גרטנר: בתוך חמש שנים – מיליון רכיבים מקוונים מדי שעה

חברת המחקר צופה כי שוק ה-IT העולמי יצמח ב-2016 ב-1.5% ויעמוד על 3.6 טריליון דולר ● מגמת האינטרנט של הדברים צפוייה לחוות תאוצה משמעותית: החומרה של האינטרנט של דברים תעמוד כבר בשנה הבאה על 2.5 מיליון דולר מדי דקה ● וגם: עשר המגמות הטכנולוגיות החמות ל-2016

האינטרנט של הדברים - מגמה שתמשיך לצמוח. אילוסטרציה: BigStock

מגמת האינטרנט של הדברים צפויה לחוות תאוצה משמעותית, כך לפי גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, בתוך חמש שנים, מיליון רכיבים ומכשירים חדשים יהיו מקוונים בכל שעה.

התקשורות בין כל אותם רכיבים ומכשירים ייצרו מיליארדי קשרים חדשים, אשר יהיו מונעים על ידי נתונים ואלגוריתמים. על פי גרטנר, עלות ההוצאות בהיבט החומרה של האינטרנט של דברים תעמוד כבר בשנה הבאה על 2.5 מיליון דולר מדי דקה. לדברי פיטר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר וראש המחקר העולמי בחברה, "הקשרים, היחסים, והאלגוריתמים הללו – הם אשר יגדירו את עתידו של עסק".

סונדרגארד הביא כמה דוגמאות, כגון האלגוריתם של אמזון (Amazon) לקידום והמלצות על מוצרים, שמעמיק את הקשר עם הלקוחות, והאלגוריתם הדינאמי של נטפליקס (Netflix) שנבנה באמצעות מיקור המונים.

"אלגוריתמים דינאמיים הם הליבה של הקשרים החדשים עם לקוחות", אמר. "מוצרים ושירותים יוגדרו על ידי התחכום של האלגוריתמים והשירותים שלהם. ארגונים יהיו מוערכים, לא רק על ה-Big Data שלהם, אלא על היכולות של האלגוריתמים להפוך נתונים לפעולות של הלקוחות, ובסופו של דבר להשפיע עליהם".

"הכלכלה האלגוריתמית תעצים את הקפיצה הגדולה הבאה בהתפתחות של M2M, מכונה למכונה – באינטרנט של הדברים", אמר סונדרגארד. "הנתונים ביסודם הם טיפשיים. לא באמת קורה ונעשה דבר אלא אם כן אתה יודע איך להשתמש בנתונים הללו".

לדבריו, המנכ"לים מתחילים להבין כי ההכנסות הדיגיטליות שלהם יגדלו ביותר מ-80% בשנת 2020, וכבר כיום יש 125 אלף ארגונים גדולים אשר משיקים יוזמות עסקיות דיגיטליות. "ארגונים יוצרים יחידות עסקיות אשר מתמקדות בדיגיטל, והן נפרדות מהעסקים המסורתיים שלהם", הסביר. "הם מנסים דרכים חדשות להגיע ללקוחות, דרכים מבוססות חדשנות מגוונת".

עשר המגמות הטכנולוגיות החזקות לשנה הבאה

עוד צופה חברת המחקר כי הוצאות ה-IT העולמיות יעלו בשנה הבאה ב-1.5% לעומת 2015, ויעמדו על 3.6 טריליון דולר. בכנס שערכה החברה בארצות הברית, היא הציגה את עשר המגמות הטכנולוגיות החזקות לשנה הבאה: "רשת ההתקנים" – "מגוון רחב של מגמות טכנולוגיות הוביל לעלייה במספר החיישנים המקושרים לרשת שאנו משתמשים בהם באופן אישי ומקצועי. הם הופכים לחכמים יותר, ואוספים יותר נתונים על דפוסי היומיום שלנו. הם יעבדו במשותף, כמו בקונצרט".

מגמה נוספת היא סביבת חווית המשתמש. "בשל יכולתם של החיישנים הללו לאסוף יותר נתונים, יעמוד אתגר חדש בסביבת חוויית המשתמש, UX", מעריכה חברת המחקר, "האתגר יהיה בעיצוב יישום, ברמת הסינכרון שלו, בשיתופיות. המכשירים והחיישנים יהפכו להיות כה חכמים, כך שהם יוכלו לארגן את חיינו – מבלי שנשים לכך לב".

מגמה שלישית שתצמח ב-2016 היא הדפסה בתלת מימד, "כבר עכשיו חברות תעשיית הרכב בונות בדרך זו חלקי מנוע. המגמה תצמח גם בעולם תעשיית המזון והביולוגיה".

"מידע של הכל", היא המגמה הרביעית. על פי גרטנר, בשנת 2020, 25 מיליארד מכשירים ייצרו נתונים על כמעט כל נושא שניתן להעלות על הדעת. "זו הזדמנות – אך גם אתגר. יהיה שפע של נתונים, אבל יידרש מהחברות לרתום את הגל זה של המידע כדי ליצור קפיצת מדרגה מול המתחרים".

עוד מציינים בגרטנר את מגמת מכונות הלמידה המתקדמות. "טכנולוגיות יוכלו לא רק לאסוף מידע", נכתב, "אלא גם ללמוד על בסיס מידע זה. בתוך התהליך, חלק גדול מהניתוח הראשוני, שבעבר נעשה על ידי אדם, יכול יהיה להיעשות על ידי מכונות, והרמה הגבוהה של הניתוח תיעשה על ידי בן אנוש".

"דברים" ומכונות עצמאיות, היא המגמה השישית הצפויה לצמוח בשנה הבאה. "הפוטנציאל של רובוטים להמשיך לשלוט ולעשות טוב יותר משימות של בני אדם יגדל במהירות", כותבים האנליסטים של גרטנר. "הדוגמא הבולטת ביותר היא המכונית האוטונומית. דוגמה אחרת היא העיר מאסדר באיחוד האמירויות, שבנייתה תסתיים בעשור הבא, והיא תהיה עיר נקיה, ירוקה, נטולת מכוניות, וממוכנת".

המגמה הטכנולוגית השביעית היא ארכיטקטורת האבטחה המסתגלת. "בראש העדיפויות של המנמ"רים מצוי נושא האבטחה", מציינים האנליסטים של גרטנר, "בוודאי בשל ריבוי הפריצות שפורסמו באחרונה. בעבר, דפוס הפעולה היה בעיקרו הגנתי, אלא שכיום זה משתנה ויותר כלים יהיו זמינים למתקפה. יותר יישומים ייבנו כך שהם יוכלו להגן על עצמם. חברות תהיינה חייבות לבנות את האבטחה שתהיה מיועדת לכל התהליכים העסקיים, מקצה לקצה".

עוד מציינת החברה את ארכיטקטורת לקוחות מתקדמת, כמגמה השמינית. "חברות דוחפות להטמעות של טכנולוגיות המחקות את המוח האנושי, כמו במקרה של פייסבוק (Facebook), עם טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה".

שילוב של יישומים היא המגמה התשיעית. "ככל שיישומים נוספים נבנים ונהיים מחוברים יחד, כך הערך של השילוב הרבה יותר גדול מסכום חלקיו", מציינים בחברת המחקר. "השילוב הזה יכול להיות בעל ערך ללקוחות, ולא פחות מכך – לארגונים שיוכלו להנפיק היצע מוצרים ושירותים גדול יותר, ובעלויות נמוכות".

המגמה האחרונה, על פי גרטנר, היא ארכיטקטורה ופלטפורמות של אינטרנט של הדברים. "ספקי הפלטפורמות של אינטרנט של הדברים יפיקו תועלת רבה מכך שנוצרות סביבות עם נתונים המשותפים באופן רחב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים