מארק צוקרברג ורעייתו יתרמו 99% מהון המניות שלהם בפייסבוק

לכבוד הולדת ביתם, מקס, החליטו השניים להעביר במהלך חייהם לצדקה את המניות, ששוויין כרגע כ-45 מיליארד דולר ● הכסף ייתרם "כדי לבנות את העולם הזה עבור כל הילדים"

פריסילה, מארק ומקס צ'אן-צוקרברג. צילום: מתוך פייסבוק

מארק צוקרברג ורעייתו, פריסילה צ'אן, חגגו את הולדת ביתם, מקס, עם החלטה לתרום 99% מהון המניות שלהם בפייסבוק (Facebook) לצדקה, "למען הילדים" – כך כתבו השניים במכתב משותף. המכתב פורסם, איך לא, בפוסט בפייסבוק.

בפוסט כותבים השניים כי "זהו עולם בו הדור שלנו יכול לקדם את הפוטנציאל האנושי ושוויוניות – על ידי ריפוי מחלות, לימוד באופן אישי, ייצור אנרגיה נקייה, קישוריות בין אנשים, בניית קהילות חזקות, צמצום העוני, נתינת זכויות שוות והפצת ההבנה בין האומות".

"אנחנו מחויבים לעשות את החלק הקטן שלנו כדי ליצור את העולם הזה עבור כל הילדים", ציינו. "ניתן במשך חיינו 99% מהמניות שלנו בפייסבוק – כרגע כ-45 מיליארד דולר – כדי להצטר ם אחרים על מנת לשפר את העולם הזה לדור הבא".

בהמשך הודו צוקרברג וצ'אן ל-"כולם בקהילה הזאת", קהילת הפייסבוק, על "האהבה והתמיכה שנתתם לנו לאורך ההריון. נתתם לנו תקווה שביחד, אנחנו יכולים לבנות את העולם הזה עבור מקס וכל הילדים".

"להשפיע השפעה חיובית במקומות שיש בהם צרכים רבים"

התרומה של הזוג המאושר היא אחת הגדולות בהיסטוריה. הכסף יושקע ב-The Chan Zuckerberg Initiative, חברה שלדברי פייסבוק "תממן ארגונים ללא כוונת רווח, תבצע השקעות פרטיות ותיקח חלק בשיח על מדיניות, בכל מקרה שמטרתו היא להשפיע השפעה חיובית במקומות שיש בהם צרכים רבים".

חלק מהמטרות הללו "מתכתבות" עם פרויקט Internet.org של פייסבוק, שמטרתו להגביר את תפוצת הרשת באזורים בעולם שבהם היא זניחה עד לא קיימת. או, כפי שצוקרברג מנסח זאת, "לקשר את העולם". למטרות נוספות עליהן הכריזו צוקרברג וצ'אן במכתב הם תרמו גם בעבר. כך, השניים תרמו בעבר 25 מיליון דולר למניעת התפשטות נגיף האבולה והפיכתו למגיפה "במימדים של האיידס או האבולה", לדבריהם, והשקיעו 100 מיליון דולר במערכת החינוך הציבורית של ניוארק, אם כי חלק גדול מהסכום הזה לא הגיע ליעדו בגלל ביורוקרטיה.

המכתב של צוקרברג וצ'אן זכה עד כה לקרוב ל-160 אלף שיתופים וליותר ממיליון לייקים, כולל מצד מפורסמים כמו שאקירה, מרתה סטיוארט וארנולד שוורצנגר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים