בריאות מסביב לעולם

Archimedix הישראלית פיתחה שירות שמקל על אלה שמבקשים לקבל טיפול למצוא את הרופאים ובתי החולים הטובים ביותר בעולם ● שלא נדע

מוני מיכלמן, מנכ"ל ומייסד Archimedix

אחד הדברים הכי מבאסים בטיפולים רפואיים הוא שאתם יודעים שהרופא שאצלו אתם נמצאים הוא לא הכי טוב בתחומו ושיכול להיות שאם הייתם מחפשים טוב יותר, הייתם הולכים לרופא טוב יותר. בעצם, זה לא רק מבאס, אלא גם משפיע על איכות הטיפול שאתם מקבלים.

זה לא טוב על אחת כמה וכמה אם אתם נוסעים לקבלת טיפול בחו"ל. הרי שם, "לכו תחפשו" את מי שנתן לכם את הטיפול הלא טוב אחרי שאתם חוזרים לארץ. מה גם שאילו החיפוש אחר מידע אודות רופאים, מרפאות ובתי חולים מעבר לים היה קל יותר, זה היה עוזר.

ובכן, זה בדיוק מה ש-Archimedix עושה. מדובר בסטארט-אפ ישראלי שפיתח שירות שמקל על מציאת המידע הכה חשוב הזה באמצעות מנוע חיפוש חכם ואובייקטיבי, לדבריהם, שמחבר אנשים לבתי החולים הטובים בעולם בלחיצת עכבר – ובחינם.

החברה הישראלית הוקמה ב-2012 ומהר מאוד הפכה גלובלית. היא מעסיקה כיום 29 עובדים, מהם שמונה בארץ. העומד בראשה, שאף ייסד אותה, הוא מוני מיכלמן, בעל ניסיון רב בתכנון והקמת פרויקטים חדשניים בתחום הבריאות. הוא עסק ביזמות ופיתוח בתי חולים פרטיים ובתוכניות ביטוח בריאות באירופה. לפני כן, מיכלמן הקים וניהל ארגון לביטוחי בריאות ואף רכש חברת ביטוח פרטית.

יחד איתו מובילים את החברה אלעד רזניקוב, המנהל הטכנולוגי הראשי, אלכסיי ווייזר, מנהל הכספים, דיוויד בלאזק, המנהל התפעולי הראשי, וגיא קליימן, סמנכ"ל השיווק. בין המשקיעים בה ניתן למצוא את רוברט טאוב, רון צוקרמן ושורה של משקיעים מהארץ ומחו"ל. עד כה הושקעו בה מיליוני דולרים, וסבב נוסף צפוי להתקיים באמצע השנה הבאה.

למקרה שאתם מחפשים בית חולים בדרום גרמניה. Archimedix

למקרה שאתם מחפשים בית חולים בדרום גרמניה. Archimedix

השירות של Archimedix מוצע בתשע שפות שונות וכמעט ללא שיווק, הגיע ל-25 אלף משתמשים ברחבי העולם, מהם כ-3,500 בישראל (השלישית במספר המשתמשים, לאחר ארצות הברית וקנדה). בחברה אומרים כי באמצעות השירות שהיא מספקת, "צרכני הבריאות ברחבי העולם יכולים לחפש את בית החולים המתאים ביותר בעולם למצבם הבריאותי ולהליך הרפואי לו הם זקוקים. זאת, כדי לאתר טיפול טוב, מהיר וזול יותר, ש-'תפור' בדיוק לצרכיהם, בין אם בתקציב, זמן המתנה, שפה, מזון או כל צורך אחר".

בסיס הנתונים של החברה מורכב ממיליוני פריטים, שנאספו לאורך זמן רב על ידי צוות של חוקרים, הממוקם בבלגיה. האלגוריתם שלה מזהה, מעריך ומשווה את הפרמטרים השונים על מנת להגיע לתוצאה אמינה ובלתי משוחדת עבור כל אחד ואחד מבתי החולים שברשימת בתי החולים הטובים בעולם.

בין הטכנולוגיות והשירותים שמציעה Archimedix ניתן למצוא את הענן, המרות מטבע בזמן אמת, זיהוי מיקום משתמש, ניטור פעילות משתמשים, ניטור זמינות וביצועים, מפות המתבססות על Google Maps ובינג (Bing), אבטחת מידע, תרגום ואופטימיזציית תעבורת נתונים.

המתודולוגיה שלה קיבלה הסמכה מ-HIMSS Europe, מקבוצת HIMSS – ארגון גלובלי, ללא מטרת רווח, שממוקד בשיפור מערך שירותי הבריאות באמצעות IT.

הטרגדיה שהובילה להקמת הסטארט-אפ

מיכלמן סיפר כי הרעיון להקמת החברה עלה במוחו בעקבות מקרה עצוב: "טרגדיה אישית של אחותי היחידה, שנפלה קורבן לבחירה שגויה כאשר נזקקה לטיפול רפואי פשוט יחסית, גרמה לי להבין עד כמה מוגבלת היכולת שלנו, כצרכני בריאות, לבחור את בית החולים המתאים ביותר לצרכינו. עד עתה לא הייתה שום דרך לסייע למיליוני גולשים המחפשים מדי יום את בית החולים המתאים ביותר להליך הרפואי הספציפי לו הם זקוקים, מבלי שיתבלבלו או יוטעו".

לדבריו, "כלים לחיפוש אמין והזמנת שירותים קיימים כבר בשווקים אחרים, כמו נסיעות, שירותים פיננסים וקמעונות, אולם עד עתה לא היו כאלה בתחום הבריאות, שהוא הרבה יותר קריטי. הגיע הזמן לכלי כזה".

Archimedix נכנסה לשוק הפורה של התיירות הרפואית, שגדל מדי שנה בשיעור של 15%-25%. בשנה שעברה עמד המחזור שלו בארצות הברית בלבד על כ-100 מיליארד דולר. ככלל, 80% מהאמריקנים משתמשי האינטרנט מחפשים מידע רפואי, 56% מתוכם הכריזו שהם משתמשים במידע לצורך נסיבות רפואיות ספציפיות, בין אם עבור עצמם ובין אם עבור אחרים, ו-36% מחפשים ברשת מידע אודות בתי חולים או שירותים רפואיים אחרים.

מכאן שהשירות שמספקת החברה נופל על קרקע מאוד פורייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים