גלן פינץ', יבמ: "מרבית המנהלים חוששים שיעשו להם 'אובר'"
במליאת כנס Insight סיפק פינץ' סדרה של המלצות למנהלי הנתונים הראשיים כיצד לנהל נכון את הנתונים ולהפיק מהם את התועלת ● ולמה התכוון בהזכירו את אובר? לעלייתה המטאורית והמפתיעה של החברה שזיהתה מגמות משפיעות כשהיו עדיין מחוץ לטווח הראייה של ארגונים אחרים ● אז מהיום ישנים עם עין אחת פקוחה?
יבמ (IBM) תחשוף בשבוע הבא את תוצאותיו של סקר שנערך בקרב 1,255 מנהלים ברמת ה-C-level, וראיונות עומק עם 5,000 בכירים בתחום ניהול הנתונים. שילוב התובנות של שני הסקרים מראה לדברי גלן פינץ', מוביל תחום השינוי הדיגיטלי ביבמ, ש"מנהלי הארגונים לא רוצים שיעשו להם אובר (Uber)", הווה אומר לזהות מגמות משפיעות גם אם הן עדיין מחוץ לטווח הראייה של אחרים.
בסקר הכללי נשאלו המנהלים מהי הגישה שלהם ושל ארגונם למהפכה הדיגיטלית. בינתיים, סיפק פינץ', כמה נתונים ממנו.
לדברי פינץ', שיבושים רבי עוצמה הופיעו בשוק הגלובלי. פרקטיקות עסקיות ארוכות שנים וקשרי גומלין בין עסקים השתנו באופן יסודי, והוא מנה את שלושת הגורמים העיקריים לשיבושים:
הגורם הראשון דיגיטליזציה מואצת – הסביבה משתנה כל העת, נוצרים מודלים עסקיים חדשים, הדיגיטל נמצא היום בכל מקום ונוצרת סביבה אקולוגית דיגיטלית שלמה סביב הארגון.
מידע מבוסס יחליף את ההערכות
הגורם השני הוא השינויים הטכנולוגיים המהירים – ההופעה של טכנולוגיית Big Data ואנליטיקה שיפרה את תהליך ייצור הנתונים. בין היתר נובעת התפרצות הנתונים משימוש בשיטות האנליטיות והקוגניטיביות בשילוב עם הענן, המובייל וכמובן האינטרנט של הדברים.
הגורם השלישי הוא שמידע מבוסס יחליף את ההערכות, המדגמים ושאר השיטות הקיימות כיום – ארגונים שיטמיעו מערכות קוגניטיביות כדוגמת ווטסון, יוכלו למנף את האנליטיקה ולבצע שינוי חד לשימוש בידע לצורך העסקים של הארגון במקום בהשערות.
95% מ-1,226 המשיבים לסקר מארגונים רבים בענפים שונים בכל העולם, אמרו כי Big Data ויכולות אנליטיות הן כעת הכרח למי שרוצה לעקוף את מתחריו – אלו שהוא מכיר ואלו שצצים פתאום משום מקום כמו אובר ששינתה את תחום ההסעות, ובעזרת אנליטיקה ניתן לזהות מגמות שעשויות להשפיע על הארגון, גם אם הן עדיין מחוץ לרדאר, ובארגון אפילו לא חושבים עליהם כעל איום.
כ-75% מהמשיבים לסקר אמרו כי הארגונים שלהם בונים תשתית לאופטימיזציה של מידע בתגובה לצרכי עשיית עסקים בזמן אמת.
תנאים נדרשים להשגת הצלחה בארגונים
למעלה משני שליש מהמשיבים אמרו כי הרחיבו את השימוש בניתוחים אנליטיים מתקדמים, כדי להבין טוב יותר את התנאים הנדרשים להשגת הצלחה בארגונים – החל מהדרכים לבצע את התפעול של הארגון אחרת, לדעת כיצד לנהל את התשתית ולנתח את הנתונים. למרבה המזל, מדובר מודל חדש המבוסס על מערכות אקולוגיות של חברות המיישמות את ווטסון, ומקלות על מפתחי יישומים ארגוניים להגיע לתובנות.
בהמשך ציין פינץ' חמש פעולות שה-CDO (מנהל הנתונים הארגוניים) צריך ליישם כדי לשדרג את קבלת התובנות מהנתונים:
"ארגונים צריכים לנצל את הנתונים שבידיהם. מרבית ה-CDO שראיינו קוטפים את הפירות הנמוכים. הם הצליחו להגיע להישגים מהירים באמצעות כריית המידע שנמצא כבר בארגון. באמצעות התמקדות בניתוח המידע בדרך יצירתית, הם מוציאים ממנו תובנות חדשות שהחברות שלהן יכולות לעשות בהן שימוש. בכך הם הוכיחו שניתן להפיק זרם הכנסות ממקורות חדשים, ולזהות נתונים הרלוונטיים לצרכים השיווקיים של הארגון."
"הצעד השני שעל ה-CDO לנקוט בו, הוא לבצע מוניטיזציה של הנתונים – ברגע שה-CDO חושף את הנתונים האסטרטגיים, הוא מתמקד בשילוב המידע הזה עם נתונים אחרים, ומוצא גישות חדשות לניצות הנתונים מעבר לתהליכים הקיימים, ובכך יכול לשפר את תפעול הארגון, להקטין הוצאות או להגדיל את ההכנסות. לדוגמה חברת תקשורת עשויה לשלב את נתוני המיקום עם נתונים דמוגרפיים אחרים של הלקוחות, כדי להציע להם (ביחד עם בנקים) יכולות של בנקאות ניידת".
יש להגן על הנתונים
"הצעד האסטרטגי השלישי יהיה להעשיר את הנתונים. בזכות השימוש בהכנסות או בחסכונות שנוצרו באמצעות שימוש טוב יותר ומוניטיזציה שלהם, יוכל ה-CDO גם להפוך את הנתונים שלו לשלמים יותר. הוא יכול לאחד איי מידע מבוזרים, ולהוסיף אליו נתונים מרשתות חברתיות, נתונים ממשלתיים וכן לשתף נתונים עם השותפים העסקיים."
"הצעד הרביעי הוא לתחזק את הנתונים – כאשר חברות אוספות הרבה נתונים ממגוון רחב של מקורות, הופך ניהול הנתונים לטריקי ולחשוב מתמיד. ה-CDO, גם אחראי לשלמות המידע, דיוקו וערכו."
"וכמובן הצעד החמישי הנדרש, מובן מאליו בימים אלה – יש להגן על הנתונים, כי על כף המאזניים נמצאים המותגים של החברה, נאמנות הלקוחות שנפגעים במקרה של פריצה או תקלת אבטחה אחרת. הם צריכים לעבוד יחד עם מנהל האבטחה כדי למפות את נקודות התורפה, ולשלב את האבטחה בפלטפורמות החדשות."
בהמשך לדימוי לאובר, הוסיף פינץ' כי גם לאובר עצמה צפוי גורל דומה, כאשר המכוניות תהיינה כולן אוטונומיות.
יבמ מפעילה מזה מספר שנים פרויקט ניתוח נתונים ממקורות שונים שבא לסייע ל-100 הערים הגדולות בעולם במונחי היקף העסקים הנעשים בהם, וכעת היא מציעה זאת גם לעסקים.
הסקר המלא יתפרסם ב-3 בנובמבר. כדי לראותו לחצו כאן.
תגובות
(0)