גוגל תשלם לבעלי עסקים כדי שיעברו לאפליקציות שלה

מסתבר כי החברה כה להוטה להשיג לקוחות חדשים ל-Google Apps עד שהיא מוכנה לעשות כמעט הכל ● הודעתה מגיעה מספר שבועות בלבד לאחר שמיקרוסופט השיקה את חבילת ה-Office החדשה שלה

רוצים לקוחות חדשים ל-Google Apps. גוגל

ענקית הטכנולוגיה גוגל (Google) כה להוטה להשיג לקוחות חדשים ל-Google Apps שלה עד שהיא מציעה לכסות את עלות ההסכם הארגוני של חברות עם ספקיות אפליקציות אחרות, כמו מיקרוסופט (Microsoft) למשל, במידה שירכשו את האפליקציות שלה במקום. לפי פוסט שפרסמה החברה בבלוג הרשמי שלה, גוגל אפילו עשויה לשלם את עלויות ההתקנה הכרוכות בדבר.

בין האפליקציות והתוכנות של גוגל נכללות: Hangouts – המשמשת לשיחות וידיאו ושיחות קוליות ליחידים או לקבוצות; Gmail; Google Drive; Calendar; Google Docs; Google Sheets; Google Forms, ו-Slides. כולן מתאימות לצורכיהם של משתמשים בודדים או של בוני אתרים. בנוסף יש לחברה גם אפליקציות כלי ניהול שימושיות.

הודעתה של גוגל מגיעה מספר שבועות בלבד לאחר שהמתחרה המיתולוגית, מיקרוסופט, השיקה את החבילה Office 2016 productivity suite, הכוללת מספר כלים לעבודה משותפת, כמו כלי הווידיאו Skype for Business, כלים לעריכה סימולטנית וגם עדכונים שוטפים מקוונים, כולם בהחלט תואמים ומספקים תחליף דומה למה שמכירים משתמשי Google Apps.

לא מצליחה לספק תחרות אמיתית

עד כה היווה חסרונן של תוכנות לעבודה משותפת את ההבדל המהותי והקובע בין שתי ענקיות התוכנה, בעבור צורכיהם של לקוחות עסקיים. חסרון זה הוא שגרע מיכולותיה של גוגל לספק תחרות אמיתית לחבילת ה-Office של מיקרוסופט, ואולם בפוסט של גוגל טוענת החברה שהתמודדה עם החיסרון, שכעת יש ביכולתה לספק תשובה לכל צורך שה-Office עונה עליו. האם יש לגוגל סיכוי לתת פייט למיקרוסופט? אמנם Office 365 הוא מוצר איכותי מאוד, אבל משתמשים רבים, כך מסתבר, התרגלו כבר להשתמש ב-Google Docs (למשל בבתי-ספר) ואפילו להיות מרוצים מאוד מהתוצאות.

גם מוצרים חדשים שהשיקו אפל (Apple) ומיקרוסופט – למשל Surface pro 4 (טאבלט עם מקלדת של מיקרוסופט) ו-iPad Pro (טאבלט עם מסך גדול, עט דיגיטלי ומקלדת חכמה) – מותגו ככלי עבודה ומיועדים בעיקר לאנשי עסקים.

כמו כן, המאבק בין גוגל למיקרוסופט מקבל פרופורציות כשנזכרים ביריבות חסרת הפשרות בין אפל ליבמ (IBM), שהסכימו לבסוף להיכנס לאותה המיטה וכיום הן משתפות פעולה ביצירת אפליקציות ספציפיות לתחומי תעשייה שונים כמו תיירות או בנייה.

רוצה פרוסה מהעוגה

שוק ה-Enterprise business אטרקטיבי בעבור חברות כמו גוגל ומיקרוסופט ודומותיהן, וזאת ממספר סיבות – ראשית, בזמן הנוכחי שוק החומרות רווי וקצב שדרוג הטאבלטים והמחשבים הנייחים איטי. בנוסף, הביקוש לחבילות תוכנה – היחסית יקרות ולכן היותר משתלמות בעבור היצרניות – יורד.

ומדוע נלחמת גוגל דווקא על השוק המסוים? כיום מוכרת החברה את כל האפליקציות/התוכנות לחברות בסכום של 50 דולר לשנה או חמישה דולר בחודש לכל משתמש. מנגד מציעה מיקרוסופט את חבילת Office 365 Business שלה בטווח מחירים משתנה, החל מחמישה דולר לחודש למשתמש בעבור ה-Office הבסיסי ועד 12.5 דולר בחודש לחבילת הפרימיום. הסכומים נשמעים פעוטים, אולם יש לקחת בחשבון שמכיוון שחברות גדולות רוצות התנהלות אחידה, הסכומים הסופיים משמעותיים בהחלט. אם למשל בחברה פעילות אלפיים עמדות עבודה, יש להניח כי החברה תתקין בכל האלפיים את אותה תוכנה, כך שגם אם רישיון למוצר מסוים עולה רק חמישה דולר לחודש, עדיין כשמכפילים את העלות הלכאורה נמוכה באלפיים עמדות מקבלים 120 אלף דולר בשנה – סכום שכדאי להילחם עליו.

כשמנסים להבין מדוע נלחמת גוגל דווקא על התחום המסוים, יש להתייחס גם לעובדה שחברות גדולות אוחזות במסורת ארוכה של שימוש בכלי עבודה עוצמתיים, ולכן גם אם למיקרוסופט יש יתרון על פני גוגל, עדיין רוצה האחרונה לזכות אף היא בפרוסה יפה מהעוגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים