בריאן קרזאניץ', מנכ"ל אינטל: העידן החדש של העולם – גם מקושר וגם חכם

קרזאניץ' אמר את הדברים בפתח אירוע IoT Insights שנערך בסן פרנסיסקו, ובו הציג את חזונה של החברה ואת פיתוחיה החדשים לתחום, כמו גם שיתופי פעולה בינה ובין חברות מסחריות שכבר משתמשות בפתרונותיה החדשים

בריאן קרזאניץ', מנכ"ל אינטל

"מה שנדבר עליו היום הוא מה שאני מכנה 'הגל השלישי של המחשוב', והוא זה אשר מגדיר את האינטרנט של הדברים", אמר בריאן קרזאניץ', מנכ"ל אינטל (Intel) בשנתיים וחצי האחרונות. "הכוונה", הסביר, "היא שאם תסתכלו על הענן ואיך הוא בנוי, תראו שהעלאת הנתונים אליו מתנהלת ברובה על ידי בני אנוש. בני אנוש שמעלים נתונים, ובני אנוש שנכנסים לרשתות חברתיות, וכו'. אבל בעתיד – זה יהיה מנוהל בעיקר על ידי מכונות, ששולחות נתונים לענן, שיילך ויגדל בהרבה בהשוואה להיום".

קרזאניץ' אמר את הדברים בפתח אירוע IoT Insights שערכה אינטל בסן פרנסיסקו, ובו הציג את חזונה של החברה ואת פיתוחיה החדשים לתחום, כמו גם שיתופי פעולה בינה ובין חברות מסחריות שכבר משתמשות בפתרונותיה החדשים.

"אנו נכנסים לעידן חדש, שבו העולם הוא חכם יותר ומקושר, עידן שבו כל המכשירים שיש לכם הם גם חכמים וגם מקושרים", אמר המנכ"ל. "מבחינתי זו המשמעות של האינטרנט של הדברים – המכשירים המקיפים אותנו, שיהיו חלק מחיינו, שיתקשרו איתנו ויגיבו אלינו ויהפכו את חיינו לטובים יותר, בריאים יותר ובטוחים יותר – הן החיים הביתיים והן החיים התעשייתיים".

הדרישה לנתונים מגיעה מלמטה

לתוך התמונה הזאת, מאמין קרזאניץ', אינטל נכנסת בדיוק במקום שמאפשר את מימושה – פישוט ההטמעה בעזרת מערכת הפעלה ייעודית, אפשור התקשורת לשני הכיוונים בעזרת מבואות ושבבים ייעודיים, ופלטפורמה אנליטית, שתספק למשתמשים את הידע הנובע מהנתונים.

לדבריו, "הדרישה לנתונים מגיעה מלמטה, מצד המשתמשים, כי הם רוצים לעשות בהם שימוש כדי לעזור לאנשים אחרים ולשפר את החיים". מנכ"ל חברת השבבים הענקית האיץ בספקי פתרונות: "הם חייבים לענות על הדרישות של הלקוחות, שרוצים להתנסות עם הטכנולוגיה החדשה הזאת".

קרזאניץ' נתן שתי דוגמאות לשימוש באינטרנט של הדברים: בתחום החקלאות ובתחום הרפואה, שמאפשרות להציל חיים, או לספק מזון לאוכלוסיית העולם.

פתרונות המאפשרים לעשות הכל בקלות ובפשטות

בהמשך דבריו הסביר קרזאניץ' את הלוגיקה שבפיתוחים החדשים של החברה. "יש צורך במערכת שלמה של מוצרים ושירותים, ש'מודעים' זה לזה ולסביבה שלהם. הפתרון (פלטפורמת האינטרנט של הדברים המשודרגת של החברה ושבבי Quark) שלנו מאפשר לחבר את כל המכשירים האלה, למשוך אותם דרך מבואה כלשהי (מבואות של אינטל), ומשם – לרשת, לצורך ניתוח כלשהו, ואחר כך בחזרה למשתמש – לאחר עיבוד בפלטפורמת TAP  (ר"ת Trusted Analytics Platform) – של אינטל, שמסייעת להפוך את הנתונים לידע ולשלבם בפתרונות האינטרנט של הדברים – תוך כדי אבטחה הדוקה".

"הרעיון הוא שהפתרונות האלה מאפשרים לעשות הכל בקלות ובפשטות – מה'דברים' לרשת, ומהרשת לענן בדרך פשוטה ולא מסובכת, כשאתם מגדיר מה אתם רוצים לעשות עם הדברים שלכם – אם זה הטרמוסטט בבית, או מד הלחות וכו'. גם אם יש לכם כבר מוצרים שיש להם 'חוכמה' מסוימת – אפשר יהיה לחבר אותם בקלות באמצעות הפלטפורמה שתזהה אותם, לשגר את הנתונים לענן ולקבל אותם לאחר ניתוח ועיבוד לצורך קבלת החלטות".

"בשורה התחתונה", אמר קרזאניץ', "אני מאמין שפלטפורמת האינטרנט של הדברים של אינטל מספקת את הפתרון המאובטח ביותר – נושא בעל חשיבות רבה, בייחוד כשמדובר על נתוני בריאות וכד', הסקלאבילי ביותר – אם מדברים על רשת שרוצה להתרחב לאלפי חנויות, ואינטראופרביליות – שמאפשרת חדשנות. אני באמת חושב שזה עומד לשנות את העולם ואת הצורה שבה נחשוב ונעבוד בחיי היום יום", הוא סיכם את דבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים