רז דרבי, מפעיל: "הדפסה ביתית בתלת מימד אינה שאלה של 'האם יקרה' – אלא מתי"
דרבי, מנכ''ל החברה, אומר כי "המהפכה התעשייתית של המאה ה-21 נמצאת בעיצומה ותחום זה עבר פיתוח מואץ בשנים האחרונות" ● עוד מוסיף כי "הכל מתחיל בחינוך: החינוך הטכנולוגי תופס תאוצה - יש להכין את הדור הצעיר אליו"
"תחום ההדפסה הביתית בתלת מימד כבר אינו שאלה של 'האם זה יקרה' – אלא 'מתי זה יקרה', אין בכך ספק". כך אמר רז דרבי, מנכ"ל מפעיל.
דרבי דיבר בכנס הדפסה תלת-מימדית, 3DPrinting. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א'), במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק-ג'ון ברייס, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין
"המהפכה התעשייתית של המאה ה-21 נמצאת בעיצומה", אמר דרבי, "ותחום ההדפסה בתלת מימד עבר פיתוח מואץ בשנים האחרונות". הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner), לפיו התחום צפוי להמשיך ולצמוח. על מנת להמחיש את התקדמות עולם זה, אמר דרבי כי "בשנת 2007 מחירה של מדפסת תלת מימד עמד בראשונה על פחות מ-10 דולר. בשנת 2009 ראינו הבשלה של השוק, ובשנת 2010 התחום היה מרובה יצרנים". המפנה, ה"הייפ", ציין דרבי, קרה בשנת 2012, "מאז יש יישומים זמינים בעולם הקונספט ואבות הטיפוס, יש מדפסות קטנות ושימושיות, יש הדפסות גדולות יותר. תחום נוסף שהתפתח, הוא יישומים בצבע מלא".
המימושים של עולם ההדפסה בתלת מימד, ציין דרבי, "הם חובקי עולמות: בעולם מערכות מידע גיאוגרפיות, לטובת יישומים צבאיים ואחרים; בעולם האומנות והארכיאולוגיה, לטובת שחזור; בעולם הרפואה, ניתן לייצר פרוטזות בכסף מועט, ניתן לייצר שתלים בהדפסה בתלת מימד שהגוף לא דוחה. זהו נושא 'חם' ביותר – השתלת איברים ויצירת רקמות אנושיות".
עוד ציין דרבי את ההדפסה בתלת מימד בעולמות האווירונאוטיקה והחלל, בהם מיוצרים חומרים קלים ובעלות נמוכה.
עיקר הבידול בשוק יקרה באמצע
מגמות העתיד בתחום ההדפסה בתלת מימד, ציין דרבי, "הם הנגשה, שימוש בחומרים חדשים, זמינות, הדפסה ביותר צבע ובצבע מלא, ריבוי טכנולוגיות ויצרנים". הוא ציין כי השוק מתאפיין בפעילות בשני קצוות: המדפסות בתלת מימד אשר פועלות בטכנולוגיות יקרות, "שם המטרה תהיה להנגיש טכנולוגיות אלו, להקטין את גודלן ולהביא לעבודה שלהן במהירות רבה יותר". בצד השני של המנעד, אמר דרבי, "יימשך החיפוש אחר טכנולוגיות בסיסיות. עיקר הבידול בשוק יקרה באמצע".
ענקיות טכנולוגיה, אמר דרבי, "שעד היום לא היו נוכחות בתעשייה של הדפסה בתלת מימד – נכנסות אליו במלוא הקיטור. כך, Ricoh, חברה יפנית השולטת בהדפסה בדו-מימד, הכריזו על מכונה בעלות של 500 אלף יורו. HP צפויה להוציא לשוק בשנת 2016 מדפסת תלת מימד הפועלת במהירות גבוהה יותר ובצבע מלא. קאנון (Canon) נכנסה לעולם זה, ובשבוע שעבר גם טושיבה (Toshiba) יצאה עם מערכת משלה".
לצד ההתפתחויות הטכנולוגיות, אמר דרבי, "הכל מתחיל בחינוך: החינוך הטכנולוגי תופס תאוצה. יש להכין את הדור הצעיר אליו. אלא שלטובת הכנה שכזו נדרשים תקציבים, לצד תשתיות לימוד וכיתות מתאימות".
"אנו במפעיל עורכים אינטגרציה בין החומרה והעברת החומר", סיכם דרבי. "אנו החוליה המקשרת ומייצגים את החיבור שבין היצרנים בתחום לבין השוק. אנו במפעיל עונים לאתגרים שיש באימוץ הטכנולוגיה: זמינות של השירות; התאמת הפתרון ללקוח מבין ההיצע המגוון הקיים; מעבר מאבות טיפוס לייצור; הנחלת הידע הדרוש לשוק; יכולת גידול והתאמה לצורכי לקוחות. אנו מספקים שירות מקצועי ואמין מבית אחד, עם יציבות כלכלית וריצה למרחקים ארוכים".
תגובות
(0)