וואווי חושפת: סוללה שנטענת עד 50% בחמש דקות

החברה הסינית, הציגה בכנס ביפן סוללת ליתיום-יון חדשה - בדיוק כמו זו שמותקנת בטלפונים החכמים שלנו - שיכולה להעניק למשתמשים טעינה מהירה במיוחד ● בינתיים, StoreDot הישראלית, הבטיחה שהטכנולוגיה שהיא שוקדת עליה תאפשר טעינה מלאה בתוך 30 שניות בלבד

טעינה בספיד. צילום אילוסטרציה: BigStock

כולנו סובלים מהתרוקנות מהירה וטעינה אטית מדי של הסמארטפונים, ונמצאים מרבית הזמן בחיפוש אחרי אפשרות להטענה, ברכב, ממקור חשמלי או בעזרת סוללות אלטרנטיביות או מטענים ניידים שונים ומשונים.

אחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם, וואווי (Huawei) הסינית, הציגה בכנס שהסתיים זה עתה ביפן סוללת ליתיום-יון חדשה – בדיוק כמו זו שמותקנת בטלפונים החכמים שלנו – שיכולה להעניק למשתמשים טעינה מהירה במיוחד: חצי מהסוללה נטען בתוך חמש דקות בלבד.

סוללות-נטענות-מהירות אחרות, מתוצרת אסוס (Asus) וסמסונג (Samsung) לדוגמה, פועלות לרוב על חשבון אורך החיים או היכולות הביצועיות שלהן. אבל הסוללה החדשה של וואווי פועלת באמצעות טכנולוגיה המסתמכת על תהליך כימי שבמהלכו תרכובת הטרוציקלית (מעין תרכובת אורגנית טבעתית), נקשרת אל מולקולה של גרפיט באנודה, דבר הפועל כזרז למעבר הליתיום בין קשרי הפחמן, כך שאורך חיי הסוללה נשמר בזמן הטעינה וגם מתאפשרת טעינה במהירות גבוהה בהרבה של פי 10 מזו שהכרנו עד כה. הטענת הסוללה המהירה של וואווי הודגמה בכנס, עת הציגה החברה איך עובר הטלפון החכם ממצב ריק לחלוטין של 0% עד כ-50% אחוז בחמש דקות בלבד.

טעינה מלאה בתוך 30 שניות בלבד

התלות הגבוהה של משתמשים בטלפונים הניידים מייצרת תלות גדולה גם בסוללות, ומאחר שכיום טרם זכינו לטכנולוגיה שתאפשר סוללה עוצמתית שתשמש אותנו ללא הפסק במשך מספר ימים או אפילו שבועות, ללא חיבור למקור הטענה, ניכר כי כיום מתמקדות היצרניות בעיקר באספקת אמצעים להטענה מהירה.

בכנס שנסוב סביב טכנולוגיות סוללה ושנערך לא מכבר ביפן, הדגימה מעבדת Watt – שמהווה את זרוע המחקר של וואווי – שני סוגי סוללות: הסוללה הראשונה בעלת קיבולת 600mAh, תואמת פרטי מחשוב לבישים כדוגמת השעון החכם, והשנייה בעלת קיבולת 3000mAh (כמו שיש לסוללות במרבית הסמארטפונים כיום). חוקריה של וואווי הדגימו למשתתפי הכנס את היכולת המהירה של שני סוגי הסוללות, והסבירו כי הטכנולוגיה תשולב, כמובן, במערכות-על-שבב (SoC) מסוג Kirin, אשר מיוצרות בידי יצרנית השבבים HiSilicon, חברה בת בבעלות הענקית הסינית.

אם אכן תצליח החברה הסינית לשווק את הסוללות החדשות כך שיפגינו מהירות כה מרשימה, הרי שהיא תספק נוק-אאוט לטכנולוגיית QuicCharge3.0 של קוואלקום (Qualcomm), שכבר משולבת ב-Snapdragon 820 שאמור להגיע לישראל ממש בחודשים הקרובים ולספק טעינה שמגיעה מ-0% עד 80% טעינה לסוללה תוך קצת יותר מ-30 דקות הטענה. וואווי לא חשפה בינתיים פרטים אודות מועד תחילת שיווקם של מכשירים הפועלים עם הסוללה המהירה החדשה, אבל מוטב לה למהר, מכיוון שהזמן רץ והשוק ממתין כבר בלאו הכי לפיתוח של StoreDot הישראלית, שהבטיחה שהטכנולוגיה שהיא שוקדת עליה תאפשר טעינה מלאה של טלפון נייד בתוך כ-30 שניות בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים