מת"ף חנכה מבנה חדש בן תשע קומות בראשון לציון על שטח של 15 אלף מ"ר

פרויקט ההעברה מהמבנה הישן בתל אביב בוצע על ידי הראל טכנולוגיות, בעלות מוערכת של מאות אלפי שקלים

מימין: רוני חזקיה, יו"ר מועצת המנהלים של הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי, אמנון בק, מנכ"ל מת"ף. צילום: פלי הנמר

מת"ף, זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי, חנכה בתחילת השבוע את המבנה החדש שלה באזור התעשיה שורק במערב ראשון לציון. מת"ף עוברת למיקום החדש מהמבנה הישן שלה בדרום תל אביב.

המבנה הוא על שטח של 15 אלף מ"ר, והוא בן תשע קומות, כולל שלוש קומות תת קרקעיות, שם מאוחסן הדטה סנטר המרכזי של הבנק שנבנה ברמת השרידות הגבוהה ביותר על פי תקנים בינלאומיים.

במת"ף מועסקים 900 עובדים, והמבנה כולו נבנה על פי העקרונות של בנייה ירוקה ברמה החדשנית ביותר, שמייצרת אור שמש חיצוני טבעי ברוב שעות היום ומייתרת את הצורך בשימוש באנרגיית החשמל.

בניין מת"ף חדש. צילום: פלי הנמר

בניין מת"ף חדש. צילום: פלי הנמר

באירוע גזירת הסרט במבנה החדש השתתפו יו"ר מועצת המנהלים של הבנק, רוני חזקיה, מנכ"לית הבנק, סמדר ברבר צדיק, מנכ"ל מת"ף, אמנון בק, שהוביל את כל תהליך הבנייה והמעבר למבנה החדש, וראש עיריית ראשון לציון, דב צור. בין האורחים ניתן היה לראות שורה ארוכה של מנכ"לים בכירים בענף בעבר ובהווה.

חזקיה בירך את בק על הובלת הפרויקט מתחילתו ועד סופו, על עיצוב ותכנון כל מערכות המחשב, על החדשנות שבבניית הבניין החדש ובעיקר על עמידה בלוח הזמנים וכמעט ללא חריגה בתקציב. "המבנה החדש נותן מענה לכל האתגרים ולכל המערכות המורכבות שיש בו", אמר.

בק ציין כי מדובר בפרויקט שהחל לפני עשור, ביוזמת המנכ"ל הקודם צדיק בינו. "המבנה נבנה על מנת ליישם את ערכי מת"ף, שהם מקצוענות, כבוד ושקיפות", אמר בק. הוא שב וציין את הייחודיות שבארכיטקטורת הבניין על פי התפיסה הירוקה, החדשנית ביותר שקיימת היום, והיא חלק בלתי נפרד ממערכת היחסים שקיימת בין האדם לסביבה".

השקת בניין מת"ף החדש. צילום: פלי הנמר

השקת בניין מת"ף החדש. צילום: פלי הנמר

פרויקט העברת המערכות של מת"ף למבנה החדש נעשה על ידי הראל טכנולוגיות בראשותו של המנכ"ל, אפי צאושו. העלות מוערכת במאות אלפי שקלים.

הפרויקט כלל את העברת הדטה סנטר הראשי וכל עמדות המשתמשים, והוא בוצע במספר פעימות, החל ממאי השנה. בטקס הנחת אבן הפינה ציינו כל הדוברים כי ההעברה הפיזית של הציוד ומעבר העובדים, נעשו ללא כל הפרעה לפעילות השוטפת של הבנק. במסגרת המעבר, הראל העבירה מאות שרתים, עשרות רכיבי תקשורת ואבטחת מידע, העתקה של למעלה מאלף מחשבים אישיים ומדפסות. ניהול הפרויקט בוצע בשיתוף עם מוטי משיח, מנהל הפרויקט מטעם מת"ף, ועידן חי, מנהל הפרויקט מטעם הראל טכנולוגיות.

בק ציין כי הדטה סנטר נבנה בין היתר כדי לתת מענה לאיומים והתקפות. "למעשה הדטה סנטר יכול להמשיך לעבוד במשך 72 שעות רצופות, תחת התקפה של פצצה במשקל טון אחד, ללא כל צורך בשום גורם חיצוני, כולל אנרגיה, מים, מזון וכל מה שדרוש להמשך תפקוד הבנק".

רוב עבודת התכנון של המערכות ובניית הדטה סנטר נעשו על ידי אנשי מת"ף, כאשר הם נעזרו בחברות שונות מהענף כגון טלדור.

עמי בן פורת, ראש אגף טכנולוגיות מידע במת"ף, אמר כי "במהלך הפעילות בא לידי ביטוי נסיון עשיר של הראל בפרויקטים קודמים, והביצוע תאם באופן מלא את התכנון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים