פלאפון לא ענתה למנויים – ותשלם יותר מ-640 אלף שקלים

הקנס הושת על החברה לאחר שבמקרים רבים היא לא השיבה לפניות של מנויים, ענתה במועד מאוחר מהקבוע בתנאי הרישיון או לא נימקה ● פלאפון: "מדובר בדו"ח פיקוח מ-2014, שהמלצותיו נלמדו וטופלו זה מכבר"

פלאפון

משרד התקשורת הטיל קנס בסך של 643 אלף שקלים על פלאפון, לאחר שזו פעלה בניגוד לתנאי הרישיון ולא השיבה לפניות בכתב של מנויים שקבלו על חיובים. במקרים אחרים היא השיבה לאחר יותר מ-21 יום או שלא הציגה נימוקים להחלטתה מדוע היא לא מקבלת את הפניות.

ההוראות בחוק מחייבות את החברה לאפשר לצרכן דרך פשוטה לברר האם הוא חויב בהתאם להסכם שעליו חתם אם לאו. לשם כך נקבעו הוראות רישיון מפורטות וברורות בעניין זה. בין היתר, על החברה לתעד במערכות המידע שלה כל השגה, בכתב או בעל פה, של מנוי בדבר חיוב יתר המופיע בחשבון הטלפון, ולהשיב לו בתוך 21 יום בכתב, בצורה מנומקת, תוך פירוט אופן חישוב ההחזר או הנימוקים לדחיית ההשגה.

לדברי משרד התקשורת, פלאפון הפרה את ההוראות האלה, והדבר ניכר מפניות ציבור רבות שהתקבלו במשרד בנושא זה. כתוצאה מההפרה, על פי ההודעה, נמנעה מהמנויים הללו שקיפות שמאפשרת להם לכלכל את צעדיהם ולשקול להפסיק את השירותים. במקרים אחרים, פעולותיה של החברה לא אפשרו למנויים לעמוד על זכויותיהם, לברר האם אכן חויבו כנדרש, להוכיח טעויות ולקבל זיכוי כספי.

מפלאפון נמסר כי "מדובר בדו"ח פיקוח מ-2014, שהמלצותיו נלמדו וטופלו זה מכבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים