"ממשק משתמש לא ידידותי יגרום למשתמשים לאמץ חלופות אחרות"

כך אומר יריב צור, מנהל פתרונות ניהול של SAP Portal במעבדות סאפ ישראל, בראיון שנערך עימו בכנס SAP TechEd ● עוד מספר צור על חלקה של המעבדה בפתרון החדש

17/11/2015 11:02
יריב צור, מנהל פתרונות ניהול של SAP Portal, במעבדות סאפ ישראל

סאפ (SAP) הכריזה בכנס SAP TechEd שנערך בשבוע שעבר בברצלונה, על מהדורת הענן של SAP Fiori – שירות חדש של SAP HANA Cloud Platform, שנועד לאפשר ללקוחות לפשט את ההטמעה והאימוץ של SAP Fiori, ולאפשר מודרניזציה וחידוש סוויטת SAP Business שמותקנת באתר הלקוח.

השירות מתוכנן לצאת לשוק עם מספר מוגבל של יישומיי Fiori, כגון: HR, קמעונאות ו-CRM, אשר כוללים תרחישים נפוצים כגון אישורי מנהל, ומשימות שירות עצמי של העובדים. עוד הודיעה החברה בכנס על כוונתה לאפשר ללקוחותיה להטמיע ולצרוך את SAP Fiori apps – הן על גבי ארכיטקטורת on-premise והן על גבי ארכיטקטורת ענן – באמצעות התקנים ניידים. מהדורת הענן SAP Fiori ושירות SAP Fiori mobile, כשירותים על גבי פלטפורמת SAP HANA Cloud  – מרחיבים את הפרוטפוליו של סאפ, שכללה עד כה את פלטפורמת SAP Mobile עבור יישומים ניידים, ואת SAP Fiori שבאתר הלקוח.

"עם הצגה זו של SAP Fiori לענן וכן כשירות מובייל, ללקוחות ניתנת האפשרות לבחור את מודל הפריסה ההולם ביותר עבור הסביבה העסקית שלהם, וכך להבטיח אופציית פריסה מאובטחת ומהירה עבור יישומי SAP Fiori", אמר ביורן גורקי, סגן נשיא בכיר בסאפ, במליאה שחתמה את כנס SAP TechEd. עוד אמר כי "בעולם הסופר-מקושר של היום, המשתמשים צריכים ומצפים לגישה נוחה בכל עת למידע, תהליכים ומערכות בהם הם עושים שימוש. יישומי SAP Fiori מתוכננים באופן מיטבי לצריכה, באמצעות הענן והתקנים ניידים במטרה לאפשר ללקוחות קשר עם משתמשים רלוונטיים אחרים מעבר לכל המערכות והערוצים".

מרכז מוביל בחוויית הענן

בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, שנערך בכנס, אמר יריב צור, מנהל פתרונות ניהול של SAP Portal, במעבדות סאפ ישראל, כי למעבדה בישראל יש היסטוריה ארוכה של עבודה על ממשקי משתמש בתחום הפורטל והיא היתה שותפה בפיתוח פתרון SAP Fiori לענן, כמהלך שמנסה לחזק את האימות של יישומי Fiori בקרב לקוחות החברה. "ההכרזה האחרונה ממצבת ישראל כמתמחה בממשקי משתמש וענן גם יחד, וכמרכז מוביל בחוויית הענן", אמר.

כזכור, לפני כשנתיים וחצי סאפ השיקה את פתרון SAP Fiori. הפתרון, לדברי צור, כולל שלושה נדבכים חשובים; הראשון – אוסף היישומים הנפוצים ביותר לשימוש בעולם הסאפ. "לאחר מחקר מקיף שערכה החברה, היא מצאה שעיקרון פרטו ישים גם אצלה; דהיינו עם 30 יישומים ניתן לשפר משמעותית את החיים ל-80% מהמשתמשים בעולם הסאפ", מסביר צור.

הנדבך השני בפתרון – עיצוב מותאם לממשק המשתמש של היום. "זה נובע מתוך הרעיון כי איש לא רוצה כיום להשקיע חודשים בלהכשיר משתמשים כדי לבצע מספר פעולות נדרשות ופשוטות, וכי כל היישומים העסקיים שהמשתמשים עושים בהם שימוש, צריכים להיות קלים ופשוטים.

עד לא מזמן, תהליך Order To Cash היה זהה לכל סוגי המשתמשים, בכל התעשיות ובכל המדינות. המשמעות היא שהמשתמש נדרש להתמודד עם מסך שיש בו 500 כפתורים, כאשר רק שלושה מהם רלוונטיים עבורו. לכן, לקחו בסאפ את התהליכים המורכבים הללו ופרקו ליישומים קטנים, שרלוונטיים לתפקידי ניהול נפוצים, כמו לדוגמה, מסך ניהול חופשות עובדים".

אחד יכול לזוז בקצב מהיר והשני יכול להמשיך בשלו

הנדבך השלישי, לדברי צור, הוא הפרדה בין ממשק המשתמש לתהליכים העסקיים. "קצב השינויים בממשק המשתמש מהיר ביותר ביחס לקצב השינוי במערכת ה-ERP. הלקוחות שלנו אינם מעוניינים או יכולים לעמוד בקצב החיים של ממשק המשתמש, שכן כל שינוי מהותי בו דורש גם שדרוג של ה-ERP והתעסקות עם תפקודי ליבה. SAP Fiori מייתר זאת באמצעות שביל אש שנבנה בין הליבה העסקית לבין ממשק המשתמש, וכך אחד יכול לזוז בקצב מהיר והשני יכול להמשיך בשלו".

צור מציין כי אחד מהרכיבים של SAP Fiori, שמאפשר את ההפרדה ונקרא Gateway, פותח במעבדת סאפ בארץ, כמו גם ה-Fiori Launch Page, שדרכו נפתחים יישומי Fiori.

ההכרזה בכנס של פתרון SAP Fiori לענן עלה כצורך לאור העובדה שרבים מלקוחות החברה לא ששו להתקין אצלם את SAP Fiori עקב ריבוי ההתקנות והמשאבים הכרוכים בכך. האפשרות של צריכת יישומי SAP Fiori מהענן הפכה את הכל פשוט יותר. "הליבה העסקית", הוא מסביר, "נשארת באתר הלקוח, כאשר רק ה-UI מגיע מהענן, ובזמן אמת מתרחש חיבור בין הממשק החדש לממשקים הקיימים".

צור מדגיש כי מהדורת Fiori Cloud  לא נועדה להגדלת רווחי החברה, אלא לצורך שיפור באימוץ SAP Fiori, שיפור חווית ממשק המשתמש וייעול התהליכים העסקיים בחברה. "אנחנו לא מדברים על המשתמשים של לפני שני עשורים, אז המנמ"ר הורה להם לעשות שימוש ביישום מסוים במערכת וכולם צייתו; כיום ממשק משתמש לא ידידותי יגרום למשתמשים לאמץ חלופות אחרות כמו אקסל, מה שגורם לניתוק במידע חיוני ופגיעה בתהליכים ארגוניים ועסקיים". צור חותם בכך, שמהדורת Fiori Cloud  אכן השיגה את מטרתה, והאימוץ של הארגונים את Fiori הולך ומתגבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים