eBay: כ-62% מעסקי ה-SMB בישראל נמצאים ברשת

ענקית המסחר מציינת 20 שנה ומספקת נתונים על הרגלי המסחר המקוון בארץ ובעולם ● eBay חוזה שעד 2020 היא תגיע לרבע מיליארד קונים

לקראת למידה מרחוק - הישראלים קונים יותר מחשבים ניידים. eBay

"התחזיות הן שעד 2020 נגיע ל-250 מיליון קונים, לעומת 160 מיליון כיום, שכל אחד מהם יקנה בממוצע ב-650 דולר", כך אמר אלעד גולדנברג, מנהל היחידה העסקית של eBay בישראל.

מאז הקונה הראשון ב-eBay, שרכש מחוון לייזר מקולקל בשנת 1995, חלפו להן 20 שנים של מסחר מקוון. במלאות שני עשורים לענקית המסחר ברשת, מתוכם עשור של פעילות בישראל, החברה חשפה היום (ב') במסיבת עיתונאים בתל אביב נתונים מחקריים חדשים על התחום בארץ ובעולם.

כחברה הפועלת במרבית המדינות, ב-eBay מציינים שלכל אחת מהן יש מאפיינים משלה – של המוצרים הנמכרים, התנהגות הצרכנים, המגמות המובילות וגם מגמות שונות מצד סוחרים וקונים.

בישראל, מספרים בחברה, 62% מהעסקים הקטנים והבינוניים מוכרים ברשת – לפי מחקר שביצע עבור eBay ישראל מכון ASKEM בקרב כ-600 עסקי SMB בארץ. מתוך אלה שאינם מוכרים אונליין, 16% הביעו כוונה להתחיל לעשות זאת בשנה הקרובה. עוד מראה המחקר כי ההכנסה מהמסחר אונליין היא ההכנסה העיקרית עבור 50% מבעלי עסקי ה-SMB שלקחו חלק במחקר. לפי דיווחי בעלי העסקים, 36% מהקונים (הנתון הגבוה ביותר) מגיעים לחנות שלהם באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות – אתר החברה או המדיה חברתית – לעומת 32% קונים מזדמנים, שמגיעים פיזית.

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. צילום: רמי זרנגר

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. צילום: רמי זרנגר

המחקר מתייחס גם לצד של הצרכנים ומראה כי 91% מהישראלים ביצעו בשנה האחרונה קנייה מקוונת אחת לפחות. השיעור גבוה יותר בקרב הגברים לעומת הנשים (96% לעומת 85%, בהתאמה). עוד עולה כי שניים מכל שלושה ישראלים העידו שהם קונים בתדירות של פעם בחודש לפחות. גם כאן, שיעור הגברים גבוה יותר מזה של הנשים (67% בהשוואה ל-54%). כמו כן, 71% מהקונים מעידים כי הקנייה באינטרנט הפכה אותם ל-"קונה חכם יותר" ו-85% טוענים שהיא חוסכת זמן וטרחה, ומקלה על השוואת המחירים לפני ביצוע הקנייה.

מחקר אחר, אותו ערכה עבור eBay ישראל עדי יופה מ-Spotrend, מעלה בבירור כי יש שבירה של החומות הפיזיות. הכוונה היא לכך שהטכנולוגיה "שיבשה" את יתרון המיקום והמרחק, ומציגה מודל מסחר מסוג חדש, כזה שאינו קשור לנגישות פיזית. באופן זה, הסוחר המקומי איבד את אחד מיתרונותיו ההיסטוריים ונאלץ להתמודד עם מציאות חדשה, שבה התחרות מולו היא, למעשה, אינסופית.

עוד ציינה יופה מגמות בשינוי הרגלי הקנייה של צרכנים, הנובעות מהעידן הדיגיטלי שבו שרוי העולם, כמו עליית הצריכה באמצעות רשתות חברתיות והמובייל.

"שני עשורים הספיקו להפוך 10,000 שנות מסחר"

לדברי גולדנברג, "שני עשורים בלבד הספיקו כדי להפוך על פיהן 10,000 שנות מסחר. כדי להתמודד עם מגמות אלה, eBay מפתחת עבור הסוחר החדש כלים טכנולוגיים ייחודיים. אלה מאפשרים לו להתמודד עם תחרות חוצת גבולות להשוואת מוצרים מתחרים ברמה הגלובלית לקידום מכירות על גבי הפלטפורמה של eBay ולניהול ושימור לקוחות".

לסיום, כמה נתונים מעניינים נוספים: העיר בישראל שיש בה המספר הגדול ביותר של קונים ב-eBay היא ירושלים; הערים שיש בהן המספר הגדול ביותר של מוכרים באתר המסחר המקוון הן חולון ופתח תקווה; הימים הפעילים ביותר מבחינת קניות הם סופי שבוע. חמישית מהקניות ב-eBay בישראל מתרחשות במוצאי שבת, בשעות 21:00-23:00.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים