גוגל ופורד יאחדו כוחות לבניית מכוניות ללא נהג

המיזם המשותף ייצור חברה שבונה מכוניות בנהיגה עצמית באמצעות הטכנולוגיה של ענקית החיפוש ● היא תוקם כנפרדת באופן חוקי מיצרנית הרכב, ככל הנראה בכדי להגן עליה מחבות פוטנציאלית בכל הקשור במכוניות החדשות

בלי ידיים. פורד וגוגל בונות עתיד

לפי דיווח של Yahoo Autos, שיתוף פעולה בין שתי ענקיות – גוגל (Google) ופורד (Ford) – נולד. היצרניות סיכמו ביניהן על איחוד כוחות לצורך בנייתן של מכוניות ממחושבות ללא נהג, שהעולם כל כך מצפה להן. מדובר במהלך מבטיח שמזווג את אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם עם אחת החברות החלוצות בפיתוח הטכנולוגיה רובו-מכונית.

הודעה רשמית על כינון השותפות אמורה להישמע בתערוכת האלקטרוניקה השנתית ה-Consumer Electronics Show שתתקיים בחודש הבא בלאס וגאס, זאת על פי הדיווח שציטט מקורות אנונימיים מרובים. לפי הנאמר, המיזם המשותף ייצור חברה שבונה מכוניות בנהיגה עצמית באמצעות הטכנולוגיה של גוגל. החברה החדשה תוקם כנפרדת באופן חוקי מפורד, ככל הנראה בכדי להגן על פורד מחבות פוטנציאלית בכל הקשור במכוניות החדשות.

ייתכן שהמירוץ אל המכונית הרובוטית מעלה שלב עם האיחוד המדובר, אבל יש להדגיש כי ענקית הטכנולוגיה – שהחלה לעבוד על מכוניות בנהיגה עצמית עוד לפני מספר שנים, ושגורמים בחברה הצהירו כבר בעבר כי בכוונתה להביא את המכונית לשוק עד לשנת 2020 – בוחנת כבר מחודש יוני עשרות מכוניות בנהיגה עצמית, בעלות צורה ייחודית, שמשייטות ברחובות ציבוריים בעיר שבה שוכן מטה החברה, מאונטן וויו שבקליפורניה, כמו גם באוסטין.

לפי דיווחים שונים, גוגל מתכוונת להקים בעתיד יחידה עצמאית בעבור המכוניות האוטונומיות שלה, שתציע שירותי שיתוף נסיעות ותשכון לבטח תחת החברה האם אלפבית (Alphabetׂ). גם פורד עובדת על טכנולוגיית מכונית בנהיגה עצמית, כמו גם עוד מספר יצרניות רכב מכובדות ביותר, כגון וולוו (Volvo) וניסאן (Nissan), וכן עוסקות בתחום גם החברות אובר (Uber) וטסלה (Tesla). כעת עושה רושם שגוגל, שהחלה עוד בתחילת שנת 2015 לנהל מספר מגעים מול יצרניות רכב וספקים שונים בכדי להאיץ את המיזם הכל כך מצופה, מצאה לה סופסוף את הפרטנרית הנכונה.

מומחים טוענים שיעברו עוד שנים רבות לפני שמכוניות בנהיגה עצמית יהיו זמינות לשימוש באופן מלא לציבור הרחב, וזאת בשל שורה ארוכה של מגבלות ומורכבויות כמו למשל הרגולציה והסוגיות המשפטיות הכרוכות בנושא, וכמובן גם הטכנולוגיה המורכבת שמחויבת להיות מושלמת בעת השקת המכונית המוגמרת.

מגוגל ופורד סירבו בינתיים לספק תגובה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים