נוקיה מהמרת: מציאות מדומה תתפוס חזק בהוליווד

החברה אישרה השבוע את השקתה הקרבה ובאה של מצלמת VR מקצועית, המותאמת לשידורים חיים ● בעיניה יש סיכוי גבוה במיוחד לכך שהטכנולוגיה תהפוך בקרוב מסתם תחביב נישה לחנונים, למדיום בידור להמונים

Ozo, מצלמת ה-VR של Nokia. צילום: יח"צ

ענקית הניידים המהוללת לשעבר נוקיה (Nokia) מתכווננת לכיוונם של יוצרי סרטים מקצועיים, עם חומרה חודשה בדמות מצלמה שעליה היא שוקדת כבר מתחילת שנת 2013. לאחר שבחנה את תכניותיה במהלך הקיץ, אישרה החברה הפינית השבוע את השקתה הקרבה ובאה של מצלמת VR (ר"ת virtual reality) מקצועית, המותאמת לשידורים חיים.

המצלמה, שמכונה Ozo, היא תענוג לא זול שניתן להימנות על המאושרים הראשונים להניח עליו ידיים באמצעות הזמנה מוקדמת כבר עכשיו. מחירה של המצלמה החדשנית עומד על 60 אלף דולר, ותאריך האספקה המשוער שלה עדיין לא וודאי. כרגע ניתן לקבל רק הבטחה שהדבר יקרה מתישהו במהלך השנה הבאה.

המכשיר בעל צורת הדמעה יכסה בעדשותיו טווח מלא של 360 מעלות, וכן יקלוט צלילי סראונד 360×360 לצורך יצירת תוכן שמותאם לכל זווית או צורת צפייה של VR. מערך חיישני הווידיאו במכשיר ה-Ozo מכיל שמונה חיישני 2kx2k, שלכל אחד שדה ראייה בן 195 מעלות. יחד אלו "שמים עין" על כיסוי וידאו מלא של 360×180 מעלות ומקליטים ב-30 fps. ה-Ozo מתוכנן כך שיתלבש על חצובה של מצלמת וידיאו רגילה, ויש לו סוללה נטענת לצורך הפעלה אלחוטית. סרטון פרומו ששחררה החברה, המותאם לרוח הזמן החדשנית, מדגים גם שביכולתה של מצלמת המציאות הווירטואלית לפעול כשהיא מחוברת לגחונו של מזל"ט.

מעולם החנונים לבידור להמונים

העיצוב של ה-Ozo משלב מחסנית דיגיטלית נשלפת בחלקה האחורי של המצלמה, שיכולה לספק כ-45 דקות הקלטה ושומרת את כל הסרטונים והאודיו לתוך קובץ אחד בלבד. המכשיר גם קוצב את זמן חיי הסוללה ומציג אותו בפני המשתמש. עיבוד VR ישודר בלייב מהמכשיר, לצורך ניטור קטעים בזמן אמת.

בשנים האחרונות ראינו כבר מספר סטארט-אפים שמנסים את כוחם בתחום המצלמות הכדוריות, ביניהם נכללה ה-Samsung-backed Bublcam, שהייתה אולי יותר זמינה לצרכן בשל מחירה השונה לגמרי שעמד רק על 800 דולר, אבל שאיכות פעולתה תאמה למחיר הנמוך ולא עמדה בציפיות. מפתחת מצלמת הפעולה GoPro שמה גם היא את עינה על התחום ובוחנת את השטח.

ובכל זאת, ניכר כי בהתחשב בכך שאלו צעדיה הראשונים בשדה המציאות המדומה מסעיר החושים, נוקיה מרכזת את מאמציה לכיוונים רחוקים בהרבה מאשר לקהל היעד שאליו פנו מתחרותיה. בחברה הפינית סבורים שקיים סיכוי גבוה במיוחד לכך שטכנולוגיית מציאות מדומה תהפוך בקרוב מסתם מתחביב נישה לחנונים, למדיום בידור להמונים, ולכן דווקא המדיה המשודרת (בטלוויזיה, ברשת, ואפילו קולנוע) היא שתזדקק בקרוב להחדרה מאסיבית של אפשרויות המציאות המדומה לתכנים המופקים בה, וזה ההימור ממוקד התוכן שנוקיה עושה כעת עם ה-Ozo.

כדאי להזכיר שבאמתחתה של נוקיה ניסיון מצטבר של שנים בתחום המצלמות שפיתחה בעבור מכשירים ניידים וטלפונים חכמים, כולל מצלמת 41MP לסמארטפון, שהוצגה ב-2012 ועוררה רעש גדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים