כנס JOURNEY ה-19: ישראל כמעצמת סייבר

היום נערך הכנס יוקרתי לבכירי חברות מובילות וסטארט-אפים חדשניים ● בתוך המציאות המורכבת שנוצרה, הצליחה המדינה לבסס את עצמה כמעבדה עולמית בתחום, המוציאה מאות חברות טכנולוגיה המבססות את עצמן כמובילות ופורצות דרך

כנס JOURNEY ה-19

היום (ה') נערך כנס JOURNEY ה-19, כנס יוקרתי לבכירי חברות מובילות וסטארט-אפים חדשניים. בכנס, שקיימה פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY, דיברו על ישראל כמעצמת סייבר, וכיצד כל ארגון ועסק רואה במעבר לסביבה הדיגיטלית הזדמנות אדירה.

בעולם דינמי, המשתנה תדירות, נגישות המידע והפצתו יצרו הזדמנויות חדשות לצד נקודות תורפה שנחשפו. בתוך המציאות המורכבת שנוצרה, הצליחה מדינת ישראל לבסס את עצמה כמעבדה עולמית בתחום, המוציאה מאות חברות טכנולוגיה המבססות את עצמן כמובילות ופורצות דרך. פיתוח טכנולוגיות סייבר חדשניות, השקעות בסכומי עתק, אקזיטים, מיזוגים ורכישות ושיתופי פעולה בינלאומיים, הפכו את ישראל למעצמת סייבר.

בין השאלות המרכזיות שעלו בדיון: האם אנחנו מתמודדים עם בועה או לא? חברות מטרה או פתרונות מקיפים? התגוננות מפני מתקפת סייבר – האם הסיכון הגובר מצדיק את העלויות? מדוע חברות רבות עדיין לא עושות מספיק בכדי להתגונן? איך בעולם בו יש כל כך הרבה שחקנים, אפשר לבדל את עצמך? ואיך מגיעים ללקוחות?

הוביל את הדיון יובל שחר, שותף ב-Marker LLC. בין הדוברים בו היו: יובל בהרב, שותף ב-State of Mind Ventures, ליאור דיב, מנכ"ל ומייסד Cybereason, קובי סמבורסקי, שותף מנהל קרן גלילות קפיטל, וד"ר דורית דור מצ'ק פוינט (Check Point).

דיון נוסף היה על המעבר מרשתות חברתיות לפלטפורמות שיתופיות. הרשתות החברתיות המרכזיות, פייסבוק (Facebook), לינקדאין (LinkedIn) וטוויטר (Twitter), נכנסו לחיינו בתחילת המאה ה-21 והן מאפשרות למאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם לתקשר, להחליף רעיונות ולשתף פעולה באופן ישיר וחופשי זה עם זה. עם השנים, השתכללה התקשורת החברתית וגלשה אל פלטפורמות נוספות, בהן גם פלטפורמות עסקיות. כיום, מסחר שיתופי בשירותים ובמוצרים, תוך שימוש בשווקים חדשים של כלכלה שיתופית, בהם LendingClub, אובר (Uber), אטסי (Etsy) ו-Fiverr, הפך נפוץ ביותר, כאשר מסחר זה מאופיין במספר רב של משתתפים, מוכרים וקונים. חברות אלו מצטרפות לשחקנים ותיקים כמו eBay ויוצרות אקו-סיסטם טכנולוגי חדש.

במסגרת הדיון דובר כיצד בוחרים ומזהים את הפלטפורמה המתאימה לצרכינו? מהם הצעדים בהם יש לנקוט בכדי ליצור חוויית משתמש שתעודד את השימוש בפלטפורמה? כיצד מודדים את פעילות הפלטפורמה ותדירות השימוש בה?

את מושב זה הנחה ג'יימס קורייר, שותף מנהל ב-NFX והשתתפו בו עוז אלון, מייסד ומנכ"ל HoneyBook; אור עופר, מייסד ומנכ"ל SimilarWeb; מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל Fiverr וקרין קבילי, מייסדת משותפת ומנכ"לית Dropit shopping.

איך יראה הבנק של המחר?

תעשיית השירותים הפיננסיים משתנה נוכח תמורות ושינויים טכנולוגיים בעולם "סופר-מקושר". תחומים שבעבר היו בבעלות בלעדית של שחקנים פיננסים מסורתיים, כגון הלוואות, מימון אשראי, תשלומים ומשכנתאות, מעוצבים היום על ידי חברות טכנולוגיה. אם כך, כיצד יראה הבנק של המחר? האם עולם הפיננסים נגיש יותר לקהל הרחב? האם החידושים הפיננסיים באמת מיטיבים עם ההמונים?

העולם העסקי והפיננסי נדרש להתאים עצמו למציאות החדשה – טכנולוגיות פיננסיות מבוססות P2P בתחומי ההלוואות והאשראי, יכולת בדיקת סיכון האשראי (Credit Risk) באמצעים טכנולוגיים על בסיס המידע הרב שנמצא ברשתות החברתיות, תשתיות פיננסיות מבוססות רשת, פלטפורמות מסחר אלטרנטיביות ומוצרים התפורים למידותיהם וצרכיהם של הלקוחות, הקטנים והגדולים, מגדילים את התחרות הפיננסית-גלובאלית ומכתיבים מחדש את חוקי המשחק.

את מושב זה הנחה אביעד איל, מ-Entree Capital וישתתפו בו ד"ר יואב אינטרטור, סמנכ"ל טכנולוגיות בבנק הפועלים; ערן ברקת, שותף בקבוצת BRM; אילית גלר, מייסדת ומנכ"לית TradeAir; אורן לוי, מנכ"ל, Zooz וניר קלר, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות, BlueVine.

צונאמי בענף התחבורה: איומי סייבר או טכנולוגיות שיסיעו אותנו אל עבר העתיד?

במהלך העשורים האחרונים, הטכנולוגיה הניעה ופיתחה את תעשיית הרכב והצעידה אותה קדימה. כיום, ההאצה הניכרת בתעשיות הרכב והתחבורה היא תוצאה של שינויים גדולים בצרכי הלקוחות, שינויים טכנולוגיים המקדמים ומובילים חדשנות ויוצרים הזדמנויות ואתגרים כאחד.

במציאות החדשה של תעשיית הרכב משתתפים יצרני רכב מסורתיים לצד חברות תקשורת וטכנולוגיה. השימוש באפליקציות, לצד השינוי המבורך שיצרו בדרך בה אנו מזמינים מונית, נוסעים באוטובוס או שוכרים אופניים, מעלים גם את הסיכוי למתקפת סייבר אפשרית – נושא שנבחן ונידון בהרחבה בשבועות האחרונים רחבי העולם ומעלה לא מעט שאלות על יכולתן של יצרניות הרכב למנוע מתקפות שכאלה.

עתידה של תעשיית הרכב מושפעת מהרצון להפוך את חוויית הנסיעה לאישית, מהנה ומקושרת יותר עם הנעשה בחוץ. מערכות רכב מותאמות אישית והמכונית האוטומטית הם רק קצה הקרחון – מי היא הטכנולוגיה שתסיע אותנו אל עבר העתיד?

שאלות אלו עלו בדיון אותו הנחה בריאן ג'ונסון, אנליסט בכיר בתחום הרכב ב-Barclays והשתתפו בו איל בגון, דירקטור בכיר במובילאיי (Mobileye); עופר בן-נון, שותף מייסד ומנכ"ל ב-Argus Cyber Security; גיל גולן, מנכ"ל מרכז המו"פ, ג'נרל מוטורס (General Motors) ישראל; ג'ונתן פוליצר, דירקטור בכיר ביחידת האנרגיה GE Ventures; אורן שובל, שותף מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות Via.

נקודת מבט

כנסים שמאפשרים לנו להרים את הראש ולראות מגובה 30 אלף רגל את תמונת המצב מבורכים ומאפשרים תובנות והתמודדות נכונה של חברות.
כל החברות בכל הגדלים מודעות לצורך בחדשנות ויצירת ערך מוסף על מנת לשרוד ולהמשיך להתקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים