פייסבוק בלי Dislike – מבצע אימוג'י מגיע לישורת האחרונה

אפשר לנשום לרווחה ולהירגע - לא יהיו כפתורי Dislike או Unlike ● ההחלטה הסופית היא חבורת אימוג'ים שיביעו בדיוק את מה שאתם מרגישים, וזאת אחרי מחקר ארוך שנעשה על ידי צוות מומחה מטעם הרשת החברתית ● מהמרים שזה יתפוס?

מצב רוח פייסבוקי. הלייק החדש

אם תהיתם מי הגה את סט האימוג'ים החדשים שעתיד להצטרף ל-Like האלמותי לצורך הבעת מנעד רחב יותר של רגשות-וירטואליים, הרי לפניכם התשובה – אדם מוסרי, האחראי הראשי על פיד החדשות של פייסבוק (Facebook), והצוות שלו הם שעומדים מאחורי החשיבה העמוקה והגיית הקונספט החדש של תגובות ההקלקה בפייסבוק.

הצוות, שגויס למשימה שתכליתה בחירת ששת דמויות האימוג'י שילוו מעתה את הרשת החברתית, התייחס למבצע אימוג'י ברצינות רבה, כך מסתבר.

כדי לקבל סיוע בבחירה הלא קלה, כך סיפר מוסרי לבלומברג (Bloomberg), נועצו בפייסבוק עם מספר חוקרי סוציולוגיה בכירים. "נזקקנו להם בכדי לקבל מושג בכל הקשור בטווח הרגשי שחווים בני האדם", הסביר מוסרי. מטרת הרחבת מבחר תגובות ההקלקה הייתה לאפשר למשתמשי הרשת החברתית האולטרה-פופולרית להביע טוב יותר את עצמם, הבהיר מוסרי, וזאת לאחר שרבים מהגולשים פנו לפייסבוק לאורך השנים בבקשה לאפשר תגובה (לא מילולית) שאינה רק הלייק המסורתי. חלקם טענו שהלייק אינו הולם סיטואציות כמו נושאים טעונים, בשורות רעות ועוד. הבחירה באימוג'ים המסוימים התקבלה לאחר דיונים רבים ובתום בחינה עמוקה של מאגר הפרסומים הפייסבוקי, כמו גם התייעצות עם מומחים שונים. "רצינו להפוך את הדברים לפשוטים יותר", מסביר מוסרי את המשנה הסדורה מאחורי השינוי. "כשהדברים הופכים לפשוטים הם מגיעים ליותר אנשים".

עם חשיפת החידוש הורמו מספר גבות, שכן התוצאה – אשר הושגה לאחר שנה שלמה של עבודת צוות מאומצת – מעוררת תחושת דז'ה וו מסוימת. אולי זה משום שתגובה באמצעות אימוג'ים מהסגנון הזה בדיוק, ובטווח אפשרויות הבעה רחב במיוחד, אפשרית ברשת כבר משנת 2012! התוכנה של אפל (Apple), למשל, כמו גם ה-WhatsApp ותוכנות מסרים מידיים אחרות, כוללים מאות אימוג'ים. בנוסף יש לציין שפייסבוק כבר מאפשרת מזה זמן רב למשתמשיה להגיב באמצעות פרסום אימוג'ים, מדבקות דיגיטליות, קבצי תמונה נעים (GIF) ואייקונים שונים, זאת אומרת שאפשרויות ההבעה העצמית של המשתמשים כבר רבות בלאו הכי.

הלבבות היו בכל מקום

ובכל זאת, לצורך הפיתוח סקרו מוסרי וצוותו את כל אותן דרכי ההבעה שבהן עושים אנשים שימוש ואז ניתחו את המידע במטרה לגלות מהם הסמלים היותר נפוצים בשימוש ואיזה רגשות הם מביעים יותר. המסקנות שאליהן הגיעו הן ללא ספק עמוקות – "הלבבות היו בכל מקום", אמר מוסרי, "לפעמים היו אלו פנים עם עיני לב, ולעיתים לב פועם". הצוות זיהה כי רבים מהאנשים עשו בלב ובווריאציות השונות שלו שימוש לצורך הבעת סימפתיה. הם הבחינו גם בהרבה צחוק שהובע גם באימוג'ים וגם במלל, כגון LOL ו-חחח.

בנוגע לסוגיית ה-Dislike או ה-Unlike המדוברת מסביר מוסרי שלא הייתה כל כוונה להוסיף אפשרות שכזו כדי שלא לייצר אווירה שלילית ברשת החברתית, שעדיין מוצפת, כידוע, בתמונות של תינוקות, חתולים ושקיעות. "כזה כפתור היה מחבל ברוח הרשת החברתית שאנחנו מעוניינים לבנות", סיכם מוסרי.

החידוש הדרמתי כבר התחיל להיות מופץ – בספרד ובאירלנד כבר יכולים משתמשי הפייסבוק, החל מה-8 באוקטובר, להעניק אימוג'י אוהב, צוחק, מבסוט, מופתע, עצוב וכועס לפוסטים, ולהביע את הרגשתם המדויקת בנוגע לתוכנו. ואולם, מבצע אימוג'י טרם הושלם. צוותו של מוסרי ימשיך לבחון בעין סקרנית את השימוש שיעשו הספרדים והאירים בתוספות החמות שהגיעו אליהם, ולאחר מכן תועבר עבודת הצוות לבחינת השימושים שעושים תושבי ארצות אחרות באירופה בחידוש המרגש.

"הרשימה לא סופית עדיין", ציין מוסרי והוסיף, "היא יכולה עוד להשתנות בהתאם לתגובת המשתמשים. אם יש דבר אחד שלמדנו לאורך השנים הוא שאינך יודע מה עומד לעבוד ולהצליח לתפוס את המשתמשים עד שהפיתוח יוצא לאור ומגיע לידי האנשים."

הישראלים לא צריכים להתקנא באירופאים – בפייסבוק מבטיחים שבסופו של תהליך יגיעו האימוג'ים לכל אחד מ-1.49 מיליארד המשתמשים הרשומים של הרשת, ואז תהיה השמחה (או אולי האהבה/הצחוק/ התדהמה/המבסוטיות/ההפתעה/העצב/הכעס) גדולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים