הסלולרי קרוב לליבכם? הרחיקו אותו מיד – זה מסכן אתכם

ד"ר דברה דיוויס, מדענית אמריקנית שחקרה את השפעות קרינת הטלפונים הניידים במשך שנים רבות, מזהירה את המשתמשים האדוקים וההדוקים של המכשירים האולטרה-פופולריים, וטוענת כי הטלפון הנייד עלול לספק לנו יותר נזק מתועלת

כל החוויה הגדולה ממקום אחד קטן. צילום: BigStock

בימים אלו מרבית בני האדם כמעט דבוקים לטלפון החכם שלהם ומתקשים מאוד לוותר עליו, אפילו לפרק זמן קצרצר. אבל יש סיבה אחת שמצדיקה למקם את הנייד שלכם במרחק מסוים בינו לביניכם כשאינו בשימוש.

בהרצאה שהעבירה במכון הלאומי למדעי בריאות הסביבה (National Institute of Environmental Health Sciences) אמרה ד"ר דברה דיוויס, מדענית אמריקנית שחקרה את השפעות קרינת הטלפונים הניידים במשך שנים רבות, כי "דפוס ההתנהגות הנפוץ של שמירת טלפונים סלולריים בחזייה – ועכשיו יש מכשיר חדש שאפשר בעצם לחבר ממש לראש – גורם לי לדאוג לגבי מה שאנחנו יודעים על החשיפה לניידים".

ד"ר דיוויס אמרה כי בקרינה כמו זו של הטלפון הנייד נעשה בעבר שימוש מכוון בתחום הרפואי וזאת למטרת טיפול בסרטן הכבד, לגילוי סרטן ולשיפור הספיגה של תרופות במוח. ומדובר, כמובן, בשימוש למטרות חיוביות. אבל הסיבה שהקרינה הזו מסוגלת לעשות את כל זה, היא בגלל שהקרינה שברה את מה שמכונה מחסום דם-מוח – מבנה קרומי המשמש כמחסום סלקטיבי בעבור מולקולות בין מערכת הדם לנוזל המוחי־שדרתי, שתפקידו להגן על המוח מפני חומרים זרים שעלולים לפגוע בו.

לשנות את חילוף החומרים של המוח

הקרינה יכולה גם לגרום נזק לדנ"א, להשפיע על פוריות הגבר ולשנות את חילוף החומרים של המוח. וזה לא הכל – חוקרים אחרים מצאו גם ששימוש בטלפון נייד יכול לתרום להתפתחות של דיכאון, סוכרת ואי-סדירויות בתפקוד הלב.

בדבריה סיפרה ד"ר דיוויס על מקרה ספציפי שבו אישה צעירה פיתחה גידולים בשד שהייתה להם בדיוק את אותה הצורה כמו לטלפון הנייד שהייתה תוחבת לתוך החזייה שלה כעניין שבשגרה. אבל זו לא רק החזייה שאסור להכניס אליה את הנייד למשמר – אפילו אחסון הנייד בכיס המכנסיים עלול להיות מסוכן שכן מחקר אחר הראה גם ששמירת הנייד בצמוד לגופנו מחלישה את אזור האגן ומפחיתה את צפיפות העצם.

ד"ר דיוויס הוסיפה וגילתה את העובדה כי באינפורמציה שמודפסת באותיות הקטנות בחוברת ההדרכה של הטלפונים הניידים שלהם ייעצו היצרניות במפורש כנגד הצמדת הטלפון אל הגוף, אם זו אינה נדרשת. עושה רושם שהגיע הזמן לשנות לחלוטין את ההרגלים שרבים מאיתנו פיתחו בכל הנוגע בהתנהלותם עם הטלפון החכם שלהם – או לפחות להתחיל לשמור אותו בתיק ולא על הגוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים