יוטיובר היה בטוח שעלה על עקבות הפדופיל מ-Runescape – אבל טעה בזיהוי

כמה קל להרוס את חייו של מישהו? מאוד קל ● Keemstar מצא סיפור על הפדופיל ג'ון פיליפס וזיהה אותו כסטרימר Twitch פופולרי בשם טוני ● רק שפיליפס האמיתי נמצא בכלא, ואילו "הנאשם" זכה במבול השפלות ואף שקל התאבדות

רק נראה אשם - זה לא מספיק? אילוסטרציה: BigStock

Keemstar, יוטיובר פופולרי שמתגאה ב-800 אלף עוקבים בערוץ שלו, היה בטוח שאיתר פדופיל ברשת. הוא סיפר לכולם על הממצא וזיהה את האשם כמעריץ בן 62 של רונסקייפ (Runescape) – משחק תפקידים ממוחשב ומרובה משתתפים, המושתת על פלטפורמת Java ומבוסס דפדפן. הייתה רק בעיה קטנה אחת – הזיהוי היה שגוי והגולש שנחשד כפדופיל התגלה כאדם הלא נכון והלגמרי חף מפשע.

הכל התחיל כש-Keemstar מצא סיפור על הפדופיל ג'ון פיליפס וזיהה אותו כסטרימר Twitch פופולרי בשם טוני, שנהג להשתמש בדמות המכונה rsgloryandgold. אבל ג'ון פיליפס האמיתי – מי שנישא לילדה בת 13 בחתונה וירטואלית ב-Runescape, לפני שביצע בה מעשים מגונים בחיים האמיתיים בשנת 2001 – נמצא בכלל בכלא, שם הוא מרצה מאסר עולם.

לאחר "חשיפתו" קיבל הסטרימר המפורסם מ-Twitch איומים על חייו וזכה גם במבול השפלות שהביאו אותו אפילו לשקול התאבדות. כשהוא שטוף דמעות הופיע "הנאשם" בסרטון וידיאו שפרסם, שבו ניתן היה לראות אדם מבוגר עצוב ונסער שגולל מסכת טעויות שפגעה בשמו הטוב ובשלוות נפשו. אבל מי שנחשד על לא עוול סיכם את האירועים, לאחר שהובהרה הטעות, והודיע כי ייקח הפסקה קצרה, ישטוף את פניו מהדמעות ויחזור בעתיד לעניינים מבלי כל צורך בסליחה או פיצוי, כשרק בקשה אחת יש לו – שיניחו לו לנפשו.

בשל הפרשיה התמודד היוטיובר Keemstar עם דחייה עצומה בעולמו המקוון, מה שגרם לו כנראה להוציא הודעת התנצלות שטחית שבה אמר: "אני מניח שזה בגלל שהגבר נראה דומה לפדופיל. אבל זה לא היה הוא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים