עצות להצלחה בהשגת שינוי

השינוי קשה לכולם, אבל כפי הנראה, יש אנשים שמצליחים להסתדר איתו קצת יותר טוב מכל השאר ● מה הסוד שלהם? איך הם מצליחים להתקדם? למה חלק מהאנשים רואים את משוכות החיים כאתגרים שדורשים מעט אומץ, בעוד אחרים רואים בכל שינוי משוכה בלתי עבירה?

לא מפחדים להשתנות

מה לדעתכם המשימה הכי קשה בעולם? האם יפתיע אתכם אם אגיד "לבצע שינוי"? אולי בעצם לא, כי לבטח ניסיתם לפחות פעם אחת להוביל שינוי בארגון שלכם. כיצד מהלך זה זכור לכם?

האם ניסיתם פעם לרדת במשקל או להיות יותר ותרנים? רבים מנסים לעשות שינויים בחיי היומיום שלנו, אבל כמה באמת מצליחים? אולי אנחנו מתחילים באופן החלטי וחד משמעי, אולם רוב הסיכויים שבתוך כמה ימים הנחישות שלנו הולכת ודועכת, או מה שיותר סביר – אנחנו בכלל לא מתחילים, אלא רק מדברים על זה כל הזמן. Welcome to the club. השינוי קשה לכולם, אבל כפי הנראה, יש אנשים שמצליחים להסתדר איתו קצת יותר טוב מכל השאר. מה הסוד שלהם? איך הם מצליחים להתקדם? למה חלק מהאנשים רואים את משוכות החיים כאתגרים שדורשים מעט אומץ, בעוד אחרים רואים בכל שינוי משוכה בלתי עבירה?

תרשו לי להציע לכם שלוש עצות שיש בהן פוטנציאל לעזור לכם להצליח:
● התמקדו בהצלחותיכם.
● תתקדמו בצעדים קטנים.
● אף פעם אל תשוו את עצמכם לאחרים.

להתמקד בהצלחות

צורך חיוני ובסיסי כדי להתחיל בכל דבר שהוא, הוא להאמין בעצמנו. כל אחד מאיתנו הצליח בתחומים מסוימים ונכשל באחרים. לרוע המזל, לעתים קרובות נראה שהכישלונות מאפילים על ההישגים. אנחנו נוטים להגזים בחסרונות שלנו ולמעט בהישגים. אבל חייבים לשים לזה סוף. לעולם לא נוכל להשיג די אנרגיה לשינויים מהותיים מבלי שנרכוש קודם לכן ראיות משכנעות לגבי היכולת האישית שלנו. והדרך היחידה לעשות זאת, היא לזכור, לתעד וליהנות מהצלחות העבר שלנו. חלק ניכר מנטייתנו להיכנע, נובע מגודלה העצום של המשימה שעדיין עומדת לפנינו. על פי דברי שלמה המלך, "לב חכם לימינו, ולב כסיל לשמאלו", אפשר לומר: אתם מסתכלים על צידו הלא נכון של הספר, רק שוטה מביט לשמאלו. צד זה מראה לכם כמה דפים עדיין נותרו. הסתכלו לצד ימין, שם תראו כמה כבר עברתם, ותתעודדו להשלים את המשימה. זו הנוסחא כיצד להפוך לחכם.

שינוי דרסטי? לא בבית ספרנו

לכל אחד יש הרגלים שליליים. הם נעים מדברים רציניים כמו דיבור לשון הרע או אכילת יתר, ועד למגוון דברים קלים יותר – כסיסת ציפורניים, כניסה לדברי הזולת ושיגעון לסדר. אחת מאבני הנגף הקשות ביותר בדרך להצלחה, היא המחשבה שהדרך היחידה להיפטר מאותם הרגלים שליליים היא להיגמל מהם בבת אחת. טעות! שינוי אמיתי מצריך הדרגה. הרגלים מעצם הגדרתם, הם דברים שעשינו במשך תקופה ארוכה. הניתוק המהיר מהם עלול ליצור שינוי מהיר, אבל מה שאנחנו מחפשים אינו תוצאה מהירה, אלא ארוכת טווח. אנחנו מחפשים שינוי בר קיימא. לכן:

● הגדירו מטרה ברורה וספציפית. למשל, אני רוצה להפסיק לאחר לפגישות.
● במשך שבועיים, אל תנסו לעשות כל שינוי בחייכם. פשוט רשמו על דף בכל פעם שאתם מאחרים וציינו בכמה דקות.
● קבעו לעצמכם יעד לשבוע הבא, לצמצם את האיחורים בחמש דקות רק בשני מקרים.
● תכננו את הישגיכם. אל תעקפו את המטרה שלכם. אפילו אם זה נראה קל, המשיכו להיצמד לתוכנית.
● הוסיפו עוד חמש דקות ועוד שני מקרים בכל שבוע.
● אם אתם נכשלים, הישארו באותה רמה במשך שבוע נוסף.
● תיהנו ממה שהצלחתם להשיג. תגמלו את עצמכם.

השאירו את ההשוואות ל-ZAP

אחת מתופעות הלוואי של עידן התקשורת, היא שכולם יודעים הכל על כולם. או לפחות ככה הם חושבים:

● "וואו, נראה שיוסי עושה כסף גדול".
● "החיים של מירי זורמים על מי מנוחות, אין לה שום דאגות בחיים".

האמת היא שאנחנו יודעים מעט מאוד על יוסי או מירי. כל מה שידוע לנו הוא מה שאנחנו רואים. והמציאות עלולה להיות רחוקה מאוד מהדמיון. אבל זה לא מונע מאיתנו לעשות כל הזמן השוואות מזיקות:

● "אז מה אם אני עדיין מובטל. יוסי מרוויח סכום של שש ספרות ואני צריך להתחיל בפחות מעשרת אלפים?"
● "אני תמיד אהיה דאגנית. מה לעשות, ככה נולדתי. הלוואי שהייתי יכולה להיות קצת יותר כמו מירי".

אנחנו משתמשים ברשמים שגויים ומנסחים משוואות מזיקות ביחס לאנשים שסביבנו, ואז מסיקים שבחיים לא נוכל להשתוות אליהם. כמה מהר אנחנו שוכחים שכל אחד מאיתנו נברא עם אישיות, טביעת אצבע, ותכלית ייחודיים לו. אין בעולם שני אנשים בעלי פוטנציאל או מטרה זהים. כך, שמלבד העובדה שהמציאות אף פעם לא כמו שהיא נראית, המטרות שלנו חייבות להיות אך ורק שלנו. מה שאחרים, ולא משנה כמה הם נראים דומים לנו, מצליחים להשיג, לגמרי לא שייך למציאות החיים שלנו. התמקדו במה שנמצא בהישג ידכם. אף פעם אל תשכחו שהיכולת שלכם להשיג שינוי אמיתי בחייכם, אינה קשורה בשום אופן להישגיהם או כישלונותיהם של אנשים אחרים. היו מי שאתם. מספיק קשה להשתנות גם בלי להשוות את עצמנו לאחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים