Fitix: הסטארט-אפ שמאפשר למדוד בגדים אונליין

רבים יגידו כי החשש הגדול בקניות ברשת הוא עניין האבטחה ● אך בליבכם שומר המבוכות, תודו שהחשש בקניות בגדים ברשת הוא להתבאס שהבגד שנראה כה טוב על הדוגמן בתמונה, נראה כה רע עליכם ● סטארט-אפ חדש ומפתיע מביא את הבשורה

Fitix

הגיע הזמן להודות באמת – כולנו קנינו באינטרנט בגדים, וכולנו בילינו אחר כך שעות אצל התופרת כדי לסדר את האכזבה הלבישה, ו"לצמצם" את כל החיסכון הכספי עד למחיר כמעט רגיל בחנות רגילה על תיקונים, החזרות, דמעות ואכזבות. אך עושה רושם שהפתרון הגיע כעת. הכירו את Fitix שהולכת לחלוטין לשנות את התפיסה לגבי קניות אונליין, ואולי גם את העולם.

תארו את הסטארט-אפ שלכם במשפט אחד.
"Fitix פותרת את הבעיה הגדולה ביותר של עולם ה-Clothing e-commerce (קניות בגדים אונליין) ומאפשרת לקונים למדוד בגדים אונליין לפני הרכישה".

מהו הצורך או הפער שזיהיתם בשוק? אילו אתגרים הוא מציב?
"התהליך המייגע של החזרת פריטים שנרכשו באינטרנט הפך בתקופה האחרונה לנוהל קבוע אצל קונים רבים. בשל כך, אתרי בגדים בארץ ובעולם מתמודדים כיום עם כמות החזרות המגיעה במקרים רבים אף לכ-40%. הפער נוצר כתוצאה מכך שקונים מתקשים לבחור את המידה המתאימה להם, מאחר ואין בשוק פתרונות טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים זאת. לכן, הקונים נאלצים להשתמש באחד משלושת הפתרונות השכיחים הבאים: טבלת מידות, השוואת מידות גוף לדוגמנית או הסתמכות על המידה שהם קונים בדרך כלל בחנות. כל שלושת הפתרונות הללו הם בעלי חסרונות מהותיים:
● טבלת מידות – למרות שטבלת המידות נוצרה כדי לעזור בהליך הקנייה, התהליך של השוואת הפרמטרים הנדרשים הינו תהליך מורכב שהולך ומסתבך ככל שמתווספות מידות ובסופו של דבר גורם לחוסר דיוק.
● מידות דוגמנית – אינן משקפות כמעט לעולם את האופן בו ייראה הבגד על הקונה הממוצע/ת וחשופות להטיות מצד הקונה.
● הסתמכות על המידה שקונים בחנות – הקאצ' פה טמון בעובדה שבבגדים מחו"ל תמיד יהיו שינויים בגזרה או במידות, שינויים שהקונה לא תמיד יכול להיות מודע אליהם".

כיצד הפתרון שלכם עונה על אתגרים אלו?
"הטכנולוגיה שמציעה Fitix מאפשרת מדידה וירטואלית של הבגד על אווטאר בדמותו של הרוכש, ממש כאילו היה בחנות ומדד פיזית את הבגד על גופו. הדבר מתאפשר מאחר ו-Fitix מייצרת בגד וירטואלי עם תכונות זהות לבגד הפיזי וכך מסוגלת 'לכפות' על הבגד הוירטואלי את המציאות כפי שאנו מכירים אותה – כולל פיזיקה, תכונות בד ועוד".

"במהלך פיתוח המוצר הקפדנו על מספר כללים שהיוו את היסודות ליצירת מוצר כה מורכב טכנולוגית: פשטות – פלטפורמת הזנת הנתונים ויצירת הבגדים פשוטה לשימוש; מהירות – יצירת הבגד והאווטאר הם הליכים חד פעמיים ואוטומטיים. לאחר יצירת האווטאר, Fitix תזהה את המשתמש בכל פעם שיגלוש באתר בו מוטמעת הטכנולוגיה; דיוק – מאחר ומדובר במחשבים ולא באנשים, הבגד והאווטאר שנוצרים מדויקים עד רמת המילימטר".

יחיאל אטיאס, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Fitix

יחיאל אטיאס, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Fitix

אילו מרכיבים חדשניים אתם מביאים לשולחן?
"חדשנות טכנולוגית – נכון להיום, אף חברה מלבדנו לא מסוגלת לייצר באופן אוטומטי מודלים לבישים".

ספרו על הדרך שעברתם, משלב הרעיון הראשוני ועד היום.
"לפני כשנתיים, עוז סעדיה – שיזם את הרעיון – קנה מכנסיים באינטרנט והם לא התאימו לו. עוז הוא פיזיקאי בהכשרתו, ולכן החליט לנסות למצוא פתרון לבעיה שבה נתקל על ידי כתיבת קוד. לאחר כשנה, עוז הזמין את נמרוד גרינברג – כיום סמנכ"ל המוצר, להצטרף אליו. נמרוד, בתורו, ביקש ממני (יחיאל אטיאס) לייצר מהטכנולוגיה עסק, וכך גם אני הצטרפתי לקבוצה. בחודשים האחרונים הקמנו צוות מומחים שעובד קשה על מנת להגשים את החזון שנקרא Fitix. השקת הגרסה הראשונה מניבה פירות מוקדם מהצפוי ואנו עתידים להטמיע את המוצר שלנו במספר אתרי e-commerce בינלאומיים עד סוף השנה".

מהן המטרות והחזון שלכם לעתיד הקרוב והרחוק?
"המטרה שלנו היא לייצר חוויית קנייה חיובית ומהנה לכמה שיותר קונים ברשת ולגרום לאלו שנמנעו מרכישה אינטרנטית להתנסות ולגלות עולם חדש של אפשרויות. המטרה היא לאפשר לקנות בגדים בביטחון, ליהנות מתהליך הרכישה עצמו ומהפריט שהם מקבלים לביתם. במקביל, השאיפה שלנו היא להגדיל את אחוזי המכירות לקמעונאי הרשת ולייצר עבורם אפיק הכנסות משמעותי וקבוע".

"אנחנו ב-Fitix מאמינים כי בקרוב מאוד ייפתח בפנינו עולם חדש וטוב יותר של חוויות רכישה כחלק ממגמה עולמית של וירטואליזציית חווית הקנייה. מרבית המותגים יעמדו בפני מצב בו הם יצטרכו לספק ללקוחותיהם חוויות שיסייעו להם לחוש את המוצרים שלהם ולאמוד את הערך שלהם באמצעים טכנולוגיים ויסייעו בהנגשת המוצר והמחשתו עד כמה שניתן. Fitix מתכננת להיות חלק משמעותי מהעולם הזה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רננה

    היי שלום רב ראיתי את הכתבה על האווטאר שיצרתם ויש לי רעיון איך לפתח את המוצר שלכם לעוד משתמשים ולא רק לקונים און ליין. לדעתי הרעיון שלי יפתח עוד דלת למשקיעים פוטנציאליים, מדובר בפלח שוק גדול שאין לי ספק שישמח להשתמש בפיתוח שלכם. אשמח אם תצרו עמי קשר בברכה רננה

אירועים קרובים