מי תהיה הטופ מודל הבאה? האינסטוש יודע!

יופי הוא אולי בעיניי המתבונן, אבל לאינסטגרם, מסתבר, יש את היכולת לנבא מי תהיה דוגמנית העל הבאה של עולם האופנה

הימורי אופנה באינסטגרם? צילום: BigStock

מדענים מאוניברסיטת אינדיאנה, שאספו מידע בעונת סתיו 2014 והתבססו על רקע מקצועי כמו גם על נתונים פיזית אודות דוגמניות, ייצרו נוסחה שלטענתם זיהתה בהצלחה את מרבית הדוגמניות שכבשו את מסלולי שבוע האופנה.

הפופולריות של הדוגמניות הוגדרה בהתאם למספר הפעמים שבהן השתתפה כל דוגמנית בתצוגות אופנה במהלך עונת סתיו-חורף 2015. לצורך ניהול המחקר נאספו נתונים סטטיסטיים אודות 400 דוגמניות מה-Fashion Model Directory – מאגר גדול המרכז מידע בנוגע לדוגמניות אופנה נשית. החוקרים ניהלו מעקב אחרי מראה הדוגמנית: צבע שיערה ועיניה, גובהה, היקף ירכיה, משקלה ומידת בגדיה ונעליה. בשלב הבא בחנו החוקרים מיהן סוכנויות הדוגמנות שבעבורן עבדה הדוגמנית. "גם כשהנתונים שווים, לדוגמניות שהועסקו בסוכנויות-על בעלות שם יש, מסתבר, כמעט פי עשרה סיכוי להיבחר לתצוגות מאשר לעמיתותיהן שיוצגו על ידי סוכנויות בכירות", מספר כותב המחקר.

הנתון המעניין ביותר במחקר הוא אולי זה שבו מעורבת אפליקציית אינסטגרם (Instagram). החוקרים בדקו את חשבון האינסטגרם של הדוגמניות, ניטרו את מספר הלייקים והתגובות שלהם זכו הבנות, וכן בחנו האם התגובות היו ברובן חיוביות או שליליות. "כשהוספנו את המידע החברתי הזה שנאסף באפליקציה, גילינו שנוכל לחזות בדיוק של יותר מ-80% האם פנים חדשות, דוגמנית שרק החלה את דרכה בתחום, תהפוך לפופולרית ותצעד על מסלולים בעתיד הקרוב", תיאר אימיליו פררה, מדען מחשבים מאוניברסיטת Southern California באוזני ה-CBS News. פררה, שהועסק בעבר באוניברסיטת אינדיאנה והיה מנהל המחקר, הוסיף והסביר כי לפי ממצאיו סיכוייה של דוגמנית חדשה לפרוץ ולהתפרסם כרוכים גם באופן ישיר בהפגנת נוכחות ברשת החברתית לשיתוף התמונות והסרטונים ובבעלות על חשבון אינסטגרם. "כבר מעצם היותה שם, גדלים סיכוייה להיות מוכרת ונחשקת יותר כדוגמנית", סיכם פררה.

בכדי לבחון את יכולותיהם לנבא מי יהיו הדוגמניות הפופולריות ביותר בעונת סתיו-חורף 2015 צמצמו החוקרים את עיסוקם והתמקדו ב-15 דוגמניות שנחשבות כ"פנים חדשות" בתחום. שש מתוך תשע דוגמניות שהחוקרים ניבאו שיהפכו למפורסמות אכן היו לכאלו. בנוסף התבוננו החוקרים גם על חשבונות האינסטגרם של דוגמניות ותיקות ומוכרות יותר, וגם בהם גילו שבאזז רב ברשתות החברתיות, במיוחד באינסטגרם, יכול בהחלט לבשר על הצלחה רבה גם על המסלול.

ואולם, למרות חשיבות העל שיש לחשבון אינסטגרם פעיל וסואן של דוגמנית מתחילה, בכל זאת גם לנתונים הגופניים יש עדיין תפקיד במשחק. החוקרים מצאו שסיכוייה של דוגמנית הגבוהה באינץ' (2.54 סנטימטר) מחברותיה לצעוד על מסלולי התצוגות גדולים פי שניים, בעוד שלדוגמניות שמידת נעליהן ובגדיהן, או היקף ירכיהן גדולים משל חברותיהן למקצוע סיכויים נמוכים יותר להצליח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים