סתוית נבון, סאפ ישראל: "נדרש קסם המחבר מכונות, אנשים ותהליכים – ליצירת מודלים עסקיים חדשים"

נבון השוותה את עולם הקסמים לשדה ה-IT, וציינה כי "אם נעמיק לחקור, נוכל לחדש עבור הלקוחות הארגוניים" - שהרי "אם נלמד את הקסם, נוכל גם אנו להבין איך הוא קורה"

סתוית נבון, מנכ''לית סאפ ישראל

"העולם העסקי משתנה במהירות, מה שדרוש הוא ליצור מעין קסם, כזה אשר כל פעם מגדיר תהליכים עסקיים, כזה קסם המחבר מכונות ו-IT, אנשים ותהליכים – ויוצר מודלים עסקיים חדשים". כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל.

נבון דיברה בפתח ISUG 2015, הכנס הארצי של משתמשי סאפ בישראל. זו השנה ה-14 שהכנס נערך. הכנס בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מאלף לקוחות ושותפים עסקיים, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי נבון, "שנת 2015 היא שנה מוצלחת, עם פרויקטים מוצלחים שעלו לאוויר".

"קסם, אמרה נבון, "היא פעולה, פעלול, אשר נראה לנו, בעיניים בלתי מקצועיות, כבלתי אפשרי. אלא שמדובר בזריזות ידיים, שאם נלמד אותו נוכל גם אנו להבין איך הוא קורה". כך גם הדבר בשדה ה-IT, ציינה, "אם נעמיק לחקור, נוכל לחדש עבור הלקוחות הארגוניים".

"מה שחשוב הוא שיתקבל הערך העסקי בארגון מהקסם: כך למשל, טמפו הטמיעו מערכת EWM שלנו שסייעה להם באופן מהותי בצמיחה העסקית שלהם", אמרה נבון.

עוד ציינה כי חלק מפתרון הדגל של החברה, HANA, מפותח במעבדות החברה בישראל, והדבר מביא להוספת ערכים עבור הלקוחות המקומיים. "המעבדות המקומיות שלנו מביאות חדשנות לארץ ומקדמות את הלקוחות הארגוניים".

"הקסם הטכנולוגי המגולם בפלטפורמת HANA שלנו הוא שיביא את השינוי הנדרש במערכי IT בארגונים, והוא שיביא להתקדמות ההכרחית לעבר הכלכלה העתידית", סיכמה נבון.

עופר מילבסקי, COO סאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

עופר מילבסקי, COO סאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

עופר מילבסקי, COO סאפ ישראל, אמר כי "מערכי ה-IT בארגונים כיום מתאפיינים במורכבות רבה, ולכן זה המימד שנדרש לטפל בו, על מנת לקבל יכולת להריץ בפשטות תהליכים עסקיים מבוססי IT".

"מנהלים רוצים לקבל יכולת להחליט החלטות למחר", אמר מילבסקי. "אם הם לא יעשו זאת, הם יפסידו עסקים. לצד המנהלים, העובדים רוצים גם הם פשטות. ארגונים שלא יעשו זאת צפויים להיעלם".

האסטרטגייה של סאפ, אמר מילבסקי, נשענת על שלוש רגליים: "האחת, רשת מקושרת וכלכלת רשת, המאפשרת הזדמנות להגיע ללקוחות שלא חלמו עליהם בעבר, לצד שיתוף עסקים בינם לבין עצמם. הרשת של אריבה (Ariba) היא בעלת נפח עסקים גדול יותר מגוגל (Google) ומעלי באבא (Alibaba) ביחד, אלא שהיא שקטה ובלתי נראית, כי היא B2B. כך מתקבלות יותר רכישות מיותר עסקים, והרכישות יעילות יותר". מילבסקי ציין כי במרץ 2016 ישוחררו שני רכיבים של אריבה בעברית, ובהמשך השנה, שאר הרכיבים יגוירו.

שתי רגליים נוספות, ציין מילבסקי, "הן פלטפורמה פתוחה וחדשנות באפליקציות. על מנת לאפשר מודלים עסקיים חדשים, נדרשת גישה לנתונים שונים, כגון מצב המלאי, או סנטימנטים של לקוחות בזמן אמת. כך הופך הארגון לתגובתי יותר, ויכול להגיב עסקית מהר יותר. בדרך זו ניתן ליצור ולפעול עם מודלים עסקיים חדשים". מעל שלוש רגליים אלו, ציין, "יושבת פלטפורמת HANA. זו מאפשרת לקצר תהליכים עסקיים ולקבל נתונים אודותיהם בכמעט בזמן אמת". לדברי מילבסקי, "היתרונות המתקבלים במודל עבודה חדש זה הם הרחבת ההיצע ללקוחות, גיוס יעיל, וכן ניראות בהוצאות".

"כיוון שאנו מצויים בעידן הדיגיטליזציה של המידע, הרי שחיוני לכוון את המידע הזה, ולעשות ממנו כסף", אמר מילבסקי. "לשם כך, אנו צריכים בתחתית הארגון שכבה אחת של אמת. ייחודה של HANA הוא ביכולת לשמור את המידע בגרסה אחת, עם אפשרות לראותו במערכת אחרת – משמע, לשקף אותו בלא לשכפלו. HANA היא הפלטפורמה היחידה שניתן לחבר אותה לדטה סנטרים אחרים, לצרוך אותה בתוך הארגון ולייצר חיבור עם תמיכה מלאה לכל סוגי הענן".

"אנו מציעים לארגונים פלטפורמה הכוללת ניתוח טקסט, יכולת להריץ Big Data, דיגיטליזציה של מידע ונתונים, חדשנות וקונסולידציה", סיכם מילבסקי. "יש כיום יותר מ-400 אפליקציות Fiori בעברית מלאה, וכך מתקבל ממשק משתמש עם חוויה משופרת ויעילות של העובד. ניתן לייצר במהירות אפליקציות חדשות שלא היו קודם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים