גרטנר: שוק האבטחה העולמי יעמוד השנה על 75 מיליארד דולר – גידול של 5%

העלייה נובעת מכמה מגמות: צמיחה ברמת והיקף האיומים, חקיקה הולכת וגדלה בתחום, טיפול נרחב יותר בתחומי ניהול זהויות וניהול גישה, וכן גידול בפעילות בתחום האבטחה במגזרי הממשלה במדינות שונות בעולם

גדילה בשוק האבטחה העולמי. אילוסטרציה: BigStock

שוק אבטחת המידע העולמי צפוי לעמוד השנה על 75.4 מיליארד דולר, נתון המשקף גידול של 4.7% לעומת שנת 2014, כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

הגידול נובע מכמה מגמות: צמיחה ברמת והיקף האיומים, חקיקה הולכת וגדלה בתחום, טיפול נרחב יותר בתחומי ניהול זהויות וניהול גישה, וכן גידול בפעילות בתחום האבטחה במגזרי הממשלה במדינות שונות בעולם.

לצד הגידול הכולל, כמה אזורים בתחום אבטחת המידע צפויים לחוות קיטון: הגנה על תחנות קצה ואבטחת מידע לעולם הביתי-פרטי.

אליזבת קים, אנליסטית מחקר בגרטנר אמרה כי "העניין ההולך וגדל בטכנולוגיות אבטחת מידע מונע בשל כמה גורמים: ההפיכה של ארגונים לדיגיטליים, המעבר של ארגונים למחשוב ענן ולמובייל, וכעת – גם לאינטרנט של הדברים. זאת, לצד הופעתן של מתקפות מתוחכמות, מתמשכות ועקביות – ובעלות השפעה נרחבת בפוטנציאל הנזק שלהן".

ארגז החול שולט

חברת המחקר צופה כי שוק האבטחה העולמי יצמח בשיעור שנתי ממוצע של 7.4% עד שנת 2019, כאשר התחומים החמים שצפויים לצמוח הם בדיקות, מיקור חוץ, וניהול גישה וזהויות. מנגד, שוק ה-DLP, למניעת אובדן מידע, צפוי לצנוח עד סוף העשור, וזאת בשל "הצטרכנות" התחום והופעתם של פתרונות בעלויות נמוכות.

ארבעת מוצרי האבטחה העליונים ברוב הארגונים נשארו כשהיו בשנת 2014: פיירוולים (91%), מסנני דואר זבל (88%), אנטי וירוס (83%), ו-VPN (כ-81%).

עוד קובעת חברת המחקר בעדכון האבטחה השנתי שלה, כי עד 2019, פחות מ-5% מחברות המונות יותר מ-500 עובדים, ירכשו ויטמיעו פתרונות לניהול איומים אחוד, UTM. כך, פתרונות אלה, כמו גם פיירוולים, יוטמעו בעיקר בארגונים קטנים ובינוניים.

כמו כן מציינת חברת המחקר את פתרונות "ארגז חול", העורכות "סגר" לנוזקות בטרם ייכנסו לרשת הארגונית – כפתרון שאומץ באופן הנרחב ביותר על ידי ארגונים לטיפול באיום נרחב זה. הגנה מסוג זה רצה על מכונה וירטואלית במקביל למערכות הפעלה ואפליקציות עסקיות, ובוחנת פעילות חריגה בקבצים. כאשר מאותר קובץ חשוד, הטכנולוגיה מתריעה בפני מומחי אבטחה על התנהגות חריגה, דוגמת שינוי באפליקציה ותעבורת רשת חריגה. בעקבות כך, אנשי ה-IT נדרשים להחליט מה ברצונם לעשות עם מידע זה. בדרך זו, טכנולוגיית ארגז החול מאתרת איומים בטרם הם גורמים לנזק משמעותי.

האנליסטים מציינים כי מה שהשפיע על האימוץ הנרחב של הפתרון היו הפריצות המתוקשרות לארגונים, שנעשו במתקפות "יום אפס". חברת המחקר מציינת כי בין שלל הפריצות המתוקשרות, לזו של אתר הבגידות אשלי מדיסון (Ashley Madison) הייתה את ההשפעה הרבה ביותר על צריכת מוצרי אבטחת מידע בארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים