אריק שמידט קורא לבניית "מסנן שנאה" חברתי לאינטרנט

"עלינו לבנות כלים שמטרתם למנוע את ההסלמה ואת עליית המתח במדיה החברתית - משהו כמו 'בדיקת איות', אבל באוריינטציה של שנאה והטרדות", כתב יו"ר הנהלת אלפאבית בניו-יורק טיימס

רוצה לנפות את השנאה מהרשת. אריק שמידט

נביא הפרטיות ויו"ר הנהלת אלפאבית אחזקות (Alphabet), אריק שמידט, סבור כי רשת האינטרנט זקוקה ל-"מסנן שנאה" שיעזור לנפות את ההתעסקות בטרור ובבעיות דומות, בעיקר ברשתות החברתיות.

דבריו של שמידט מגיעים לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר בסוף השבוע שתעשיית ההיי-טק צריכה לשחק תפקיד פעיל יותר במלחמה בטרור. במאמר דעה שהתפרסם בניו-יורק טיימס (New York Times) התייחס שמידט לנושא החם של הזמן האחרון, ואולי גם לדבריו של נשיאו.

כמו אובמה, שמידט מאמין שרק מאמץ משותף ואיחוד כוחות יביאו להבסת ארגוני הטרור האסלאמי. במאמרו מבהיר שמידט שהוא מאמין שאם החברות הטכנולוגיות ירכזו יחד את יכולות הפיתוח והחשיבה שקיימות בהן, סביר בהחלט שיגבשו תוכנית חכמה ומוצלחת מספיק כדי לסכל את פעילותו של דאעש בעולם הסייבר.

כרגע, הוא טוען, משמש האינטרנט אחד מכלי הנשק רבי העוצמה ביותר שיש בידי דאעש בפרט והטרור האסלאמי בכלל. הגיע הזמן, כתב, להפוך את הדברים ולעשות שימוש בכלי הזה נגד הרעים. "כמו עם כל היתרונות הגדולים שמספק התחום הטכנולוגי לעולם, גם הגישה הנגישה במיוחד לרשת הביאה איתה מספר אתגרים גדולים ורציניים, למשל האיום על חופש הדיבור, וכן הרבה תהיות ולבטים בנוגע לרמת הפיקוח על הרשת – לצד פחדים מפני פעילות טרור אונליין", על פי המאמר. "על אף שיש הרבה טוב שאנשים יכולים לעשות בעזרת האמצעים החדשניים שקיימים כיום, תמיד יהיו גם מי שיחפשו כלים כדי להרע".

לדבריו, "סרטוני התעמולה המיליטנטיים מציגים סגנון והפקה ברמה גבוהה. הם ערמומיים ומאוד שיווקיים, ובמילים אחרות – הם משלים אנשים מסוימים להאמין שלחיות חיים המובלים על ידי שנאה ואלימות זה למעשה די… מגניב".

שמידט טען שחייב להיות איזון בין רצון הממשלה לבין מה שהוא בר ביצוע ומקובל. "שלטונות רודניים מספרים לאזרחים שלהם שצנזורה היא דבר הכרחי, שמייצר יציבות. באחריותנו להדגים כיצד ניתן לשמר יציבות וחופש ביטוי כך שיחיו זאת בצד זה בצורה משכנעת. עלינו לבנות כלים שמטרתם למנוע את ההסלמה ואת עליית המתח במדיה החברתית – משהו כמו 'בדיקת איות', אבל באוריינטציה של שנאה והטרדות. אנחנו צריכים לאתר חשבונות של גופי טרור כמו דאעש ולדאוג להסיר את הסרטונים שלהם לפני שאלה מופצים והופכים לוויראליים, או לעזור לקולות שיוצאים נגד הטרור להישמע ביתר בהירות", הוסיף שמידט קריאה לקהילה ולחברות הקולגות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים