מה רוצים נהגים? כלי רכב עם חיזוי תקלות, נהיגה עצמאית ופעילות ברשת חברתית

כל זאת למרות שאינם מעוניינים בהכרח להיות הבעלים של מכוניות כאלו, כך על פי מחקר חדש של מכון יבמ לערך עסקי ● תחת הכותרת "קשרים חדשים - אנשים ומכוניות", מדווח המחקר על התעניינות נרחבת של הצרכנים בכלי רכב בעלי יכולות שלא בנמצא כיום

לא קונים אבל כן רוצים. אילוסטרציה: BigStock

נהגים רוצים סוג חדש של שימוש בכלי רכב, ומתעניינים במיוחד בכלי רכב בעלי יכולות אוטונומיות – למרות שאינם מעוניינים בהכרח להיות הבעלים של מכוניות כאלו, כך על פי מחקר חדש של מכון יבמ לערך עסקי (IBM Institute for Business Value).

במסגרת סדרת מחקרי "אוטו 2025", ראיינו עורכי הסקר יותר מ-16 אלף צרכני רכב בכל העולם. תחת הכותרת "קשרים חדשים – אנשים ומכוניות", מדווח המחקר על התעניינות נרחבת של הצרכנים בכלי רכב בעלי יכולות שלא בנמצא כיום – שיאפשרו לכלי רכב לנווט בעצמם את דרכם לאורך הכבישים, לעבור משימות תחזוקה ותיקונים ללא התערבות אנושית, ללמוד ולהכיר את דפוסי ההתנהלות וההעדפות של הנהג – כמו גם את מאפייני הסביבה והמכונית עצמה.

משימות דיאגנוסטיקה ותחזוקה מונעת מדורגות בצמרת סדר העדיפויות (59%). ההתרחבות הנמשכת של השימוש בחיישנים ובמחשוב קוגניטיבי, תאפשר ליצרנים להבין טוב יותר את הסוגיות הנוגעות לכלי הרכב, לפתח טכנולוגיות חדשות, להמליץ על פתרונות וליישמם – ובמקרים רבים לעשות הכל באמצעות גישה מרחוק אל מערכות הרכב – ומבלי לקרוא למכונית למוסך.

"כלי הרכב של העידן הנוכחי הפכו מאמצעי תעבורה – למרכז נתונים נייד, עם חיישנים משולבים ומחשבים האוספים כמויות גדולות של נתונים אודות הרכב והסביבה בה הוא נע", נכתב במחקר של הענק הכחול. "הצלחה עתידית של יצרני רכב, תתבסס על הכרה בהזדמנות הנוצרת כאן, והצעת חוויה דיגיטלית ואיכות שירות להן מצפים הלקוחות".

שינוי במשמעות מושג ה"בעלות"

המכונית בבעלות אישית צפויה להמשיך להוות את כלי התחבורה העיקרי, בזכות רמת הנוחות אותה היא מציעה והאטרקטיביות לצרכן. עם זאת, צופים חוקרי יבמ לשינוי במשמעות מושג ה"בעלות". 42% מהנהגים דיווחו כי הם מוכנים לשקול מודלים אלטרנטיביים לבעלות, דוגמת שירות מנוי לכלי רכב. 24% נוספים, אמרו כי הם "מתעניינים במיוחד" בבעלות חלקית על כלי רכב, יחד עם נהגים אחרים.

39% מהצרכנים מוכנים לשקול מודל של שיתוף בכלי רכב, ו-36% יבחרו באופציה של שיתוף בנסיעות על פי דרישה. "לנוכח שינויים צפויים אלה באופן השימוש בכלי רכב", נכתב, "יידרשו יצרני המכוניות לפתח מודלים חדשים של בעלות, שיענו לציפיות הצרכנים, ויאפשרו לבסס תזרים הכנסות ממקורות חלופיים".

לקוחות רוצים למלא תפקיד גדול יותר בעיצוב מכוניותיהם: המחקר צופה כי השלב הבא בהתפתחות תעשיית הרכב יתבסס על קשר הדוק ומקיף יותר בין יצרני הרכב ובין הרוכשים. שני הצדדים מביעים רצון גובר והולך לשיתוף פעולה מוקדם יותר, כבר בתהליכי התכנון של מוצרים ושירותים חדשים בעולם הרכב.

המשתתפים גילו עניין רב במיקור המונים של רעיונות תכנון ועיצוב, ובהשתתפות במשחקים מקוונים ובתחרויות שיאפשרו להם להשפיע על דמות הדור הבא של כלי הרכב. 37% מהם אמרו שיהיו מוכנים להתיר שימוש בנתוני הנהיגה והניידות שלהם, על מנת לסייע בפיתוח מכוניות חדשות.

באמצעות התקנת חיישנים ומערכות מחשוב קוגניטיבי, יוכלו יצרני OEM, הבונים רכיבים המשולבים במכוניות, להבין טוב יותר את הנושאים הנוגעים למשתמשים, להמליץ בפני הנהג בעניינים הנוגעים לרכב, ואף לסייע בתיקון ובכיוונון מרחוק, בלי שיהיה צורך להגיע עם הרכב למוסך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים