול רשתות התקשורת ומניעת סיכוני סייבר.

לדבריו, "הפתרונות כיום בארגונים בעלי טווח יכולות רחב מאוד, והם מחפשים מוצרי אוטומציה כדי שאותו כח אדם יוכל לטפל ביותר שינויים. אבל לאחרונה, אצל לקוחות שאנו נפגשים איתם, המניע הראשון לביצוע אוטומציה הוא עולם אבטחת המידע. וכמו שנכתב לאחרונה באנשים ומחשבים; חמישה מתוך שישה ארגונים מותקפים והשישי לא יודע את זה. אוטומציה של אכיפת רגולציה מאפשרת להתמודד עם הדברים בצורה נכונה ויעילה".

אירועים קרובים